فرش کاشان, وبلاگ

فرش بدون حاشیه طرح جدید یا قدیمی؟

معمولا همه ما فرش های سنتی و دستبافت را دیده ایم که دارای حاشیه هستند. اما با به روز شدن طراحی فرش های ماشینی، فرش های مدرن طراحی و تولید می شوند. یکی از طرح های جدید و ساده در فرش ماشینی، فرش بدون حاشیه است. فرش بدون حاشیه طرح جدید، کارد بندی ندارد و کل فرش با نقوش مختلف مزین شده است. در این مطلب قصد داریم در مورد معرفی فرش بدون حاشیه صحبت کنیم.

فرش بدون حاشیه جدید

فرش بدون حاشیه جدید

اهمیت حاشیه فرش

در اطراف فرش های طرح قدیم، چارچوبی قرار دارد که معمولاً از نقوش گل و بوته های فراوان در آن استفاده شده است. حاشیه فرش یکی از بخش های مهم فرش است، چون در صورت دقیق نبودن، حالت اصلی فرش از بین رفته و فرش دچار عدم تقارن می شود. که معمولا، ۳۰ الی ۴۰ درصد فرش را تشکیل می‌دهد. در حاشیه فرش بیشتر از نقش و نگارهای گوناگون، کتیبه، لوزی، شاه عباسی و… استفاده می شود.

به دلیل اهمیت حاشیه فرش، در بافت آن دقت و ظرافت زیادی می شود. چون اگر دقیق بافته نشود، سبب ازبین رفتن حالت اصلی فرش خواهد شد. حاشیه فرش اولین نقطه قابل دید برای افراد است، و خریداران قبل از توجه به متن فرش به حاشیه فرش نگاه می کنند. بنابراین کارخانه های فرش معمولاً در بافت حاشیه فرش، دقت لازم را اعمال خواهند کرد.

فرش بدون حاشیه چیست؟

 

فرش بدون حاشیه

فرش بدون حاشیه

همانطور که گفتیم معمولا بیشتر فرش های دستبافت و ماشینی، حاشیه دارند و ۳۰ تا ۴۰ درصد از ابعاد فرش را حاشیه آن در برگرفته است. در نظر داشته باشید که، حاشیه فرش باعث می شود تا متن فرش به خوبی دیده شود و همه مشتریان را به خود جذب کند. بنابراین در رنگ آمیزی فرش های بدون حاشیه از رنگ های بسیار جذاب استفاده می‌کنند تا باعث جلوه بیشتر فرش شود.

ویژگی های فرش بدون حاشیه جدید

 

  • فرش ماشینی بدون حاشیه و ترنج

در حال حاضر در طراحی فرش های ماشینی زیادی، حاشیه حذف شده است. این طراحی جدید باب میل افرادی زیادی قرار گرفته و علاقه مندان زیادی را به خود جذب نموده است. تنوع طرح و رنگ این فرش مدرن جدید به قدری است که افراد می توانند به راحتی طرح دلخواه خود را با تراکم فرش مورد نظر در بازار پیدا کنند.

فرش بدون حاشیه و بدون ترنج نیز از طرح های جدید است که طراحی ساده و به روزی دارد و برای خانه های مدرن و نوعروسان و جهیزینه عروش و داماد گزینه عالی است. جدیدترین مدل فرش پذیرایی را میتوان از میان فرش های بدون حاشیه دید .نبود و حاشیه و ترنج باعث می شود تا فضای منزل بزرگتر جلوه کند. بنابراین اگر ماحت خانه شما کوچک است، فرش بدون حاشیه و بدون ترنج گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

یکی از فرش های بدون حاشیه کاشان، فرش ۷۰۰ شانه با تراکم ۲۵۵۰ می باشد که با نخ اکریلیک درجه یک و با کیفیت بالا بافته شده است. در بافت این فرش از دستگاه های بافندگی پیشرفته استفاده شده و فرش بدون پرزدهی و ضد حساسیت می باشد. از دیگر ویژگی های خوب این فرش، تراکم طولی بالای آن می باشد که باعث می شود بافت طرح ظریف و واضح باشد.

  • الیاف فرش های بدون حاشیه

 

فرش های بدون حاشیه با پیشرفته ترین ماشین آلات، تولید می شوند. الیاف مورد استفاده در این فرش ها، نخ آکریلیک درجه یک است. این الیاف بدون پرزدهی و ضد آلرژی و حساسیت هستند. این فرش ها معمولادر ابعاد مختلف بافته و عرضه می شود. لطافت و نرمی فرش بدون حاشیه بسیار بالا است و به دلیل کیفیت بالای نخ، در برابر حرارت غیر مستقیم، مقاومت بالایی دارند.

  • فرش بدون حاشیه دستبافت گونه

 

یکی دیگر از انواع فرش بدون حاشیه، فرش های دستبافت گونه هستند. معمولا در اطراف این فرش ها، خبری از بافت های نواری پهن نیست و بیشتر از انواع گل بوته های زیبا استفاده می شود. این حالت سبب زیبایی و خیره کنندگی بیشتر طرح می شود.

بافت این فرش ها، شباهت زیادی به فرش های دستبافت ایرانی دارد. فرش ماشینی بدون حاشیه، ظرافت بالایی دارد که موجب می شود این فرش بسیار ریز بافت باشد. این نوع فرش جدید بیشتر در رنگ های فیلی و کرم طراحی می گردند.

تفاوت فرش بدون حاشیه با طرح های قدیم

تفاوت های زیادی بین فرش بدون حاشیه با طرح های قدیم وجود دارد که تعدادی از آن ها را در ادامه اشاره خواهیم کرد:

  • تفاوت ظاهر فرش قدیم با طرح های جدید
  • عدم وجود حاشیه و کارد در دور متن فرش
  • طراحی مدرن در فرش های جدید

اما از نظر الیاف، ابعاد، تعداد شانه و تراکم و رنگ بندی تفاوتی بین این دو نوع فرش وجود ندارد. تولید کنندگان فرش در بافت هر ۲ مدل از بهترین الیاف و ماشین آلات استفاده می کنند و سایز فرش نیز طبق ابعاد استاندارد بافته می شود.

قیمت فرش ماشینی بدون حاشیه

قیمت فرش های بدون حاشیه نیز مانند دیگر فرش های ماشینی به تعداد شانه و تراکم، جنس الیاف، ابعاد، رنگ بندی و… بستگی دارد. تغییر هر یک از این فرش ها باعث می شود تا قیمت فرش متفاوت باشد. کارخانه های زیادی هستند که اقدام به فروش انواع فرش ماشینی با قیمت ارزان می کنند.

فروشگاه فرش کوروش با عرضه مستقیم فرش از کارخانه، انواع فرش ماشینی کاشان را با قیمت کارخانه به دست مشتریان می رساند. عرضه مستقیم وکاهش هزینه های اضافه باعث شده تا قیمت فرش بدون حاشیه کاشان در این مجموعه ۲۰ تا ۳۰ ٪ ارزان تر بازار فرش باشد. برای مشاهده و خرید فرش کاشان به سایت carpet_kashan.ir مراجعه و سفارش خود را ثبت نمایید.

 

خرید فرش بدون حاشیه کاشان مستقیم از کارخانه

خرید فرش ماشینی کاشان از سایت فرش کوروش مزایای زیادی برای خریداران دارد، زیرا می توان به صورت حصوری و غیرحضوری از این فروشگاه خرید کرد. وجود تعداد زیاد طرح و نقشه فرش ماشینی، باعث می شود افراد زیادی با سلیقه مختلف بتوانند فرش مورد نیاز خود را از این مجموعه خریداری نمایند.

در خرید آنلاین فرش، از اتلاف وقت و هزینه اضافی جلوگیری می شود. فرش های موجود در این مجموعه، قیمت ارزان تری نسبت به فروشگاه های سطح شهر دارند. عرضه مستقیم از کارخانه فرش، باعث شده قیمت فرش ارزان تر باشد.

کلام آخر

در این مقاله در مورد مزایای فرش های جدید بدون حاشیه صحبت شد. این مدل فرش، از نظر طرح، رنگ و ابعاد بسیار متنوع هستند و دست شما برای خرید فرش مورد نیاز تان باز است. فروشگاه فرش کوروش سایت عالی برای خرید انواع فرش ماشان است. از مزایای خرید از این سایت، کیفیت بالای محصولات، قیمت ارزان، ضمانت نامه کیفیت ۵ ساله قابل ذکر است. همچنین مشاوره قبل از خرید با کارشناسان این مجموعه نیز، خریدی بی نقص را برای شما به ارمغان می آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *