فرش کاشان, وبلاگ

فرش راهرویی و کناره فرش

چیدمان فرش در راهرو

فرش یکی از عناصر مهم در دکوراسیون داخلی است که می تواند به زیبایی و شکوه فضا کمک کند. چیدمان فرش در راهرو نیز تأثیر زیادی در زیبایی فضا دارد. در این مقاله به بررسی چند نکته مهم برای چیدمان فرش در راهرو می پردازیم.

فرش راهرویی یا کناره چیست؟

با رواج زندگی آپارتمانی، فضای باریک و بلند، در اکثر منازل دیده می شود. چون نمی توان در این فضاها فرش ۴ متری یا فرش ۶ متری پهن کرد، فرش های کناره تولید شدند تا برای این فضاهای خانه استفاده شوند. روبروی درب وروری خانه، راهروی بین اتاق خواب، راه پله و راهروی سرویس بهداشتی و فرش اشپزخانه؛ از فضاهایی هستند که می توانید در آن از فرش های کناره استفاده نمود.

به دلیل تنوع سایز در فرش های کناره و راهرو، در سایر فضاهای منزل نیز می توان از این فرش ها استفاده کرد. فرش های راهرویی و کناره، ابعاد متفاوتی دارند که اندازه استاندارد ان شامل :

  • ۱متر عرض طول ۲ متر ( کناره ۱*۲)
  • ۱متر عرض طول ۳ متر (کناره ۱*۳ )
  • ۱متر عرض طول ۴ متر (کناره ۱*۴ )
کنار 4 متری

کنار ۴ متری در چند رنگ


کناره 4 متری

کناره ۴ متری در چند رنگ


کنار 2 متری

کنار ۲ متری در چند طرح و رنگ


کناره 2 متر

کناره ۲ متر در چند رنگ و طرح


کناره 3 متری

کناره ۳ متری در چند رنگ و طرح


کناره 3 متری

کناره ۳ متری در چند طرح و رنگ

اصول چیدمان فرش در راهرو

یکی از بخش های پر رفت و آمد در هر منزلی، راهروی آن است. شما برای جلوه بیشتر این قسمت می توانید یک فرش مناسب برای راهرو انتخاب کنید. ابعاد، طرح و مدل، جنس، رنگ و همچنین سلیقه شما از فاکتورهای مهم در انتخاب فرش راهرو خواهند بود.

در وهله اول قبل از خرید فرش راهرو، باید تصمیم بگیرید که می خواهید کاملا فضای راهرو را مفروش کنید یا تنها بخشی از آن را بپوشانید. مرحله بعد، شکل فرش (پهن، بیضی، گرد یا مستطیل) را انتخاب کنید. فرش های کریدور و راهروی خانه، اغلب کوتاه و طویل هستند. قبل از خرید فرش موردنظر، ابعاد راهرو را اندازه‌گیری کنید. بهتر است برای تطبیق بیشتر فرش با فضای راهرو، چند سانتی متر از ابعاد فضا کم نمایید.

بعد از اندازه گیری ابعاد و انتخاب شکل فرش، باید طرحی انتخاب کنید که با کوراسیون فضای راهروی خانه نیز تناسب داشته باشد. فضای راهرو را می توانید با چیدمان منزل دکور کنید یا کاملا متفاوت از سایر بخش ها باشد. راهروی ورودی خانه آپارتمانی و فضای بین اتاق ها بهتر است با طرح و رنگ دکوراسیون کلی منزل هارمونی داشته باشد. هر فرد با توجه به سلیقه خود می تواند فرشی را با طرح و رنگ متفاوت از فضای خانه انتخاب نماید. یا فرش را طبق هارمونی و دکوراسیون فضا خریداری نماید.

تولید فرش کناره و راهرویی

فرش کناره و راهرویی با توجه به انتخاب شما بر اساس طرح خریداری شده تولید میشود و شما عزیزان با انتخاب طرح مورد نظر میتوانید کناره خود را با متراژ مورد نظر ثبت کنید . در زیر تمام طرح های فرش کاشان در متراژ های مختلف قرار گرفته است که میتوانید کناره ان را نیز سفارش دهید.

کناره فرش ۷۰۰ شانه

فرش ۷۰۰ شانه طرح گیلدا دودی

۶,۷۵۰,۰۰۰ تومان۱۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان

فرش ۷۰۰ شانه کاشان طرح تاج محل ابی

۶,۵۰۰,۰۰۰ تومان۱۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان

فرش وینتیج طوسی ۷۰۰ شانه طرح لاله

۶,۷۵۰,۰۰۰ تومان۱۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان

فرش ۷۰۰ شانه طرح گیلدا ابی

۶,۷۵۰,۰۰۰ تومان۱۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان

فرش ۷۰۰ شانه وینتیج طرح لاله سرمه ای

۶,۷۵۰,۰۰۰ تومان۱۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان

فرش نقشه شهیاد سرمه ای

۶,۷۵۰,۰۰۰ تومان۱۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان

فرش طرح گیسو ۷۰۰ شانه کاشان

۶,۷۵۰,۰۰۰ تومان۱۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان

فرش روژان رنگ فیلی روشن

۶,۷۵۰,۰۰۰ تومان۱۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان

فرش وینتیج ۷۰۰ شانه فیلی نقشه رونا

۶,۵۰۰,۰۰۰ تومان۱۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان

فرش طلاکوب ۷۰۰ شانه ترنج دار فیلی

۶,۵۰۰,۰۰۰ تومان۱۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان

فرش ۷۰۰ شانه افشان دودی

۶,۵۰۰,۰۰۰ تومان۱۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان

فرش ۷۰۰ شانه طرح ویکتوریا دودی

۶,۵۰۰,۰۰۰ تومان۱۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان

کناره فرش ۱۲۰۰ شانه

فرش ۱۲۰۰ شانه طلاکوب صدفی سوفیا

۸,۲۰۰,۰۰۰ تومان۱۶,۴۰۰,۰۰۰ تومان

فرش ۱۲۰۰ شانه طرح پارسا نقره ای

۸,۲۰۰,۰۰۰ تومان۱۶,۴۰۰,۰۰۰ تومان

فرش ۱۲۰۰ شانه طرح افشان گلریز طوسی طلایی

۸,۲۰۰,۰۰۰ تومان۱۶,۴۰۰,۰۰۰ تومان

فرش افشان وینتیج لاله

۸,۲۰۰,۰۰۰ تومان۱۶,۴۰۰,۰۰۰ تومان

فرش ۱۲۰۰ شانه طرح ستایش طوسی طلایی

۸,۲۰۰,۰۰۰ تومان۱۶,۴۰۰,۰۰۰ تومان

فرش طوسی طلایی جدید ۱۲۰۰ شانه کاشان

۸,۲۰۰,۰۰۰ تومان۱۶,۴۰۰,۰۰۰ تومان

فرش طوسی گل برجسته ۱۲۰۰ شانه کاشان

۸,۲۰۰,۰۰۰ تومان۱۶,۴۰۰,۰۰۰ تومان

فرش فرهاد ۱۲۰۰ شانه دودی

۸,۲۰۰,۰۰۰ تومان۱۶,۴۰۰,۰۰۰ تومان

فرش افشان گلریز کرم حاشیه طوسی

۸,۲۰۰,۰۰۰ تومان۱۶,۴۰۰,۰۰۰ تومان

فرش طرح پاشا ۱۲۰۰ شانه کاشان

۸,۲۰۰,۰۰۰ تومان۱۶,۴۰۰,۰۰۰ تومان

فرش افشان طوسی طلایی لایت

۸,۲۰۰,۰۰۰ تومان۱۶,۴۰۰,۰۰۰ تومان

جدیدترین فرش کاشان طرح افشان گل رز

۸,۲۰۰,۰۰۰ تومان۱۶,۴۰۰,۰۰۰ تومان

ویژگی های فرش مناسب راهرو

برای مفروش کردن راهروها بهتر است از فرش ماشینی استفاده نمایید، چون بدون حساسیت و ارزان قیمت تر است. تردد زیاد در راهروی خانه سبب می شود انتخاب فرش ماشینی گزینه معقول تری باشد. فرش هایی با شانه یا تراکم پایین (مانند فرش ۵۰۰ یا فرش ۷۰۰ شانه) برای راهرو مناسب هستند. انتخاب چنین فرشی در هنگام‌ شستن آن نیز مشکلی نخواهید داشت.

  • ابعاد مناسب: یکی از مهمترین ویژگی های فرش راهرو، ابعاد آن است. چون اگر ابعاد فرش مناسب فضای راهروی منزل نباشد، اصلا به چشم نمی آید. پس انتخاب ابعاد مناسب فرش راهرو یکی از فاکتورهای مهم در زمان انتخاب و خرید فرش راهرویی است.
  • ظاهر زیبا: اولین المان به محض ورود به هر خانه ای، فرش راهروی منزل است. پس طرحی را انتخاب کنید که هم با دکوراسیون منزل هماهنگ باشد و هم طرح و نقش زیبایی داشته باشد.
  • قیمت مناسب: فرش راهرویی انتخاب کنید که قیمت مناسب و به صرفه ای داشته باشد. بنابراین، خرید فرش دستباف و فرش ماشینی با شانه و تراکم بالا برای فضاهای راهرو و ورودی خانه پیشنهاد نمی گردد.
  • فرش راهرویی بادوام: بیشترین رفت و آمد در راهروی خانه ها صورت می گیرد و فرشی باید انتخاب کنید تا سریعا نظافت و شستشو شود. پس باید دقت کنید که فرش راهرو، از مقاومت خوبی برخوردار باشد.
  • فرش راهرویی ضدلغزش: برخی مدل فرش های راهرو مثل گلیم فرش، گبه یا تعدادی فرش ماشینی روی سطوح مختلف سر میخورند. دقت کنید که ابتدا فرش ضدلغزش خریداری کنید و اگر نتوانستید حتما از ترمز فرش استفاده کنید تا از سر خوردن آن جلوگیری شود.
  • نظافت آسان: شاید نیاز باشد فرش راهرو را هر روز نظافت کنید. پس باید فرشی خریداری کنید که راحت جاروبرقی شود. فرش های پرز بلند، مناسب راهرو نیستند، چون نظافت آنها بسیار سخت است. همچنین ۳ تا ۶ ماه یکبار باید فرش را شست، پس فرشی انتخاب کنید که وزن سبک و شستشوی آسان داشته باشد.

چه مدل فرشی برای راهرو مناسب است؟

شما می توانید برای راهرو منزل خود، فرش ماشینی بخری. گلیم فرش، قالیچه و فرش های گرد و بیضی برای فضای ورودی خانه و راهرو ها مناسب هستند. نکته مهم این است که برخی از این مدل ها، طرح و رنگ متنوعی دارند و انتخاب براساس ابعاد فضای مد نظرتان نامحدود می باشد.

فرش مناسب راهرو از نظر دکوراسیون

 

فرش راهرویی طوسی

فرش راهرویی طوسی


فرش راهرویی لاکی

فرش راهرویی لاکی

بعد از انتخاب ابعاد فرش مناسب راهرو، نکته مهم بعدی دکوراسیون فضا است. به طور کلی دکوراسیون این قسمت را متناسب با دکور کلی خانه یا برعکس در نظر بگیرید. بنابراین این کار را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید.

به طور کلی برای فضاهای کوچک یا دکوراسیون خیلی شلوغ، بهتر است فرش اتاق پذیرایی و راهرو هارمونی داشته باشد تا فضای خانه بزرگتر دیده شود. بهتره است که از فرش هایی با رنگ زمینه روشن و طرح ساده و مدرن استفاده کنید؛ مثل فرش های رنگ کرم که باعث می شوند خانه شما بزرگتر از حد معمول دیده شود.

فرش قرمز نیز جلوه خاصی به فضا می دهد. فرش شگی به دلیل نرمی و احساس گرمای که ایجاد می کند، مورد توجه خریداران است. فرش شنل نیز با ظاهر براق و ظرافت بالا، محبوبیت زیادی دارد. فرش هایی با طرح سه بعدی هم از انواع فرش فانتزی است که طرفداران خاص خود را دارد. این فرش معمولا دو یا سه رنگ بیشتر نداشته و ۵۰۰ شانه است.

چند نکته مهم در خرید فرش راهرو کاشان

  • اگر حساسیت و آلرژی دارید، سراغ فرش های پرز بلند و شگی نروید. چون این فرش ها راحت تمیز نمی شوند و گرد و خاک و پرز را در خود نگه می دارند.
  • فرش راهرویی پاخور زیادی دارد، پس بهتر است فرشی با جنس مرغوب انتخاب کنید که شستشوی راحت تری داشته باشد.
  • در صورتی که علاقمند به فرش های پر نقش و نگار هستید، بهتر است فرش ۱۲۰۰ شانه به بالا بخرید. البته در نظر داشته باشید که فرش با شانه زیاد، شستشوی سخت تری دارد؛ زیرا سنگین وزن تر است.

نتیجه‌گیری

در این مقاله گفتی که برای انتخاب فرش راهرو باید نکاتی مانند ابعاد، طرح و رنگ و تناسب آن با فضای منزل را رعایت نمایید. شما عزیزان با انتخاب یک فرش مناسب برای راهرو می توانید سلیقه و ذوق خود را به نمایش بگذارید. برای مفروش کردن راهرو از فرش ماشینی بیشتر استفاده می شود. برای مشاهده و خرید انواع فرش ماشینی برای راهرو و اتاق های منزل خود به فرش کاشان مراجعه کرده و طرح موردنظر خود را انتخاب نمایید. قیمت این فرش ها با نرخ درب کارخانه و با ضمانت نامه ۵ ساله کیفیت به خریداران عزیز تحویل داده می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *