مطالبی درباره فرش

تابلو فرش در صنعت فرش ایران جایگاه خود را ندارد

جایگاه تابلو فرش در صنعت فرش ایران نادیده گرفته می شود.

ابراهیم اعظمی _ بافنده تابلوفرش در گفت وگو با ستاد خبری چهاردهمین نمایشگاه فرش دسباف ایران نبود مواد اولیه را از عمده مشکلات بافندگان دانست و افزود : مواد اولیه مورد نیاز تابلو فرش  تولید ویا وارد نمی شود درعین حال قیمت ابریشم نیز افزایش یافته است .

وی خاطر نشان کرد : متأسفانه به تابلو فرش اهمیت چندانی داده نمی شود وهمه به فکر صادرات وسود جویی هستند.

وی در رابطه با رنگهای شیمیایی اظهار داشت : درحال حاضر بافندگان برای کاهش هزینه ها از رنگهای شیمیایی استفاده می کنند که این امر باعث کاهش کیفیت وبی ثباتی رنگ قالی
می شود .

کارخانه فرش کاشان

کارخانه فرش کاشان

وی درپاسخ به این سؤال که دلیل عدم تولید رنگ در ایران چیست گفت : در حال حاضر رنگهای خوبی از آلمان وارد می شود که در بازار ما موجود نیست و همین باعث افت تولید
شده است.وی افزود : این درحالی است که برای تولید کنندگانی که بهترین کار را تولید
می کنند قیمت مواد مطرح نیست .

اعظمی خاطر نشان کرد : اخیراً دولت واردات را از سه کشور روسیه آذربایجان وآلمان ممنوع کرده است ودر این صورت مواد اولیه نامرغوب در اختیار تولید کننده قرار می گیرد .

وی اظهار داشت :توجه مسئولین نسبت به این امر می تواند رشد صنعت فرش وتابلو فرش را به همراه داشته باشد .

به گفته وی طراحی کامپیوتری رغبت اکثر بافندگان را به طراحی دستی کاهش وورود افراد غیر حرفه ای را افزایش داده است حال آنکه تابلو فرش هنری است که هرکس توانایی خلق آنرا ندارد .

وی یادآور شد: کپی برداری از تابلو فرشهای اصیل شناسایی تجار و مردم را ضعیف کرده واین امر سبب شده تا نسبت به هنر واقعی بی اطمینانی پدید آید .

اعظمی اظهار داشت : صادرات مرحله آخر است ولی به اعتقاد برخی از تجار صادرات که دردررده اول قرار دارند که این اشتباه است چرا که تهیه مواد اولیه مرغوب _ طراحی صحیح _ نوع بافت ودقت از مراحل مهم تولید فرش است و فرش را برای صادرات آماده می کند .

وی در پایان دلیل افزایش تابلو فرشها را ممنوع بودن واردات دانست وگفت : متأسفانه که تابلو فرش جایگاهی در صنعت فرش ایران ندارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *