وبلاگ

فرش پله ای و راه روی

فرش پله ای -فرش راه پله

افراد به‌طور ذاتی، همیشه به‌دنبال زیبایی هستند و این ویژگی، هنگام دکورسازی، بیش از هر وقتی خود را نمایان می‌کند. راه‌پله‌، نقطه‌ای است که باید برای ورود به خانه پیموده شود؛ بر همین اساس، تزئین آن با کف‌پوشی که جذابیت داشته باشد، نخستین مسئله‌ای است که هنگام طراحی دکور باید به آن توجه کرد.

در این راستا، سلیقه افراد حرف اول را می‌زند. اما از این مسئله هم که بگذریم، اصولی که باید در انتخاب بهترین فرش برای راه پله در نظر بگیرید، هماهنگی آن با سایر عناصر دکوراسیون است. فرش‌های پله‌ای هم مانند قالی‌هایی که در پذیرایی و اتاق‌ها پهن می‌شوند، در سبک‌های مختلف کلاسیک، مدرن و فانتزی وجود دارند و این موضوع دست شما را در انتخاب باز گذاشته است.

فرش راه پله، باید ضخامت استانداردی داشته باشد

به یاد بسپارید که فرش پله‌ای باید پاخور مناسبی داشته باشد. شاید فکر کنید که هرچقدر ضخامت این کالا بیشتر باشد، قدرت بالایی در حفظ دوام خود دارد ولی این درست نیست! ضخامت بیش از حد فرش، ازلحاظ ایمنی قابل تایید نخواهد بود چون امکان دارد پای افراد درحین رفت‌وآمد به آن گیر کند و وقوع مشکلات بعد که نسبت به آن‌ها آگاهید.

ضخامت استاندارد فرش‌های پله‌ای، یعنی پرزها نه آن‌قدر بلند هستند که امنیت افراد را هنگام رفت‌وآمد به خطر بیاندازند یا ذرات آشغال را میان خود جای دهند و پاک‌سازی آن دشوار باشد و نه آن‌قدر کوتاه هستند که نتوانند استحکام خود را در برابر قدم‌زدن حفظ کنند.

فرش راه پله چه جنسی باید داشته باشد؟

موکت‌ها و فرش‌های راه‌پله، در بازار با جنس‌های مختلف نایلون، پلی‌پروپیلن و پلی‌استر وجود دارند که ازلحاظ مقاومت، برای پوشش‌دهی پله‌ها مناسب هستند. اما اگر به‌دنبال سبک متفاوتی از فرش راه پله جدید هستید، انتخاب خود را در بین کالاهای پشمی جست‌وجو کنید که درحال‌حاضر، بازاری داغ و طرفدارانی بی‌شمار دارد.

فرش‌های پشمی، از استهلاک کمی برخوردارند و در رنگ‌های غنی و بافت و ظاهری طبیعی‌تر وجود دارند. شاید با دیدن قیمت گران آن کمی شوکه شوید ولی این هزینه بالا، با ماندگاری مطلوب و عدم نیاز به تعویض‌های مکرر قابل جبران خواهد بود.

با چند مدل فرش راه پله ایرانی آشنا شوید.

فرش پله ای اسپرت

فرش پله ای اسپرت

با گذر زمان، فرش‌ها از تنوع بالایی بهره‌مند شدند. حتی کف‌پوش‌های راه‌پله که شاید شما در گذشته فقط مدل‌های موکتی یا گلیمی آن را در خانه‌ها مشاهده می‌کردید، امروز اگر به بازار بروید، متوجه می‌شوید که حتی این کالای به ظاهر بی‌اهمیت، زیرمجموعه‌های گوناگونی دارد که هرکدام از آن‌ها، انتقال‌دهنده حالتی از زیبایی و جذابیت هستند.

ضمن این‌که شما می‌توانید چنین کف‌پوش‌هایی را در اندازه‌های مختلف و شانه و تراکم‌های متنوع برای نیاز خود بخرید، سبک‌های جدیدی روی کار آمده‌اند که در ادامه، به معرفی مختصری از آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • گلیم فرش راه‌پله: گلیم فرش‌ها در گذشته دارای طرح و نقش سنتی بودند ولی امروز شما اشکال مدرنی هم می‌توانید در بافت آن‌ها ببینید. گلیم‌ها استحکام مطلوبی دارند و بافت آن برای مکان‌های پرتردد، انتخاب مناسبی است. ازطرف‌دیگر، این کالا با قیمت‌هایی مقرون‌به‌صرفه، به‌فروش می‌رسد.
  • موکت فرش راه‌پله: فرش‌های موکتی، در انواع پرزکوتاه و پرزبلند، می‌توانند نقش‌ونگارهای مختلفی داشته باشند. اغلب آن‌ها دارای جنس پلی‌پروپیلن، پلی‌استر، نایلون یا پلی‌آمید هستند.
  • فرش دست‌بافت راه‌پله: بافت ظریف این فرش‌ها، لذت فوق‌العاده‌ای را هنگام قدم‌زدن به افراد می‌دهد. آن‌ها جذابیتی بکر و تکرارناشدنی دارند اما بااین‌حال، استفاده از آن‌ها در منازلی که فرزندانی کوچک حضور دارند یا حیوان خانگی نگهداری می‌شود، چندان کارآمد نخواهد بود.
  • فرش ماشینی راه‌پله: پیشرفت صنعت فرش‌های ماشینی در سال‌های اخیر به‌قدری زیاد بود که امروز، شما می‌توانید چنین قالی‌هایی را در تنوع بالایی از نقش‌ونگار، رنگ، بافت و اندازه بخرید و حتی نمونه‌هایی که در ذهن دارید را به‌شکلی سفارشی تهیه کنید.
  • فرش تکی راه‌پله: فرش‌های تکی، به‌شکل پادری هستند که در مدل‌های مختلف دست‌بافت، ماشینی، گلیم و موکت وجود دارند. در هر پله با اندازه‌های مختلف، شما می‌توانید این قالیچه‌های کوچک را پهن کنید و با استفاده از چسب یا گیره‌های مخصوص، به پله اتصال دهید. فرش‌های تکی، می‌توانند در رنگ‌های مختلف ساخته شوند تا افرادی که اختلال بینایی دارند، با تشخیص هر رنگ، متوجه وجود پله‌های دیگر شوند.

شاخص های تاثیرگذار بر قیمت فرش راه پله متری

فرش پله ای -فرش راه پله

فرش پله ای -فرش راه پله


فرش پله ای فانتزی

فرش پله ای فانتزی


فرش پله ای اسپرت

فرش پله ای اسپرت

نوسانات بازار امروز، اجازه نمی‌دهد که نرخ مشخصی برای کالاها بیان کرد؛ به‌خصوص اگر محصول مد نظر، فرش‌ باشد. در خرید فرش‌های پله‌ای، عوامل و پیچیدگی‌های مختلفی مانند جنس الیاف، شانه و تراکم، ضخامتی که در نظر دارید، طرح و نقش و میزان وزن، در قیمت آن اثرگذار است.

البته مسئله مهم دیگری که نمی‌توان آن را در بحث قیمت‌گذاری نادیده گرفت، برند تولیدکننده است. اگر کارخانه سازنده، امکان فروش مستقیم را هم در اختیار خریداران قرار داده باشد، شما می‌توانید کالای مورد نیاز را به‌واسطه سفارش مستقیم، با قیمت کم‌تری بخرید.

فرش راه پله را با قیمتی منصفانه از کارخانه کاشان بخرید

شهرک صنعتی کاشان، انباشته از کارخانه‌های متعدد فرش‌بافی است و هرکدام از آن‌ها، سعی در ارائه بهترین محصولات دارند که با نیاز بازار و سلیقه خریدارن هماهنگ باشد. برخی از این تولیدکنندگان، با بهره‌گیری از سیاست عرضه مستقیم کالا به ۲ شکل حضوری و اینترنتی، تلاش می‌کنند تا توجه‌های بیشتری را در میدان رقابت به خود اختصاص دهند.

دراین‌بین، کارخانه فرش کاشان ، یکی از تولیدکنندگان نامداری است که احتمالا بارها تعریفش را در تولیدات مرغوب، باکیفیت، جذاب و به‌روز آن شنیده‌اید. شما هرچقدر هم که سخت‌پسند باشید، محال است فرش‌های تولیدی این برند را رد کنید.

جمع‌بندی

فرش راه پله، هم جنبه تزئینی دارد و هم به‌عنوان یک لایه محافظتی، از ایجاد فرسایش سنگ‌های پله در اثر رفت‌وآمدهای مکرر پیشگیری می‌کند. ازطرف‌دیگر، وجود فرش‌ها در این قسمت، حال‌وهوایی تشریفاتی به منزل می‌دهد و به مهمانانی که وارد خانه می‌شوند، احساس مثبتی را القا می‌کند.

اگر شما هم می‌خواهید دکوراسیون منزل‌تان را به زیبایی‌های بیشتری آغشته کنید و خودتان هم از امنیت بیشتری برخوردار شوید، به خرید این کالا، حتما فکر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *