فرش کاشان, وبلاگ

فرش چند متری بخریم

فرش چند متری بخریم

فرش چند متری بخرم ؟

برای انتخاب و خرید یک فرش معیارهای مختلفی وجود دارد که بسیار تاثیر گذار و مهم هستند. یکی از مهمترین این معیارها اندازه فرش است. کارخانه فرش کاشان محصولات و تولیدات خود را در اندازه های مختلفی تولید می کند. تمامی این اندازه ها متناسب با نیاز خانواده های ایرانی طراحی شده اند بنابراین می توان نسبت به سلیقه و نیاز هر خانه ای اندازه فرش خود را انتخاب کرد.

خرید فرش به دلیل قیمت نسبتا بالای آن خریدی سخت است پس باید در خرید آن دقت بالایی داشت. همچنین برای انتخاب اندازه مناسب و درست جهت خرید یک فرش باید به چند مورد توجه کرد.

  • اندازه خانه
  • سبک چیدمان
  • نوع مبلمان
  • کاربری فضای مورد نیاز

 

اندازه خانه

اندازه یک خانه تاثیر مهمی در انتخاب سایز و طرح فرش ها دارند. طبیعتا هر مقدار که فضای خانه و یا اتاق بزرگتر باشد می توانیم تعداد فرش بیشتر با اندازه های بزرگتر انتخاب کنیم . شکل هندسی اتاق ها معمولا به دو حالت هستند. این دو حالت یا مربع و یا مستطیل . اما شکل بافت فرش ها به صورت مستطیل طراحی شده اند. برای آشنایی بیشتر با اندازه فرش ها در اینجا سایزهای استاندارد تولید فرش ماشینی را توضیح می دهیم.

فرش ۱۲ متری که در ابعاد ۳ متر در ۴ متر تولید می شود. ابعاد فرش ۹ متری که در اندازه های ۲.۵ متر در ۳.۵ متر بافت می شودو اصطلاحا به فرش ۹ متری گفته می شوند.  فرش ۶ متری که با سایزهای ۲ متر در ۳ متر طراحی شده است. اندازه های کوچکتر یا به اصطلاح قالیچه نیز متناسب با نیاز دکوراسیون ها تولید می شوند که این قالیچه ها به ترتیب اندازه به این صورت هستند. قالیچه ۱.۵ * ۱ و ۲ * ۱ و قالیچه ۳ * ۱ و ۴ *۱ و فرش ۴ متری یا ۲.۲۵ * ۱.۵ از جمله تولیدات کارخانه فرش کاشان است.

سبک چیدمان

نوع سبک چیدمان و دکوراسیون خانه ها بسیار تاثیز گذار در انتخاب اندازه و تعداد فرش است. بعضی از خریداران تمایل دارند که تمامی فضای منزل توسط فرش پوشیده شود . خب بنابراین برای این عزیزان باید با توجه به ابعاد منزل نزدیک ترین سایزها را انتخاب کنند که تمامی فضا ها پر شود. نکته مهم در این موارد این است که بهتر است در زمان پهن کردن فرش ها بهتر است که تمامی فرش ها در یک جهت باشند تا نمای فرش جلوه ی زیباتری داشته باشد.

اما عزیزانی نیز هستند ترجیح می دهند فقط در وسط اتاق فرش باشد. نکته مهم در این روش این است که باید توجه کنیم بهتر است تا فرش ها زیر مبلمان نباشند. این نکته هم در باید در نظر داشته باشید که طرح فرش هم می تواند در چیدمان و سبک منزل تاثیر گذار باشد برای مثال فرش بدون ترنج و فرش بدون حاشیه باعث میشود که نما بازتر و بزرگتر دیده شود.

نوع مبلمان

نوع و سبک مبلمان نیز در انتخاب اندازه فرش می توانند تاثیر گذار باشد. اگر مبلمان مدرن و ساده استفاده می کنید بهتر است تا فرش های کوچک با طرح های ساده انتخاب کنند. اگر از مبلمان استیل و کلاسیک استفاده می کنید می توان از فرش های بزرگتر با نقش و نگار های بزرگتر استفاده کرد. نوع رنگ مبلمان نیز تاثیر گذار در انتخاب اندازه فرش است برای مثال مبل طوسی را می توان با اندازه های مختلف ست کرد.

 

مبل طوسی به چه فرشی میاد

تاثیر فرش طوسی بر دکوراسیون

 

کاربری فضا

کاربری فضای منزل و یا اتاق در اندازه فرش نیز موثر است. برای مثال اتاق خواب بهتر است که تمامی فضای آن توسط فرش پوشیده شود و فضای پذیرایی که بیشتر رسمی است که یک فرش در وسط مبلمان استفاده شود.

فرش چند شانه بخریم ؟

 

آیا فرش در اندازه های دلخواه تولید می شود؟

ممکن است بعضی از افراد نیاز داشته باشند که فرشی با اندازه هایی تولید شوند که خارج از سایزهای استاندارد است. برای این عزیزان این امکان وجود دارد اما به علت اینکه دستگاه های بافت فرش ماشینی به طور همزمان ۲ فرش را تولید می کند به همین دلیل در هنگام سفارش این نوع اندازه ها باید به صورت جفت و دوتایی خریدارای کرد.

 

فرش ۱۲ متری بهتر است یا فرش ۶ متری ؟

اگر در منزل و یا اتاقی میتوانید از فرش ۱۲ متری و یا ۲ تخته ۶ متری استفاده کنید پیشنهاد ما استفاده از یک تخته فرش ۱۲ متری است به دلیل اینکه نقشه یکدست و کامل دیده می شود و نقش و نگار درشت تر بافته شده است اما حمل و نقل و نگه داری و شستشوی فرش ۱۲ متری به مراتب سخت تر از فرش ۶ متری بوده  و برای مستاجرها فرش ۶ متری گزینه بهتری است.

 

یک نظر در “فرش چند متری بخریم

  1. حامدی گفت:

    قدیم ها که مبلمان نبود، می گفتند که فرش ها باید کیپ باشه و به دیوار بچسبه. اما حالا دوست دارند که فرش ها فضای جلوی مبلمان ها قرار بگیرد. بدی این روش اینه که همیشه روی سرامیک ها پر از پرز های فرش های نو و تازه میشه. آیا شما راهکاری برای این روش سراغ دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *