اطلاعیه تولیدی فرش کاشان, وبلاگ

بازار فرش ایرانی در عراق

صادرات فرش ایران به عراق از جمله موضوعاتی می باشد که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. یکی از مهمترین دغدغه های صادرکنندگان فرش ماشینی، عرضه فرش های باکیفیت تولید ایران به کشور های همسایه می باشد. این کار سبب سودآوری برای صادرکننده و تولیدکننده خواهد شد، چون معاملات براساس نرخ دلار محاسبه خواهد شد. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات مفیدی در مورد صادرات فرش ماشینی کاشان به عراق به شما ارائه دهیم. بنابراین تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

صادرات فرش ماشینی کاشان

 

صادرات فرش ایرانی

صادرات فرش ایرانی

فرش ازجمله کالاهایی می باشد که به علت توانایی در تولید کیفیت بالا و خلاقیت در طرح و نقشه، تنوع در سایز و استفاده از الیاف درجه یک، تمایل به واردات آن بسیار زیاد است. همانطور که اطلاع دارید، ایران یکی از مهمترین مراکز تولید فرشی ماشینی می باشد و تولید فرش در آن پر رونق است. شهر کاشان، از مهمترین شهرهای ایرانی است که سهم به سزایی در صنعت فرش بافی دارد. فرش های کاشان در سراسر دنیا شناخته شده هستند و از مقاصد مهم صادرات فرش، به کشور عراق می باشد.

صادرات محصولات به دیگر کشورها و تبادل کالا، از موراد تجارت های ضروری است. یکی از این محصولات که صادرات آن در کل جهان رونق دارد، صادرات کارخانه فرش کاشان می باشد. بسیاری از کشورهای دنیا، ازجمله مشتریان پروپاقرص فرش کاشان هستند. یکی از این کشورها عراق می باشد که درخواست زیادی جهت خرید فرش از ایران را دارد. به همین دلیل صادرات فرش ماشینی ایران به عراق رونق گشته و با خرید فرش اصل ایرانی از کیفیت، زیبایی و دوام آن بهره می برند.

 

سود صادرات فرش کاشان به عراق

 

فرش های ایرانی سهم بزرگی در بازار کشورهای امریکا، اروپا و خاورمیانه دارد و هر سال تعداد بسیاری از صادرات فرش های ایرانی وارد کشور های عربی می شود. با توجه به تحقیقات صورت گرفته تا اواخر سال ۲۰۲۰ تقاضای کشور عراق جهت خرید فرش ماشینی کاشان افزایش یافته است و در حدود ۶۰۰ میلیون دلار، آورده صادرات فرش برای عراق برای کشور ما می باشد.

با توجه به میزان تقاضای کشور عراق، نشان می دهد که درخواست خرید فرش های صادراتی ایران در مقایسه با سال های گذشته دو برابر شده است. و علت آن کیفیت بالا و بی رقیب بودن فرش ماشینی کاشان در قیاس با سایر رقبا می باشد. افرادی که به دنبال فرش درجه یک هستند، به سراغ فرش ماشینی صادراتی ایرانی می آیند.

عراق فرش های مورد نیاز خریداران خود را از کشورهای مختلف وارد می کند. اما دلیل خرید حجم بیشتر فرش از ایران و افزایش روز به روز ظرفیت آن، نزدیکی سلیقه مردم عراق با تولیدات ایرانی است. به همین دلیل، فرش ماشینی می تواند در بالاترین سطح از محصولات صادراتی ایران به عراق قرار گیرد.

 

عوامل موثر در صادرات فرش ماشینی

 

فرش ماشینی درجه یک برای اینکه تبدیل به کالای صادراتی شود و موردپسند خریداران خارجی قرار گیرد، باید ویژگی های خاصی داشته باشد. ازجمله خصوصیات فرش ماشینی صادراتی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

فرش ماشینی صادراتی، در وهله اول باید درجه یک باشد و در ظاهر و رنگ و دیگر مشخصات، بدون عیب و ایراد باشد. به طور کلی می توان گفت، از عوامل مهم و تاثیرگذار در درجه یک بودن فرش، جنس و کیفیت بالای فرش ماشینی است.

فرش های ماشینی که به عراق صادر می شود، از نظر الیاف مورد استفاده دارای مرغوبیت بوده که تبدیل به بهترین بافت در فرش می شود. الیاف اکریلیک یکی از نخ های مصنوعی است که شباهیت زیادی به پشم دارد و از نظر استحکام و دوام بسیار بالاست و سالیان زیادی ماندگاری دارد و از بین نمی رود. همچنین جای اشاره دارد که فرش ماشینی کاشان با الیاف مختلف بافته و تولید می شود. افراد با توجه به کاربرد آن در مکان مورد استفاده می تواند فرش مورد نظر خود را از بین انواع فرش های ماشینی کاشان انتخاب و خریداری کنند.

 

بازار فرش کاشان ایران به عراق

 

نمایشگاه فرش ایرانی در عراق

فرش ایرانی در عراق

 

فرش ایرانی کالای ارزشمندی است که با هنر و صنعت ما درآمیخته است و به کشور‌های اروپایی، آسیایی و دیگر کشور‌های دنیا صادر می‌شود. با توجه به کیفیت، قیمت، تنوع، طراحی و نوع بافت، فرش های ایرانی با سلیقه مردم عراق تطابق دارد و جایگاه مناسبی را در سبد صادرات پیدا کرده است.

کشور عراق به دلیل داشتن منابع غنی از ذخایر نفتی، در رده دومین کشور نفتی جهان قرار دارد و جزو کشورهای ثروتمند می باشد. شهر بصره عراق، به دلیل نزدیکی به ایران، بازار صادرات بزرگی را به خود اختصاص داده است. بسیاری از نیاز های اولیه از جمله خوراک، پوشاک و فرش و قالی ایرانی، در بازار بزرگ بصره تامین می شود.

نزدیک بودن فاصله دو کشور، یکی دیگر از دلایل افزایش مبادلات ایران و عراق است. فرش های ماشینی کاشان، به خصوص قالیچه، سجاده و… از جمله کالاهای صادراتی ایرانی است که به عراق وارد شده و مورد استقبال و توجه مردم این کشور واقع شده است.

با توجه به تولیدات کشور چین و صادرات آن به کشور عراق، کار برای صادرات فرش ایرانی به عراق کمی سخت شده است. اما بی کیفیت بودن فرش های چینی نمی تواند جای مرغوبیت فرش های ماشینی صادراتی ایران را بگیرد. و کشور چین توان رقابت با فرش صادراتی ایران را ندارد و تاثیر قابل توجه ای در صادرات فرش از کاشان به عراق نخواهد داشت.

 

مشکلات صادرات فرش به کشورهای دیگر

 

همیشه در مسیر تولیدکنندگان و صادرات کنندگان فرش های ماشینی و دستبافت، مشکلاتی بوده است. ازجمله آن، مشکلات داخلی، مشکل گمرک، دغدغه نرخ ارز، رقابت با تولیدکنندگان خارجی و… قابل اشاره است. اما فرش ایرانی در همه حال در بین رقبای خود، به خوبی درخشیده و با سربلندی مشکلات را پشت سر گذاشته است. شناخت مشکلات و تلاش جهت رفع آن، همواره کارساز بوده و سبب دستیافتن به نتایج مفیدی برای صادرکنندگان شده است. در ادامه به تعدادی از مشکلات صادرات فرش، اشاره می نماییم. که با رفع آن ها می توان به بهبود جایگاه صادرات فرش ایرانی امیدورا شد.

با توجه به مدرن شدن دنیا، سلیقه و نیاز مردم به سرعت در حال تغییر است. شناخت نیاز و سلایق خریدار، علی الخصوص خریدار خارجی، سبب تولید محصولاتی باب طبع فرهنگ و سبک زندگی مشتریان خواهد شد. تولیدکنندگان باید نیاز مشتری را شناسایی و متناسب با خواسته آن‌ها محصولات خود را تولید نماید. استفاده از طرح های به‌روز و مدرن در تولید فرش باعث می شود تا سهم تولید کننده در بازار افزایش یابد.

انواع روش های خرید و فروش سنتی و حتی مراجعه به فروشگاه های آنلاین در حال حاضر رایج می باشد. اگر قصد فعالیت در زمینه صادرات فرش را دارید، باید با تکنولوژی روز دنیا همراه باشید. امروزه بیشتر مبادلات خارجی از طریق ثبت سفارش و خرید و فروش آنلاین انجام می گیرد. صادرات فرش نیز به دلیل ویژگی و تنوع بالایی که دارد، باید به سمت مبادلات آنلاین حرکت کند. چون این روش بسیار به صرفه تر و آسان تر روش های سنتی خواهد بود.

و در پایان خوب است اشاره کنیم که، صادرات فرش ایران به کشور عراق یک رابطه سودآور برای دو طرف می باشد. و هر دو کشور از این مبادلات منفعت خواهند برد، به همین دلیل صادر کنندگان در تلاش جهت گسترش صادرات فرش ایرانی به عراق و دیگر کشورهای خاورمیانه هستند.

 

کلام آخر بازار فرش ایرانی در عراق

 

ما در این مقاله به طور خاص، به بررسی صادرات فرش ایرانی به کشور عراق پرداختیم و در مورد جزئیات آن توضیح دادیم. فرش های ایرانی، یکی از کالاهای مهم و ارز آور صادراتی می باشد. در حال حاضر کشور عراق، یکی از کشورهای همسایه است که درخواست زیادی برای خرید فرش ایرانی را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *