وبلاگ

تفاوت فرش ۵۰۰ شانه با ۷۰۰ شانه

تفاوت فرش ۵۰۰ شانه با ۷۰۰ شانه

در هنگام خرید فرش ماشینی اولین‌ سوالی به آن فکر می کنیم این است که چه فرشی بخریم؟ . این روز ها خرید فرش ماشینی کاشان محبوبیت بالایی داشته و خریداران بسیار علاقمند به خرید انواع فرش کاشان هستند. و در بین انواع مختلف فرش های ماشینی، فرش های ۷۰۰ شانه و ۵۰۰ شانه طرفداران زیادی دارند. در این مطلب قصد دریم تفاوت فرش ۵۰۰ شانه با فرش ۷۰۰ شانه را بدانیم. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

ویژگی های فرش ۵۰۰ شانه

با مطالعه تاریخچه فرش ماشینی خواهید دانست که اولین نمونه های فرش های ماشینی تولیدی در ایران، فرش های ۳۵۰ شانه بودند. اما با گذشت زمان و تقریبا از سال ۱۳۸۳ فرش های ۵۰۰ شانه تولید و در بازار عرضه شدند. و تا کنون همچنین مورد استقبال خریداران بوده است. بیشتر افرادی که مایل به خرید فرش ارزان قیمت  می باشند، فرش های ۵۰۰ شانه ارزان گزینه مناسبی برای آن ها می باشد. میتوانید فرش های ۵۰۰ شانه را در لینک فرش های ۵۰۰ شانه فرش ارزان ببینید .

فرش های ماشینی کاشان ۵۰۰ شانه دارای کیفیت خوب و نیز قیمت مناسبی هستند. دلیل ارزان بودن قیمت فرش ۵۰۰ شانه به خاطر‌ پایین بودن تراکم و شانه آن می باشد. به طور معمول تراکم فرش های ۵۰۰ شانه برابر با ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ است. حتما می دانید که هر مقدار شانه فرش بیشتر باشد،‌ طرح و نقش آن نیز زیبا تر و ظریف تر به نظر می آید. و همچنین ضخامت فرش نیز به تعداد شانه و تراکم وابسته است. هر چقدر فرش های ماشینی شانه کمتری داشته باشند، در مقابل ضخامت بیشتری خواهند داشت.

تفاوت فرش ۵۰۰ شانه با ۷۰۰ شانه

خصوصیات فرش های ۵۰۰ شانه

فرش ماشینی ۵۰۰ شانه ارزان قیمت جزو کم شانه ترین فرش های موجود در بازار است. و دارای ویژگی های زیر می باشد:

  • ارتفاع نخ خاب بیشتر
  • ضخامت و قطر زیاد
  • وزن و حجم بالاتر نسبت به بقیه انواع فرش
  • مقاومت بیشتر در برابر فشار، سایش، پاخوردگی و شست و شو
  • قیمت ارزان تر
  • مناسب برای اماکن پر رفت و آمد و شلوغ
  • مناسب برای استفاده از طرح های درشت، ساده و تک رنگ
  • بهترین کف پوش برای مکان ها عمومی

فرش های ۵۰۰ شانه نرمی و مقاومت زیادی دارند و برای استفاده در مکان های شلوغ و پر تردد بهترین گزینه می باشند. فرش ماشینی پانصد شانه کاشان در ابعاد بزرگ بافته می شوند. و معمولا در فضاهایی مانند سالن ها و راهرو های عمومی پهن می شوند. همچنین این فرش ها مقاومت بالایی در برابر شست و شو دارند. این نوع فرش های ماشینی ظرافت بافت کمی داشته و برای تولید انواع طرح های تک رنگ و ساده مناسب می باشند. فرش های ۵۰۰ شانه ارزان قیمت در ابعاد استاندارد ۱۲ متری، ۹ متری و ۶ متری تولید می شوند.

پیشنهاد های مطالعه

این مطالب رو هم بخوانید

فرش ۷۰۰ شانه بهتره یا فرش ۱۲۰۰ شانه

بهترین فرش ماشینی

فرش طرح افشان

نخ خاب فرش ۵۰۰ شانه کاشان

نخ خاب در فرش ها به نخی گفته می شود که بر روی سطح فرش می توان دید. در حقیقت نخ های قابل لمس روی سطح فرش را نخ خاب می گویند. استفاده از نوع و جنس الیاف در نخ خاب بسیار مهم است و در قیمت فرش و عمر آن نیز تاثیرگذار می باشد.

از جمله الیاف های مورد استفاده در نخ خاب فرش های ماشینی گوناگون می توان به موارد زیر اشاره نمود : الیاف پلی پروپین، بی سی اف، ویسکوز، اکریلیک، ترک و پلی استر.

فرش ماشینی ۵۰۰ شانه اکریلیک از با کیفیت ترین و بهترین نوع فرش ها می باشند. که در بافت آن از الیاف اکریلیک استفاده شده که به ماندگاری فرش می افزاید. از دیگر خصوصیات فرش های اکریلیک به بدون پرزدهی بودن و فاقد ایجاد آلرژی و حساسیت می توان اشاره نمود. اگر در بافت فرش به جای اکریلیک از الیاف دیگری استفاده شود، قیمت و عمر آن کمتر خواهد شد.

بررسی فرش ۵۰۰ شانه

اولین و مهم ترین فاکتور جهت بررسی کیفیت فرش ماشینی ۵۰۰ شانه کاشان، شانه و تراکم آن می باشد. برای درک بهتر به مثال زیر توجه نمایید :

فرش ۵۰۰ شانه تراکم ۱۰۰۰

اصطلاح شانه یعنی تعداد گره های موجود در یک متر از عرض فرش گفته می شود. که در این مثال تعداد گره ها ۵۰۰ عدد است.

و اصطلاح تراکم در فرش ماشینی به دو برابر تعداد گره های موجود در یک متر از طول فرش گفته می شود. باز در این مثال تراکم فرش ماشینی ۵۰۰ شانه کاشان برابر است با ۱۰۰۰ است. یعنی در هر متر از طول این فرش ۵۰۰ گره وجود دارد.

از دیگر مشخصات فنی فرش های ۵۰۰ شانه، ارتفاع نخ خاب در آن است. ارتفاع نخ خاب در فرش ۵۰۰ شانه تقریبا به اندازه ۱۲ میلی متر می باشد.

تفاوت فرش ۵۰۰ شانه با ۷۰۰ شانه

ویژگی های فرش ۷۰۰ شانه

یکی از انواع فرش ماشینی، فرش های ۷۰۰ شانه کاشان می باشد. که در مقایسه با فرش ۱۲۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه تراکم و شانه کمتری دارد.

به دلیل خصوصیات ویژه و مطلوبی که فرش هفتصد شانه دارد، بسیار مورد توجه مشتریان می باشد. امروزه فرش های ماشینی ۷۰۰ شانه در رنگ، طرح و نقشه های متفاوت ابته می شود. و البته با قیمت های متفاوت و مناسبی در بازار عرضه می شود.

فرش ماشینی ۷۰۰ شانه در اندازه های استاندارد ۶ متری، ۹ متری و ۱۲ متری بافته می شود. در بافت فرش های کارخانه فرش کاشان از الیاف درجه یک و مرغوب مانند اکرلیک هیت ست شده مورد استفاده است. خوب است بدانید که استفاده از الیاف هیت ست شده در بافت فرش ماشینی باعث دوام و عمر طولانی تر آن می شود.

بهترین و باکیفیت ترین نوع فرش های ۷۰۰ شانه آن هایی هستند که الیاف اکریلیک هیت ست دارند. البته برخی از فرش ماشینی ۷۰۰ شانه ارزان از الیاف دیگری مانند پلی استر ،‌ ورجین و … نیز استفاده می شود. بهترین تراکم در فرش ۷۰۰ شانه کاشان، تراکم ۲۵۵۰ و تراکم ۲۷۰۰ می باشد. فرش های ماشینی هفتصد شانه در رنگ بندی مختلف مثل ۸ رنگ، ۱۰ رنگ و ۱۲ رنگ بافته می شود. و قیمت هر یک با دیگری فرق می کند.

نخ خاب فرش ۷۰۰ شانه کاشان

از دیگر ویژگی های فنی فرش های ۷۰۰ شانه، ارتفاع نخ خاب است. ارتفاع نخ خاب در فرش های ماشینی هفتصد شانه در حدود ۱۱ میلیمتر می باشد.

تعداد گره در هر متر مربع از فرش ماشینی ۷۰۰ شانه کاشان حدوداً ۵۹۵۰۰۰ گره است. وزن هر متر مربع از این نوع فرش ها در حدود ۴ کیلوگرم می باشد. برای مثال فرش ۱۲ متری ۷۰۰ شانه به صورت میانگین وزنی در حدود ۴۸ کیلوگرم دارد.

بررسی فرش ۷۰۰ شانه کاشان

همان طور که در بحث فرش ۵۰۰ شانه گفته شد، اولین و مهم ترین عامل در بررسی کیفیت فرش ۷۰۰ شانه، شانه و تراکم فرش می باشد. برای مثال :

فرش ۷۰۰ شانه با تراکم ۲۷۰۰

و با توجه به تعریف شانه در فرش، در اینجا تعداد شانه فرش ۷۰۰ عدد می باشد.

و تراکم این فرش ماشینی ۷۰۰ شانه کاشان با ۲۷۰۰ تراکم، برابر با ۱۳۵۰ گره است.

شباهت های فرش های ۵۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه

از جمله شباهت های فرش های ماشینی کاشان ۵۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه با کیفیت می توان موارد زیر ذکر کرد:

  • هر دو نوع مدل توسط دستگاه هایی پیشرفته تولید می شوند.
  • در بافت هر دو فرش از بهترین الیاف موجود در بازار، الیاف اکرولیک هیت ست شده، استفاده می شود.
  • از فرش های ۷۰۰ شانه و ۵۰۰ شانه بیشتر در منازل، مکان ها اداری، سالن های تئاتر و کنفرانس، راهرو ها و … استفاده می شود.

تفاوت های فرش های ۵۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه

تفاوت دو نوع فرش ۵۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه بیشتر در ظاهر و کاربرد آن ها می باشد. در ادامه تعدادی از تفاوت های فرش ۵۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه را بیان می کنیم:

  • فرش های طرح ۷۰۰ شانه زیباتر از فرش های ۵۰۰ شانه می باشند و جلوه بهتری به منزل شما می بخشند.
  • فرش های ۵۰۰ شانه بیشتر در مکان های پر رفت و آمد که نیاز به کفپوش با دوام و با کیفیت است، مورد استفاده قرار می گیرد.
  • فرش های ۵۰۰ شانه در مقایسه با فرش ۷۰۰ شانه دارای طرح و نقوش کمتری هستند. و بیشتر اوقات تک رنگ می باشند.

قیمت فرش ماشینی ۵۰۰ شانه کاشان

فرش های ماشینی ۵۰۰ شانه کاشان ارزان تر از مدل های دیگر هستند. و افرادی که به دنبال خرید فرش ارزان قیمت می باشند، گزینه خوبی می باشند. فرش های ۷۰۰ شانه قیمت بالاتری داشته و خرید خوبی برای افرادی که مایل به داشتن فرش با کیفیت بالاتر و ظاهر زیباتر برای منزل خود هستند، می باشد.

برای اطلاع از فرق فرش ۵۰۰ شانه و فرش ۷۰۰ شانه از نظر قیمت می توانید از محصولات موجود در سایت کارخانه فرش کاشان دیدن نمایید. و با مقایسه طرح های مختلف بهترین طرح مناسب با سلیقه خود را خریدای کنید.

تفاوت فرش ۵۰۰ شانه با ۷۰۰ شانه

خرید فرش ماشینی ۵۰۰ شانه ارزان

فرش ۵۰۰ شانه یکی از انواع فرش ماشینی است که کارخانه فرش کاشان به تولید آن می پردازد و با کیفیت ترین فرش ها را با مواد اولیه به بازار عرضه می نماید.

روش های مختلفی برای خرید فرش های ۵۰۰ شانه از مجموعه فرش کاشان وجود دارد. خریداران محترم هم می توانند به صورت حضوری از نمایشگاه های موجود در کاشان و تهران دیدن نمایند. و نیز برای مشتریان در دیگر شهر های نیز خرید آنلاین در فروشگاه اینترنتی ممکن می باشد. اگر خواهان خرید فرش ماشینی ۵۰۰ شانه کاشان هستید، می توانید فرش مورد نشر خود را به صورت مستقیم از کارخانه خریداری کنید.

قیمت تمامی فرش های موجود در مجموعه فرش کاشان با قیمت کارخانه و تولیدی بوده و در حدود ۳۰ تا ۵۰ ٪ ارزان تر از بازار فرش می باشد و خرید بسیار مقرون به صرفه ای می باشند.

کلام آخر

اگر قصد خرید فرش ماشینی کاشان را دارید و در انتخاب میان فرش ۵۰۰ و ۷۰۰ دچار تردید هستید. با مطالعه این مطلب می توانید فرق فرش ۵۰۰ شانه با فرش ۷۰۰ شانه از نظر فنی و کاربردی بدانید. خرید فرش ۵۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه ارزان قیمت از کارخانه فرش کاشان جزو پیشنهاد خوبی برای شما می باشد.

یک نظر در “تفاوت فرش ۵۰۰ شانه با ۷۰۰ شانه

  1. site گفت:

    سلام چقدر خوبه که تو این مقاله تفاوت این دو مدل فرش رو توضیح دادید. من از طرح های فرش ۷۰۰ شانه تون خیلی خوشم میاد.خودم مدل گل برجسته آنیسا رو از طریق همین سایت خریدم و خیلی از کیفیت اش راضی هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *