وبلاگ

تفاوت میان فرش ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه

تفاوت میان فرش ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه

فرش های ماشینی در ابعاد متنوع تولید و در بازار موجود می باشد. افراد در زمان خرید فرش ماشینی باید به نکات زیاد توجه نمایند، تا فرش مورد دلخواه را خریداری نمایند. کارخانه فرش کاشان یکی از تولید کننگان معتبر در زمینه تولید انواع فرش های ماشینی در طرح های مختلف است. در این مطلب قصد داریم در مورد تفاوت های فرش ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه صحبت کنیم تا در زمان خرید اطلاعات درست و کاملی در مورد آن ها داشته باشید.

فرش ماشینی

فرش های ماشینی دارای تراکم و شانه متفاوتی هستند. شانه فرش همان تعداد گره یا ریشه در یک متر از عرض فرش ماشینی است که در ظرافت و لطافت فرش بسیار تاثیرگذار است. فرش های ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه به دلیل تعداد گره های بالایی که دارند، بافت ظریف و ریز نیز دارا می باشند که باعث لطافت فرش می شود.

فرش های ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه به علت زیبایی بالایی که دارند، نظر خریداران بسیاری را به خود جلب می کنند. این دو فرش به دلیل شانه و تراکم زیاد فرش، جزو لوکس ترین محصولات فرش کاشان می باشند. این فرش ها به علت تراکم و تعداد بالای گره، بسیار ریز بافت هستند. همچنین فرش ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه به عنوان فرش دستباف گونه نیز شناخته می شوند. بافت ظریف این دو فرش ماشینی باعث شده تا، به عنوان فرش پذیرایی مناسب باشد.

خصوصیات فرش ۱۲۰۰ شانه

فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه با تراکم ۳۶۰۰، و ظرافت خاصی که دارد جزو فرش های مدرن می باشد. فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان با الیاف اکرولیک تولید می شود، که خاصیت بدون پرزدهی، ضد آلرژی و حساسیت را دارا می باشد.

در فرش های ۱۲۰۰ شانه از ۸ رنگ نخ استفاده می شود که با ترکیب این رنگ ها، نمونه های زیبایی از این مدل فرش ماشینی بافته می شود. فرش ۱۲۰۰ شانه را با دستگاه های بافت hcpx2 تولید می کنند، که یکی از پیشرفته ترین ماشین آلات در صنعت بافت فرش های ماشینی می باشد.

مزایای فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان

استفاده از نخ پنبه در بافت فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان سبب استحکام بالای این فرش، در مقابل تا خوردگی و شکستگی می شود. همچنین فرشی که دارای تار و پود پنبه است، نرمی و لطافت زیادی دارد. از جمله طرح و نقوش فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان، می توان به طرح فرش خشتی و افشان اشاره نمود که شبیه فرش های دستباف می باشد.

ارتفاع نخ خاب در فرش ۱۲۰۰ شانه در حدود ۷ میلی متر می باشد، که برای مکان های کم تردد مانند اتاق پذیرایی بسیار مناسب است. فرش ۱۲۰۰ شانه اکریلیک هیت ست شده مقامت بالایی در برابر حرارت، گرما، نور و فشارهای ناشی از لوازم سنگین دارد.

فرش های ۱۲۰۰ شانه کارخانه فرش کاشان، در دو مدل فرش گل برجسته و ساده تولید به بازار عرضه می شود. در تولید فرش ۱۲۰۰ شانه برجسته، از الیاف اکریلیک و هایبالک استفاده می شود. به دلیل انعطاف پذیری بالای الیاف اکریلیک در برابر حرارت، قسمت های بافته شده با الیاف هایبالک تحت حرارت نهایی به شکل فرو رفته در آید. و به همین دلیل باعث برجستگی قسمت های اکریلیک می شود.

تفاوت میان فرش ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه

تفاوت میان فرش ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه

مشخصات فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه

فرش های ۱۵۰۰ شانه نیز جزو فرش های لوکس و دستباف گونه محسوب می شود. فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه با تراکم ۴۵۰۰ دارای ضخامت کمتر از فرش ۱۲۰۰ شانه هستند. زیاد بودن تراکم این مدل فرش ماشینی باعث شده تا نرمی و لطافت بیشتر و همچنین توپرتر و زیباتری بافت آن شده است. طرح و نقش فرش ۱۵۰۰ شانه ریز بافت تر از مدل های دیگر فرش ماشینی است. در بافت فرش های ۱۵۰۰ شانه از نخ های درجه یک اکریلیک هیت ست شده استفاده می شود. قیمت فرش ۱۵۰۰ شانه بالاتر از دیگر فرش های ماشینی نیز می باشد.

مزایای فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه کاشان

در بافت فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه کاشان از نخ های ظریف اکریلیک هیت ست شده استفاده می شود. این کار باعث بالا رفتن تراکم و ظریف شدن طرح ها و نقوش فرش می شود. نخ اکرولیک، بسیار با کیفیت است و باعث دوام، عمر و ماندگاری بالای فرش می شوند. از دیگر ویژگی های الیاف اکریلیک هیت ست شده می توان به رنگ پذیری بالا، شستشوی راحت و سریع، عدم جذب لک و کثیفی و عدم پرزدهی اشاره نمود.

برای بافت فرش های ماشینی ۱۵۰۰ شانه کاشان از دستگاه hcpx3 که یکی از پیشرفته ترین دستگاه های صنعت فرش ماشینی می باشد، استفاده می شود. این دستگاه می تواند فرش هایی با تراکم بالا را بدون هیچ خطا و نقصی تولید نماید. به همین دلیل، فرش های تولید کارخانه فرش کاشان بسیار با کیفیت هستند. در بافت فرش ۱۵۰۰ شانه کاشان از ۸ رنگ استفاده می شود که سبب زیبایی و منحصر به فردی شدن نقوش فرش می شود.

از معایب فرش ۱۵۰۰ شانه در قیاس با فرش ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ شانه ماشینی می توان به کم بودن ارتفاع خاب آن اشاره نمود. که این عیب باعث می شود تا فرش ۱۵۰۰ شانه برای نشستن مناسب نباشد. اما زیبایی زیاد فرش ۱۵۰۰ شانه سبب شده تا این نقص آن به چشم نیاید.

تفاوت میان فرش ۱۵۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه

تفاوت میان فرش ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه

تفاوت های فرش ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه

تا اینجا مطلب ویژگی های هر یک از فرش ها را بررسی کردیم. در ادامه قصد داریم تا تفاوت فرش ۱۲۰۰ شانه با فرش ۱۵۰۰ شانه را از نظر شانه و تراکم، ظرافت و قیمت مقایسه کنیم.

تفاوت فرش ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه از نظر شانه و تراکم

فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه با تراکم ۳۶۰۰ و فرش ماشینی ۱۵۰۰ با تراکم ۴۵۰۰ تولید می شوند. شانه فرش جرو عوامل تعیین کننده قیمت فرش ماشینی است، هر چه تعداد شانه فرش بالاتر باشد، نقوش فرش ظریف تر می شود. و بالا رفتن تراکم در فرش نیز باعث انعطاف پذیری بالا، استحکام و انسجام گره های شانه فرش می شود.

تفاوت فرش ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه از نظر نخ و الیاف مورد استفاده

در فرش های ۱۵۰۰ شانه به علت ظرافت و ریز بافت بودن فرش، الیاف اکریلیک هیت ست شده و نخ ترک به کار می رود. اما در فرش های ۱۲۰۰ شانه، فقط نخ اکریلیک مورد استفاده قرار می گیرد. ظرافت نخ در فرش ۱۵۰۰ شانه سبب نرمی و لطافت بالا فرش می شود.

تفاوت فرش ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه از نظر زیبایی

فرش های ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه از نظر طرح و نقش بسیار شباهت دارند، با این وجود نقوش فرش های ۱۵۰۰ شانه کمی دقیق تر و زیباتر می باشد. از جمله طرح های مورد استفاده در فرش های ۱۵۰۰ شانه که بسیار پر فروش نیز می باشد می توان به، طرح افشان، طرح لچک و ترنج، طرح نایین اشاره نمود.

تفاوت فرش ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه از نظر قیمت

قیمت فرش های ماشینی تا عواملی چون، جنس الیاف، شانه، تراکم، نقشه و طرح، ابعاد فرش و دستگاه تولید کننده فرش بستگی دارد. گذشته از این موارد هر چه فرش ظریف تر باشد قیمت بالاتری نیز دارد. فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه تراکم بالاتری در مقایسه با فرش ۱۲۰۰ شانه دارد، به همین دلیل از قیمت بالاتری نیز برخوردار می باشد. قیمت فرش های ۱۲۰۰ شانه در حدود ۱۵ تا ۲۰ ٪ ارزان تر از فرش های ۱۵۰۰ شانه هستند. برای مشاهده قیمت فرش های ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه می توانید به بخش قیمت فرش کاشان مراجعه نمایید.

خرید فرش ماشینی 1500 شانه و 1200 شانه کاشان ارزان قیمت

خرید فرش ماشینی کاشان ۱۵۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه ارزان قیمت

خرید فرش ماشینی کاشان

کارخانه فرش کاشان یکی از تولیدکنندگان فرش ماشینی است که محصولات خود را به صورت حضوری و غیر حضوری (آنلاین) به فروش می رساند. مجموعه فرش کاشان به عنوان برندی شناخته شده با حذف واسطه ها و هزینه های اضافه و عرضه مستقیم فرش های تولیدی از کارخانه، اقدام به فروش فرش ماشینی ارزان نموده است. این مجموعه برای رفاه خریداران فروشگاه آنلاین، برای خرید راحت و آسان فرش، راه اندازی کرده است. خریداران می توانند از طریق وبسایت کارپت کاشان، انواع طرح و مدل فرش ماشینی کاشان با قیمت کارخانه، ۳۰ تا ۵۰ ٪ ارزان تر از بازار فرش، به همراه گارانتی ۵ ساله را به صورت آنلاین خریداری نمایند.

کلام آخر

امیدواریم از مطالب ذکر شده در این مقاله استفاده کافی را برده باشید. شما عزیزان با توجه به نیاز خود، می توانید از بین فرش های ماشینی ارزان قیمت و باکیفیت ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه موجود در فروشگاه آنلاین کارپت کاشان، فرش مورد نظر خود را تهیه نمایید. در صورت وجود سوال در این مورد، می توانید با همکاران ما در بخش مشاوره و فروش تماس حاصل نمایید. باعث خوشنودی ماست که در مسیر خرید بهترین فرش ماشینی راهنمای شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *