وبلاگ

مشخصات فرش 700 شانه

مشخصات فرش ۷۰۰ شانه چیست؟

یکی از پرفروش ترین محصولات کارخانه فرش کاشان  دسته ي ۷۰۰ شانه ها هست که بطور خلاصه توضیحی در مورد این نوع فرش ماشینی توضیح داده میشود.
به طور کلی فرش ۷۰۰ شانه با ۲ کیفیت در بازار فرش عرضه میشود. در اینجا مشخصات فرش ۷۰۰ شانه را توضیح خواهیم داد.

۱– مشخصات فرش ۷۰۰ شانه اورجینال:

فرش ۷۰۰ شانه هاي اورجینال داراي تراکم عرضي (شانه فرش)۷۰۰ گره و تراکم طولي (تراکم فرش) ۲۱۰۰ تا ۳۰۰۰گره هستند که معروفترين آن تراکم ۲۵۵۰ هست.
۷۰۰ شانه هاي اورجینال درجه يک معمولا به صورت ۸ رنگ يا ۱۰ رنگ و جدیدا با بافت رنگ اسپرت ۱۴ رنگ با اختلاف قيمت جزئي عرضه می شوند. بافت هفتصد شانه با دستگاه هاي مختلفی بافت ميشود مثل دستگاه شونهر و hcp که معروفترين آن HCPx2 مي باشد که از دستگاه هاي مدرن و درجه يک موجود در بازار ایران هست.

مشخصات فرش 700 شانه

۲– مشخصات فرش ۷۰۰ شانه  تبدیلی:

فرش ۷۰۰ شانه تبديلی ، به فرش هایی گفته مي شود که به وسيله دستگاه هاي ۵۰۰ شانه بافته شده و توسط تغييراتي که در دستگاه داده شده با تراکم عرضي (شانه فرش) ۷۰۰ گره عرضه مي شوند و معمولا داراي تراکم طولي (تراکم فرش) در حدود ۱۵۰۰ گره و به صورت ۸ رنگ در بازار موجود هستند.
اين شاخه از فرش ماشيني يعني ۷۰۰ شانه ي تبديلی از ۷۰۰ شانه ي واقعی قيمت  پايين تری دارد که گاها در فروشگاه هاي نامعتبر، زياد ديده مي شود که با بهانه هاي بي اساس به عنوان فرش ۷۰۰ شانه واقعی فروخته مي شوند.

فرش طرح ۷۰۰ شانه

فرش ماشيني طرح ۷۰۰ شانه بر خلاف اسمش فرش ۷۰۰ شانه نمیباشد و علت نام آن ، بافته شدن نقشه های جديد و بروز فرش ۷۰۰ شانه در اين دسته از فرش ماشيني هست و در واقع جزو دسته ي ۵۰۰ شانه ي فرش ماشيني قرار دارد که با تراکم عرضي (شانه فرش) ۵۰۰ گره و تراکم طولي (تراکم فرش) در حدود ۱۰۰۰ واقعي بافته مي شود.
همچنين فرش طرح ۷۰۰ شانه با تعداد رنگ ۷ يا ۸ عرضه مي شود که دستگاه هاي بافنده ي اين نوع از فرش ماشيني دستگاه هاي کامپيوتري و به روز تري نسبت به ۵۰۰ شانه هستند و در رده ي بالا تري قرار ميگيرند. فرش هاي طرح ۷۰۰ شانه به خاطر قيمت کمتر و طرح هاي زيباي آن مورد استقبال خيلي ها هستند که با اين وجود کيفيت خوبي هم دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *