فرش کاشان

شناخت و اشنایی با فرش 1500 شانه

طرح اصفهان کرم

شناخت و آشنایی با فرش ۱۵۰۰ شانه

جدیدترین محصول فرش های ماشینی در دنیا در حال حاضر فرش ۱۵۰۰ شانه هست. حال ما قصد داریم در این مقاله با معرفی این محصول و ارائه اطلاعات مفیدی درباره فرش ۱۵۰۰ شانه راهنمایی هر چند کوتاه برای خریداران فرش های ۱۵۰۰ شانه باشیم.

مقدمه : پیشرفت فرش ماشینی و دستگاه های پیشرفته

با پیشرفت روزافزون صنعت و تکنولوژی ، این پیشرفت و مدرن شدن تاثیر بسیار زیادی در صنعت فرش ماشینی داشته است. ورود دستگاه های ۱۲۰۰ شانه در سال های اخیر تحول بسیار زیادی را در بافت و تولید فرش ماشینی داشته است . همین تاثیر موجب تولید محصولات بسیار زیبا و خاص شده  که بسیار مورد استقبال خریداران فرش ماشینی قرار گرفت .

حال با ورود دستگاه های بسیار پیشرفته ۱۵۰۰ شانه ، محصولات تولیدی فرش ماشینی به حدی به زیبایی و ظرافت رسیده است که فرش های ۱۵۰۰ شانه رقیب های جدی ای برای فرش های دستبافت تبدیل شده است.

چه تفاوتی بین فرش ۱۵۰۰ شانه و ۱۲۰۰ هست؟

فرش  ۱۵۰۰ شانه بعد از چند سال از تولید و فروش  فرش های ۱۲۰۰ شانه  وارد  بازار ایران شد. اما در مدت بسیار کمی تبدیل به پرفروش ترین محصول فرش ماشینی شده است. تفاوت عمده فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه در میزان تراکم و ظرافت این فرش ها است . فرش ۱۵۰۰ شانه با استفاده از نخ های ظریف تر توانسته است که جزئیات بیشتری در طراحی و نقشه فرش را پیاده و بافت کنند.

فرش ۱۵۰۰ شانه چیست؟

منظور از فرش ۱۵۰۰ شانه این است که تعداد تارهای فرش در عرض برای هر ۱ متر ۱۵۰۰ است . این مقدار بالاترین تعداد شانه برای فرش های ماشینی در دنیا است. برای بهتر متوجه شدن میزان بالای این مقدار شانه باید این نکته را بدانید که اولین فرش های ماشینی تولید شده در ایران حدود ۳۵۰ شانه بوده است .

فرش 1500 شانه تراکم 4500 کاشان

فرش ۱۵۰۰ شانه

فرش های ۱۵۰۰ شانه حدود ۵ برابر قویتر و با دقت تر بافته شده است. همه این ظرافت ها به دلیل استفاده از نخ های بسیار ظریف و زیبای نخ اکرولیک در فرش ماشینی است.

شباهت بسیار بالا به فرش های ۶۰ رج و ۷۰ رج تبریز و قم

در سال های قبل از ورود دستگاه و فرش ۱۵۰۰ شانه مهمترین مزیت فرش های دستبافت نسبت به فرش های ماشینی ، ظرافت و دقت بافت فرش های دستبافت بوده است.

بافندگان فرش دستبافت با استفاده از نخ های بسیار ظریف توانسته بودند فرش های ۶۰ رج و ۷۰ رج تولید کنند که بسیار زیبا هستند . فرش های ۶۰ و ۷۰ رج تبریز و قم نوع بسیار مرغوب فرش دستبافت هستند که در حال حاضر فرش های ۱۵۰۰ شانه توانسته بسیار مشابه این فرش ها تولید داشته باشد. به همین دلیل طراحان فرش ماشینی برای فرش های ۱۵۰۰ شانه از طرح های معروف فرش های دستبافت الگو گرفته اند و اغلب نقشه های تولید کاملا مشابه نقشه های تبریز و قم بافته شده اند.

دوام ،عمر و  کیفیت فرش ۱۵۰۰ شانه

فرش های ۱۵۰۰ شانه با نخ اکرولیک هیت ست شده تولید شده است. این نوع نخ مرغوب ترین نخ مخصوص فرش ماشینی در دنیا است .

دوام و استقامت این نوع نخ در برابر حرارت و کوبیدگی بسیار عالی است . همچنین این ثبات رنگ فرش های ۱۵۰۰ شانه بسیار خوب بوده و پس از شستشو به هیچ عنوان تغییر رنگ نخواهد داشت و این از مزیت های اصلی فرش های ۱۵۰۰ شانه نسبت به فرش دستبافت به شمار می رود.

رنگ های زیبا و دلنشین فرش ۱۵۰۰ شانه

دستگاه های ۱۵۰۰ شانه توانایی تولید فرش با ۱۰ رنگ  را دارند. همچنین نخ های فرش ۱۵۰۰ شانه کاشان به دلیل ظرافت بالا و تکنولوژی پیشرفته تولید بهترین رنگپذیری را دارد. به همین دلیل رنگ هایی بسیار متفاوت را در این فرش ها نسبت به سایر فرش های ماشینی را می توان دید. زیبایی این رنگ ها به گونه ای است که کاملا مشابه نخ های ابریشم طبیعی دیده می شوند و طراحان فرش را قادر ساخته است که در طراحی فرش خلاقیت بیشتری داشته باشند و فرش های زیبایی را تولید کنند.

علت لطافت بالای فرش ۱۵۰۰ شانه

در مقایسه بین فرش های ماشینی ، فرش های ۱۵۰۰ شانه بسیار نرم و لطیف تر نسبت به سایر فرش های ماشینی است.

علت این تفاوت در نوع و ظرافت نخ ها و بافت فرش های ۱۵۰۰ شانه است. همانطور که قبلا توضیح داده شده است نخ های فرش ۱۵۰۰ شانه ظریف ترین نوع نخ فرش ماشینی است. همین ظرافت در بافت فرش ماشینی باعث شده است که حصول تولیدی نیز بسیار لطیف و نرم باشد. این لطافت به حدی است که فرش های ۱۵۰۰ شانه را می توان همانند فرش های ابریشمی دستبافت تا کرد بدون اینکه هیچ آسیبی به فرش وارد شود.

فرش کاشان اولین تولید کننده فرش ۱۵۰۰ شانه در جهان

شهر کاشان به عنوان مرکز تولید فرش ماشینی در دنیا ، همواره سعی به تولید و استفاده از مدرنترین دستگاه های فرش ماشینی را داشته است . به همین دلیل فرش کاشان اولین وارد کننده دستگاه ۱۵۰۰ شانه در ایران بوده است .

قیمت فرش کاشان

فرش ماشینی کاشان

بنابراین اولین تولیدکننده واقعی فرش ۱۵۰۰ شانه در جهان فرش کاشان بوده است و توانسته است این محصول زیبا را به دنیا معرفی کند .

بهترین کیفیت برای صادرات اروپا و امریکا

فرش ماشینی کاشان جزو مهمترین اقلام صادراتی ایران در سال های اخیر بوده اسست. اما باید این نکته را در نظر داشت که برای ورود به بازارهای امریکا و اروپا قوانین و استانداردهای بسیار سختی وجود دارد. به گونه ای که تنها محصولاتی با بالاترین کیفیت توان ورود به این بازارها را  دارند. فرش ۱۵۰۰ شانه کاشان با بالاترین کیفیت تولید و داشتن بالاترین استانداردهای بین المللی بهترین گزینه برای صادرات به این کشورها است.

قیمت فرش ۱۵۰۰ شانه چقدر هست؟

فرش  ۱۵۰۰ شانه به دلیل ظرافت بالا در تولید نسبت به سایر فرش های ماشینی ، قیمت بالاتری دارد. قیمت ها بر اساس متراژهای تولیدی متفاوت خواهد بود. در حال حاضر اندازه های استاندارد برای این فرش ها در اندازه های ۶ و ۹ و ۱۲ متری است . همچنین سایزهای متفاوتی قالیچه برای این فرش ها در نظر گرفته و تولید می شود.

به دلیل نوسانات بالای قیمت مواد اولیه تولید نرخ های تولید فرش ۱۵۰۰ شانه متاسفانه متغیر بوده بنابراین برای اطلاع از قیمت این فرش ها باید از سایت کارخانه دیدن کرد و یا با مشاوران کارخانه فرش کاشان در تماس بود.

خرید مستقیم از کارخانه فرش کاشان

تولیدی فرش کاشان

بهترین مکان برای خرید فرش ۱۵۰۰ شانه

این نکته را باید در نظر داشت که بهترین مکان برای خرید هر محصولی ، خرید مستقیم از تولیدکننده آن است. خرید مستقیم از تولیدکننده به چند دلیل بهترین گزینه است . مهمترین دلیل قیمت مناسب است . خرید از کارخانه موجب می شود که واسطه ها حدف شده و با قیمت بسیار مناسب تری به محصول مورد نیز خود رسید .

همچنین با خرید از کارخانه از اصالت و کیفیت کالا می توان اطمینان داشت و با خیال راحت تری فرش مورد نیاز خود را تهیه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *