اطلاعیه تولیدی فرش کاشان, وبلاگ

چه فرشی بخریم ؟

یکی از سوالاتی که برای همه و به خصوص، زوج های جوان قبل از خرید فرش پیش می آید این است که، چه فرش ماشینی بخریم؟ به دلیل آن که رنگ و طرح فرش تاثیر  زیادی در روحیه و زیبایی منزل خواهد داشت، نمی توان آن را بدون دقت و با عجله انتخاب و خریداری نمود. بنابراین در زمان خرید فرش، باید توجه بیشتری داشته و از مشورت افراد خبره استفاده کرد. تا بتوان فرشی متناسب با نیاز و سبک دکوراسیون منزل تهیه نمود.

په فرشی بخریمفرش چند متری بخریم؟

فرش های ماشینی به دلیل تولید با دستگاه های پیشرفته صنعتی دارای ابعاد استانداری، مانند فرش ۶ متری، ۹ متری و ۱۲ متری، هستند. بنابراین قبل از انتخاب و تهیه فرش مورد نظر خود، ابعاد اتاق خود را اندازه گیری کنید. تا بدانید چه سایز فرش ماشینی مناسب فضای منزل شماست.

بعد از اندازه گیری ابعاد اتاق، باید فواصل بین مبلمان را نیز در نظر داشته باشید و سپس با توجه به آن ابعاد فرش مورد نظر خود را انتخاب و اقدام به خرید فرش کنید. عدم دقت در ابعاد فرش می تواند باعث شود که فرش خریداری شده، بسیار بزرگ به نظر برسد.

نکته مهم دیگر، باید توجه کنید که فرش را هم اندازه مساحت و اندازه کفپوش اتاق یا فضای موردنظر انتخاب نکنید. برای مثال اگر مساحت اتاق شما ۱۲ متر مربع است، انتخاب فرش ۱۲ متری برای پر کردن اتاق کاملا اشتباه می باشد.

فرش چند شانه بخریم؟

در زمان خرید فرش ممکن است از خود بپرسید که فرش چند شانه بخرم؟ امروزه با توجه تنوع زیاد در تولید فرش های ماشینی،  انواع فرش ۷۰۰ شانه، ۱۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه در کارخانه فرش کاشان و در طرح و رنگ های متنوع تولید می شود. که شما می توانید با توجه به نیاز خود، فرش مورد نظر را انتخاب و خریداری کنید.

  • خرید فرش ۷۰۰ شانه

فرش ۷۰۰ شانه یکی از پرفروش ترین انواع فرش ماشینی هستند که محبوبیت زیادی در بین خانواده های ایرانی دارند. این فرش ها دارای تنوع رنگ ۸ و ۱۰ رنگ تولید می شود.

  • خرید فرش ۱۰۰۰ شانه

فرش ۱۰۰۰ شانه یکی از فرش های جدید می باشد که کیفیت آن به نسبت فرش های ۷۰۰ شانه بیشتر است. هر میزان تعداد شانه فرش بیشتر باشد، نقش آن شلوغ تر و ظریف تر می باشد. الیاف و نخ مورد استفاده در بافت فرش های ۱۰۰۰ شانه اکریلیک هیت ست می باشد. این نخ پرزدهی نداشته و ضد حساسیت هستند.

  • خرید فرش ۱۲۰۰ شانه

فرش  ۱۲۰۰ شانه کاشان به نسبت فرش ۱۰۰۰ و ۷۰۰ شانه تعداد شانه و تراکم بیشتری دارد. به همین دلیل فرش از فشردگی بالایی داشته و در نتیجه عمر و مقاومت بیشتری دارد.

  • خرید فرش ۱۵۰۰ شانه

فرش ۱۵۰۰ شانه کاشان، از جمله جدید ترین فرش های ماشینی است که ریز نقش تر بوده و ظرافت بیشتری در تولید دارند. از نظر قیمت نیز گران تر از فرش هایی با شانه پایین تر می باشند.

جنس فرش ماشینی

نکته بعدی در خرید فرش ماشینی، دقت به جنس فرش ماشینی است. بهترین جنس در بین فرش ماشینی، الیاف اکرلیک هیت ست شده می باشد. فرش اکریلیک، بدون پرزدهی بوده و ضد حساسیت است و دوام و مقاومت بالایی نیز دارد. فرش های پلاستیکی و یا پلی استر موجود در بازار در مقایسه با فرش های اکریلیک قیمت پایین تری دارند.

فرش چه رنگی بخریم؟

اگر در خانه کودک دارید و یا رفت و آمد زیادی در خانه دارید، پیشنهاد می کنیم از بین فرش های ماشینی با طرح شلوغ و رنگ تیره انتخاب کنید تا کمتر کثیفی را نشان دهد.

اما افرادی که به تنها زندگی می کنند و کودک ندارند، می توانند از فرش هایی به رنگ روشن استفاده کنند. چون فرش هایی با رنگ زمینه روشن در مقایسه با فرش های تیره، کثیفی را زودتر نشان می دهند. بنابراین انتخاب رنگ فرش برای افرادی که مقید به تمیزی هستند، بسیار اهمیت دارد. فرش با زمینه روشن می تواند خانه بزرگتر جلوه دهد و نور بیشتری برای نمای خانه ارمغان بیاورد.

فرش آبی فیروزه ای، فرش شکلاتی، فرش قهوای تیره و فرش سرمه ای، جزو فرش هایی با رنگ تیر هستند که لکه های روشن را به سادگی نمایان می کنند. و برعکس فرش کرم رنگ و فرش سفید، لکه های چای، دانه انار، جای پا و لکه های رنگی را به راحتی قابل رویت می نمایند.

فرش چه طرحی بخریم، خوبه؟

قبل از خرید فرش باید این مورد توجه داشت که دکوراسیون خانه شما چه سبکی دارد. به طور مثال در فرش های مدرن در دکوراسیون منازلی با سبک مدرن کاربرد دارد. و فرش های سنتی نیز برای خانه هایی با سبک کلاسیک و سنتی مناسب می باشد. در ادامه چند نمونه از طرح های پر فروش موجود در بازار فرش را برای شما معرفی می کنیم.

فرش افشان به نقوشی گفته می شود که بدون لچک و ترنج باشند. در طراحی نقشه این فرش ها، نقش و نگاره های فرش به صورت پیوسته با یک دیگر مرتبط هستند. فرش طرح افشان طوری طراحی شده است که گل و بوته یا شاخ و برگ های در آن به صورت قرینه نبوده و یکدست بافته می شوند.

  • فرش های طرح شکارگاه

نقشه فرش های شکارگاه، روایت کننده یک داستان از طرح شکار و شکارگاه است. به نحوی که در بخش های مختلف فرش می توان شکارچی سوارکار به همراه کمان و نیزه که در حال شکار آهو یا جانوران دیگر است، مشاهده نمود.

  • فرش های طرح خشتی (قابی)

در طراحی فرش های خشتی از اشکال مربع و مستطیل استفاده شده می شود که به طور منظم در کنار هم قرار دارند. و درون هر قاب با نقش و نگار های یبا و متنوع تزئین شده است.

  • فرش های طرح گل برجسته

فرش های برجسته از جمله انواع فرش ماشینی پر فروش هستند که محبوبیت زیادی در بین خریداران دارد. برای نشان دادن گل های برجسته از نخ هایبالک استفاده می شود. بعد از بافت فرش، و در زمان آهار فرش، نخ هایبالک بر اثر گرما فشرده می شود و در اصطلاح آب می شود. به این شیوه قسمت های از فرش به صورت برجسته نمایان شوند.

از کجا فرش ماشینی بخریم؟

برای خرید یک فرش خوب و مناسب برای خانه خود می توانید به فروشگاه های آنلاین فرش از جمله فروشگاه فرش کوروش، مراجعه کنید. این مجموعه از معتبر ترین سایت های فروش فرش در ایران است، و انواع فرش های ماشینی ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه را تولید می کند. شما می تواند با کمترین زمان و قیمت ارزان و به نرخ کارخانه فرش مورد نظر شما را مستقیما از کارخانه خریداری کنید.

از دیگر مزایای فرش کوروش، وجود کارشناسان جهت ارائه مشاوره برای خرید فرش مناسب می باشد.شما تنها با یک تماس می توانید در مورد فرش مورد نظر خود راهنمایی و مشاوره لازم را دریافت نمایید.

چه فرشی بخریم

در این مطلب مطالبی عنوان شد تا جوابی به این سوالی که چه فرشی بخریم باشد. برای خرید فرش ماشینی خوب باید به مواردی چون فضا و متراژ اتاق، مزایای فرش انواع ماشینی و قیمت را بررسی کنید. امیدوارم با توجه به مطالب این متن، بتوانید فرش مناسب و زیبایی را برای منزل خود خریداری کنید. همچنین فراموش نکنید که برای مشاهده انواع فرش ماشینی کاشان با قیمت مناسب به سایت کارپت کاشان سربزنید. از اینکه با ما همراه بودید سپاسگزاریم!

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *