مطالبی درباره فرش, وبلاگ

استفاده از فرش آبی در دکوراسیون خانه

فرش رنگ ابی

یا زمانی که می خواهید دکوراسیون خانه خود تغییر دهید و یا هنگام خرید فرش جدید برای خانه، به تاثیر رنگ ها در فضای منزل و انتقال حس رنگ به بیننده فکر کرده اید؟ انتخاب رنگ ارتباط مستقیمی با حالات روحی افراد و سبک چیدمان خانه یا محل کارشان دارد. آبی رنگی آرامش بخش است که زیبایی شگفت انگیزی به محیط منزل می بخشد. اگر تصمیم به خرید فرش آبی رنگ دارید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

روانشناسی رنگ آبی

رنگ آبی و فیروزه ای از گذشته تا اکنون جزو رنگ های زیبا و مورد علاقه ایرانیان است. رنگ آبی جزو رنگ های سرد قرار می گیرد. رنگ آبی نماد راحتی، دوستانه، اعتماد، خردمندی و آرامش بخشی است. اگر دوست دارید از رنگ آبی در دکوراسیون منزل خود استفاده نمایید، باید بدانید که انتخاب های زیادی از بین طیف های این رنگ دارید.

رنگ آبی بسیار متنوع بوده و به دلیل سادگی که دارد بی نظیر است. رنگ فیروزه ای رنگی خلاقانه تر ار دیگر آبی ها بنظر می رسد و آبی تیره حالتی جدی و رسمی دارد و نشانه خردمندی و دانایی است. آبی روشن را رنگی جوان پسند و بی انتها می دانند.

هماهنگ کردن فرش آبی در دکوراسیون

وجود فرش آبی در دکوراسیون منزل تداعی کننده حس آرامش، صداقت و است. وجود فرش آبی در دکوراسیون با توجه به روشنایی یا تیرگی رنگ، بیانگر حالات مختلفی می باشد و می تواند احساس مختلفی را در افراد خانواده ایجاد نماید.

استفاده از رنگ آبی در اتاق نشیمن و یا اتاق خواب به‌ خصوص در کنار مبلمان به رنگ سفید باعث ایجاد فضایی دوستانه و صمیمی می‌ شود و همه در آن فضا احساس راحتی خواهند داشت.

چند پیشنهاد برای استفاده از فرش ابی در دکوراسیون و جذاب ساختن آن با سایر وسایل. قبل از خرید فرش آبی برای خانه، حتما رنگ فرش مورد دلخواه خود را با در نظر گرفتن ابعاد فضای اتاق انتخاب نمایید. در نظر داشته باشید که می خواهید چیدمان خانه را بزرگ تر یا کوچکتر و یا روشن تر و تیره تر نمایید. رنگ و طرح دیگر لوازم اصلی و تزیینی اطراف فرش را برگزینید و سپس نسبت به خرید فرش اقدام کنید.

استفاده از فرش آبی و مبلمان سفید در دکوراسیون خانه

فرش آبی رنگ با مبلمان سفید

فرش آبی با مبلمان سفید

ترکیب فرش آبی در چیدمان خانه دارای مبلمان رنگ روشن مثل سفید یا صدفی، ترکیبی بسیار شیک و دل انگیزی خواهد بود و باعث روشن و پر نور تر شدن محیط منزل می شود. حضور رنگ آبی و سفید در کنار هم جلوه ای کلاسیک، سلطنتی و خاص به فضای خانه می بخشد. این ترکیب یکی از بهترین انتخاب ها برای چیدمان خانه است و بسیار مورد پسند نو عروسان در دکوراسیون خانه جدید می باشد.

فرش ابی در دکوراسیون صورتی یا بنفش

اگر نوعروس هستید و فرش به رنگ آبی برای منزل خود خریداری کردید و به دنبال ترکیبی مناسب برای مبلمان و دیگر لوازم منزل هستید، رنگ بنفش می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. ترکیب آبی و بنفش می تواند زیبایی منحصر بفردی به منزل شما ببخشد.

حضور فرش آبی رنگ در دکوراسیون خانه ای با رنگ های شاد و گرم مانند صورتی و بنفش، محیطی روشن و شادی آور را ایجاد می کند. ترکیب آبی و صورتی نشاط و انرژی خاصی به خانه شما می دهد.

فرش فیروزه ای در اتاق پذیرایی

رنگ فیروزه ای جزو رنگ های سرد است، پس بهتر است در کنار آن از رنگ های گرم مانند طلایی، بژ و کرم در دکوراسیون منزل استفاده نمایید. ترکیب فرش فیروزه ای با رنگ کرم و طوسی بسیار زیبا و دلنشین است. همچنین می توانید از رنگ و طرح نقوش موجود در فرش فیروزه ای خود، در انتخاب رنگ مبلمان و اکسسوری و لوازم تریینی اتاق ایده بگیرید.

مبلمان استیل در کنار فرش فیروزه ای گزینه بسیار لوکس برای چیدمان منزل می باشد. این ترکیب رنگ شکوه و جلال خاصی به خانه می بخشد و تصویری مانند خانه های درباری را تداعی می کند.

در انتخاب فرش به چه نکاتی باید توجه کنیم

تقسیم بندی طرح های فرش ماشینی

انواع نقش قالی

قالی

فرش آبی در دکوراسیون قهوه ای

اگر مبلمان اتاق پذیرایی شما قهوه ای است، و مایل به خرید فرش آبی هستید، بهترین گزینه از بین طیف های رنگ آبی، خرید فرش آبی روشن است. ترکیب رنگ آبی و قهوه ای نوعی تطابق و هارمونی زیبایی به محیط خانه شما هدیه می دهد. ترکیب رنگ آبی و قهوه ای ریتمی جذاب و شیک به محیط می بخشد و تاثیرات مثبتی بر روحیه افراد می گذارد. می توانید از وسایل جانبی و تزیینی به رنگ قهوه ای روشن نیز در کنار فرش آبی به کار ببرید تا به زیبایی اتاق پذیرایی بیافزایید.

استفاده از فرش آبی و مبلمان قهوه ای در دکوراسیون خانه

فرش آبی در دکوراسیون قهوه ای

فرش رزیتا ابی

استفاده از رنگ های متضاد

اگر برای منزل خود فرش آبی خریداری کردید، برای برجسته نمودن رنگ فرش می توانید از رنگ های متضاد در مبلمان، پرده و یا دیگر اکسسوری ها موجود در خانه استفاده نمایید. رنگ های متضادی مانند بنفش، سرخابی، نارنجی انتخاب های مناسبی برای ترکیب با فرش ابی می باشد.

انتخاب رنگ زرد در کنار آبی، ترکیبی مطلوب و دوست داشتنی و سرشار از احساس صمیمیت را جلوه خواهد کرد.

وجود رنگ نارنجی به دلیل انرژی و روح تازه ای که دارد، در کنار رنگ آبی فرش، ترکیب بسیار جذابی برای اتاق نشیمن می باشد.

فرش آبی در ترکیب با رنگ های خنثی

یکی دیگر از ترکیب های چشم نواز و مدرن که بیشتر در دکوراسیون های امروزی بسیار دیده می شود، ترکیب فرش آبی در کنار دکوراسیون با رنگ های خنثی است. رنگ هایی مانند خاکستری، طوسی، سفید و مشکی جزو رنگ های خنثی می باشند که در کنار رنگ های سرد مانند آبی بسیار خوی به نظر می آیند. و ترکیب قابل قبول و خوبی است. ترکیب فرش آبی رنگ و مبلمان طوسی همنشینان خوبی هستند و انرژی و احساسات زیادی را در محیط به جریان می اندازد.

فرش آبی در فضاهای کوچک

هر چقدر طرح و نقش فرش ماشینی بیشتر باشد، و دارای رنگ های تیره باشد، فضای خانه را کوچکتر نشان می دهد. انتخاب رنگ آبی تیره برای فرش باعث ایجاد محیط گرم و صمیمی تری می شود و فضای منزل جمع و جور تر به نظر می رسد.

چنانچه به فرش‌ های پر نقش و نگار علاقه مندید، بهتر است از میان رنگ های روشن انتخاب نمایید تا از شلوغی فرش کاسته شود. در مجموع بهتر است در هنگام خرید فرش برای فضای کوچک، به خصوص اگر روشنایی و نور اتاق کافی نیست، فرش های ساده تر انتخاب بهتری هستند. فرش آبی روشن می تواند محیط خانه را بزرگ تر نشان دهد. فرش های طرح افشان آبی رنگ گزینه مناسبی برای آپارتمان ها و خانه های کوچک هستند، چون باعث بزرگتر جلو کردن فضای خانه می شوند.

کلام آخر

امیدواریم از مطالعه این مطلب از فرش کاشان استفاده لازم را برده باشید. در پایان باید این نکته را بیان کنیم که شما تصمیم گیرنده نهایی برای انتخاب فرش و رنگ دکوراسیون هستید. پس به ذوق و سلیقه خود اعتماد کنید و از استفاده آن در مبلمان و دیگر لوازم منزل خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *