مطالبی درباره فرش, وبلاگ

قیمت فرش در ایران

عوامل تاثیرگذار در قیمت فرش در ایران

معمولا تمامی خانواده های ایرانی برای کفپوش خانه و طراحی دکوراسیون منزل خود از فرش استفاده می نمایند. به جز مبحث انتخاب طرح و نقش و همچنین کیفیت فرش ماشینی ، قیمت فرش نیز اهمیت زیادی برای خریداران دارد. بنابراین در این مطلب سعی داریم تا علت های تاثیر گذار بر قیمت فرش ماشینی در ایران را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

فرش ارزان قیمت

خرید فرش ارزان در این روزهای بازار فرش، اولین هدف همه افرادی است قصد خرید فرش ماشینی برای منزل خود را دارند.

در این اوضاع اقتصادی و تورم بالا در اقتصاد ایران خرید ارزان کالا ها و لوازم مورد نیاز منازل یکی از مهمترین هدف های خانواده ها می باشد. فرش ماشینی جزو کالای اساسی در هر خانه ای می باشد و معمولا در همه خانه های ایرانی یافت می شود. اما قیمت بالای آن باعث شده تا خرید فرش ارزان به یکی از اولویت های خانواده ها تبدیل شود.

عوامل تاثیرگذار در قیمت فرش در ایران

عوامل موثر زیادی موجود است که بر قیمت فرش های ماشینی تاثیر می گذارد. از جمله این عوامل که بر پایین و یا بالا رفتن قیمت فرش در ایران نقش دارد، می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • دستگاه بافت فرش
  • مواد اولیه
  • رقابت زیاد
  • تکمیل و بسته بندی
  • نیروی انسانی
  • قیمت تولید فرش
  • وجود واسطه ها
  • فروش ویژه

دستگاه بافت فرش ماشینی

یکی از اصلی ترین دلایل تفاوت قیمت انواع مختلف فرش ماشینی، نوع دستگاه بافت فرش ماشینی است. دستگاه بافت فرش در تعداد شانه و تراکم آن تاثیر دارد. هر چه دستگاه های فرشبافی تراکم بالاتری در تولید داشته باشند، بهای گرانتری نیز دارند که این گرانی بر قیمت تولید شده فرش نیز تاثیر می گذارد.

برای مثال اگر فرض کنیم برای تولید فرش از مواد اولیه فرش یکسانی استفاده شود، قیمت فرش ۱۵۰۰ شانه گرانتر از فرش ۱۲۰۰ شانه خواهد بود. و به همین ترتیب فرش ۱۲۰۰ شانه از فرش های ۱۰۰۰ شانه گرانتر، فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه از ۷۰۰ شانه تا به کوچکترین ابعاد. فرش ها با تراکم و شانه بالاتر قیمت ها بالاتری نسبت به مدل های پایین تر دارند.

البته بعضی از کارخانجات و کارگاه های تولید فرش، دستگاه های بافت قدیمی را به اصطلاح تبدیل می کنند. یعنی با ایجاد تغییراتی در قطعات ماشین فرشبافی، فرش ها ماشینی با تراکم بالا تولید می کنند. به طور مثال با این تغییرات بر روی ماشین می توان دستگاه فرش ۵۰۰ شانه را به فرش ۷۰۰ شانه تبدیل کنند. که به این نوع فرش های بافته شده با این نوع دستگاه ها، فرش های تبدیلی می گویند.

عوامل تاثیرگذار در قیمت فرش در ایران

مواد اولیه

از عوامل دیگر موثر در گرانی یا ارزانی قیمت فرش ماشینی در ایران ، مواد اولیه می باشد. البته کارخانه فرش کاشان با سال ها تجربه در زمینه تولید انواع فرش ماشینی به شما عزیزان توصیه می کند که همیشه از فرش هایی با مواد اولیه درجه یک خریداری نمایید. اگر قصد دارید فرشی خریداری نمایید که تا سال ها در خانه خود داشته باشید و به صورت بهینه از آن استفاده نمایید، از خرید فرش با مواد اولیه بی کیفیت خودداری نمایید.

امروزه بهترین و پر طرفدارترین انواع فرش های ماشینی با الیاف اکریلیک هیت ست شده بافته می شوند. فرش های اکریلیک دارای مقاومت بالایی در برابر گرما، تا خوردگی و پوسیدگی دارند. الیاف اکریلیک هیت ست شده از انواع الیاف دیگر، مانند ورژن، پلی استر، بی سی اف و… مقاوم تر بوده و بدون پرز می باشند.

اگر فرش ماشینی با مواد اولیه و الیاف و نخ تولید شده در کارخانه های ایرانی بافته شود، قیمت پایین تری نسبت به فرش های خارجی خواهد داشت. کیفیت بالای مواد اولیه ایرانی و ارزان بودن قیمت آن ها، در مقایسه با مواد وارداتی باعث پایین آمدن قیمت نهایی فرش ماشینی ایرانی می شود.

رقابت زیاد

کاشان یکی از بزرگترین و قطب های تولید فرش ماشینی در جهان است. بیشتر از ۱۰۰۰ کارخانه تولیدی فرش ماشینی در آنجا فعالیت دارند و انواع مختلف فرش با طرح های گوناگون بافته می شود.

شهر کاشان تنوع زیاد از نظر تولید کننده فرش ماشینی داشته و ظرفیت های زیادی در زمینه تولید انواع فرش و قالی ها دارد. موقعیت جغرافیایی کاشان و حضور متخصصین این صنعت در زمینه طراحی و بافت و ایجاد بازار رقابتی فرش در آنجا. باعث مقرون به صرفه بودن و ارزان بودن قیمت انواع فرش کاشان نسبت به دیگر مناطق ایران شده است.

تکمیل فرش

یکی از قسمت های پایانی در تولید فرش ماشینی، آهار فرش است که به شرکت تولید کننده مربوط می باشد. انتخاب مواد و یا تکنولوژی های مورد نیاز برای آهار و بسته بندی فرش نیز از مواردی است که بر قیمت پایانی فرش های ماشینی تاثیر می گذارد.

نیروی انسانی

نیروی انسانی همه کارگرها و بافنده هایی هستند که در بافت فرش نقش داشته اند. از بافنده و کمک بافنده گرفته تا بوبین پیچ و مسئول کنترل و بازدید و حسابدار و آبدارچی که در کارخانه مشغول به کار هستند. و نهایت مدیر کارخانه که تمامی هزینه های شرکت را در نظر گرفته و قیمت نهایی محصول را تعیین می کند. در قیمت گذاری فرش ماشینی تاثیر دارد.

چون دستمزد کارگرهای بافنده در ایران نسبت به دیگر کشورهای تولید کننده فرش ماشینی پایین می باشد. فرش های تولید ایران قیمت ارزان تری در جهان دارند و به همین دلیل طرفداران زیادی نیز خواستار خرید فرش های باکیفیت ایرانی می باشند.

عوامل تاثیرگذار در قیمت فرش در ایران

قیمت تولید فرش

بیشتر اوقات خرید فرش از نمایشگاه و فروشگاه های بازار فرش انجام می شود. به همین دلیل از زمانی که فرش در کارخانه تولید شده تا به دست خریدار برسد، واسطه هایی وجود دارد که باعث افزایش هزینه بر بهای فرش می شوند. کارخانه فرش کاشان تمامی فرش تولیدی خود را با نرخ فرش در کارخانه به صورت مستقیم به خریداران در تمام شهر های ایران عرضه می دارد.

کارخانه فرش کاشان با سال ها تجربه در زمینه تولید انواع فرش های ماشینی در طرح ها و رنگ های گوناگون سعی نموده بهترین فرش ها با کیفیت بالا و درجه یک را با قیمت ارزان به دست مشتریان برساند.

حذف واسطه ها

دلال ها و واسطه ها نقش زیادی در افزایش قیمت یک فرش دارند. زمانی که یک فرش از کارخانه تا به دست خریدار برسد. هر واسطه مبلغی به عنوان سود خود به ارزش فرش می افزاید. همین امر باعث ایجاد هزینه های گران در بازار فرش می شود.

یکی از اهداف اصلی کارخانه فرش کاشان، عرضه مستقیم فرش از کارخانه می باشد. با این روش واسطه ها حذف شده و فرش ماشینی به صورت مستقیم با قیمتی ارزان به دست خریدار می رسد.

فروش ویژه فرش

یکی از کارهای ویژه ای که مجموعه فرش کاشان در مناسبات مختلف انجام می دهد، راه اندازی جشنواره با تخفیفات ویژه است. که خریداران می توانند بهترین فرش های ماشینی با طرح های جدید و رنگ های زیبا را با قیمتی نزدیک به ۳۰ تا ۵۰ ٪ ارزان تر از بازار فرش در این جشنواره ها خریداری نمایند.

یکی از این دلایل ارائه فرش ارزان در کارخانه فرش کاشان می تواند فروش ویژه به مناسبت های گوناگون باشد. البته توجه داشته باشید که قیمت های پایین فرش بر کیفیت آن تاثیری ندارد.

عوامل تاثیرگذار در قیمت فرش در ایران

کلام آخر

کارخانه فرش کاشان افتخار دارد که تمامی فرش های خود را بدون واسطه به فروش می رساند. تمامی فرش های تولیدی این مجموعه با کمترین قیمت فرش ماشینی به بازار فرش و به مشتریان خود عرضه می نماید.

تمام تلاش این مجموعه فروش انواع فرش با کمترین قیمت است. به همین دلیل اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی فرش کاشان نمودند تا خریداران از تمام شهرهای ایران بتوانند فرش مورنیاز خود را با ارزان ترین قیمت خریداری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *