فرش کاشان, وبلاگ

علت پوسیدگی فرش در خانه – رفع پوسیدگی فرش

یکی از دغدغه‌های مهم خانواده‌ها پوسیدگی فرش در خانه است که به عوامل مختلفی بستگی دارد. تحت تاثیر آسیب دیدگی قسمت تار و پود و نخ، بافت محصول سست و از یکدیگر پاشیده می‌شود و در نتیجه به مرور قالی پوسیده خواهد شد.

شرایط زیادی باعث پوسیدگی می‌شوند که تنها کافیست با شناخت آن‌ها از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید. با توجه به افزایش قیمت‌ فرش طی سال‌های اخیر، نگهداری اصولی از قالی اهمیت زیادی دارد. به همین سبب توصیه می‌کنیم تا راهکارهای پیشگیری از پوسیدگی قالی را برای نگهداری از آن به‌کار بگیرید.

البته نوع قالی و مشخصات آن نیز مورد توجه خواهد بود. به‌عنوان مثال، فرش کاشان یکی از معروف‌ترین برندهای بازار است که تار و پود مقاوم‌تر و بهتری دارد. در ادامه در رابطه با پوسیدگی قالی، دلایل آن و همچنین چگونگی دسترسی به کارخانه فرش کاشان توضیحات کاملی ارائه می‌دهیم.

پوسیدگی فرش چیست؟

عوامل بسیار زیادی باعث آسیب رساندن به الیاف، تار و پود، نخ و حتی گره قالی می‌شود که همین مشکل تارها را از یکدیگر می‌پاشاند و در نتیجه با پوسیدگی قالی همراه خواهیم بود. چند عامل بسیار مهم باعث پوسیدگی می‌شوند اما اگر شما سریعاً متوجه این مسئله شده باشید، قطعاً از پاره شدن قالی جلوگیری می‌کنید.

همان‌گونه که مستحضرید، امروزه در دنیای فرش شاهد طرح‌ها، رنگ‌ها و خلاقیت‌های بسیار زیادی از هنرهای اصیل ایرانی هستیم. حیف نیست قالی که هزینه بسیار بالایی برای خرید آن پرداخت شده به دلیل سهل‌انگاری یا عدم توجه دچار پوسیدگی شود.

البته استقامت تار و پود و بافت این محصول مهم‌ترین مسئله‌ای است که می‌تواند در برابر پوسیدگی مقاومت داشته باشد. پس هنگام خرید انتخاب برندهای مطرح نظیر فرش کاشان یک انتخاب ایده‌آل و مطمئن است. با انتخاب برندهای محبوب و با کیفیت، زیبایی و دوام محصول را در برابر عوامل پوسیدگی حفظ کنید.

اگر نگران دسترسی به کیفیت اصل محصولات کاشان هستید، می‌توانید مستقیماً از درب کارخانه فرش کاشان خرید خود را بدون هیچ دغدغه‌ای انجام دهید.

 

راه های جلوگیری از پوسیدگی فرش

هر مدل و برند قالی حتی فرش کاشان، اگر مورد بی‌توجهی قرار بگیرد قطعاً تحت تاثیر شرایط ناپایدار آسیب دیده و دچار پوسیدگی می‌شود. حال این پوسیدگی در دو نوع سطحی و عمقی است که معمولاً در نوع سطحی تنها بخش کوچکی از آن آسیب دیده و بافت هیچ تغییری نمی‌کند.

درصورتی‌که در پوسیدگی عمقی شاهد تغییرات بسیار زیادی در قسمت تار و پود و گره آن هستیم که حتی باعث پاره شدن قالی می‌شود. اگر فرش پذیرایی شما پارگی دارد، پس قطعاً دچار پوسیدگی عمیق شده است و جهت تعمیر می‌توانید از شرکت‌های معتبر کاملاً حرفه‌ای کمک بگیرید. با توجه به راه‌های جلوگیری از پوسیدگی فرش می‌توانید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

خشک کردن صحیح و اصولی

پس از شستشوی قالی بهتر است آن را به‌صورت درست و کاملاً اصولی خشک کنید. بسیاری از افراد قبل از اینکه قالی آن‌ها خشک شود آن‌ها را به حالت نمدار در خانه پهن می‌کنند که همین مسئله پوسیدگی را به همراه دارد.

جلوگیری از تابش مستقیم نور آفتاب

 

پوسیدگی فرش بر اثر نور خورشید

پوسیدگی فرش بر اثر نور خورشید

یکی از مهمترین دلایل اصلی پوسیدگی قالی قرار گرفتن آن در معرض مستقیم تابش نور خورشید است. هرگز قالی خود را در معرض نور مستقیم قرار ندهید و اگر نور از قسمت پنجره‌ها به‌صورت مستقیم به داخل خانه می‌تابد، بهتر است پرده‌ها را بکشید.

فرش کاشان به دلیل زیبایی، استقامت تار و پود و بافت شهرت بسیار زیادی دارد. حتی اگر این برند نیز در معرض نور مستقیم قرار بگیرد، آسیب خواهد دید. چه بسا اینکه فرش شما فرش طرح طلاکوب باشد که قطعاً تابش مستقیم نور آفتاب شدیداً به طرح آن نیز آسیب می‌رساند.

 

رعایت دو نکته طلایی برای جلوگیری از پوسیدگی قالی

 

قیمت فرش طی ‌سال‌های اخیر به شدت رو به افزایش بوده است، چه بسا اینکه برخی از فرش‌های برند و حتی طلاکوب به دلیل زیبایی طرح و کیفیت بالا، قیمت بیشتری دارند. برای نگهداری چنین قالی‌هایی باید نکات مهمی را به خاطر بسپارید. اگر نگران پوسیدگی قالی‌های خود هستید، بهتر است چند نکته مهم را به خاطر بسپارید.

استفاده از شوینده‌های بسیار قوی

شستشوی قالی با استفاده از مواد شوینده بسیار قوی حاوی اسید و مواد شیمیایی می‌تواند به بافت و تار و پود قالی آسیب رسانده و به مرور باعث پوسیدگی آن شود. برای شستن هر نوع قالی حتی فرش کاشان شما باید از شوینده‌های کاملاً استاندارد و مناسب استفاده کنید تا به بافت آن آسیب نرساند.

شستشوی مداوم

یکی از اشتباهات رایج اکثر خانواده‌ها شستشوی مداوم قالی است که همین مسئله به بافت آن آسیب می‌رساند. شستشوی مداوم و استفاده از مواد شوینده حتی مواد شوینده ضعیف به‌صورت مداوم می‌تواند باعث پوسیدگی قالی شود.

هنگام خرید فرش جدید کاشان یا هر برند دیگری حتماً به شرایط و چگونگی شست و شوی آن توجه داشته باشید. با وجود مقاومت بالای الیاف هر یک از آن‌ها ممکن است شرایط شستشوی خاصی را شرکت تولید کننده در نظر قرار دهد. همچنین بر اساس نوع الیاف ممکن است مجبور باشید از مواد شوینده خاصی برای حفظ کیفیت و زیبایی محصول استفاده کنید.

 

مرطوب بودن زیر فرش و پوسیدگی فرش

مرطوب بودن زیر فرش و پوسیدگی فرش

مرطوب بودن زیر فرش و پوسیدگی فرش

یکی از دلایل مهم و پرتکرار در پوسیدگی فرش مرطوب شدن زیر فرش هست که این مشکل با ریختن مایع مثل چای و یا ابمیوه در مهمانی ها بوجود می اید که اگر زیر فرش خشک نشود به مرور زمان فرش مورد نظر پوسیده میشود

 

ریختن اب گلدان بروی فرش

ریختن اب گلدان بروی فرش

ریختن اب گلدان بروی فرش

اب گلدان یکی از عوامل پوسیدگی فرش میباشد اگر اب اضافی گلدان بروی فرش قرار بگیرد این امر به مرور زمان باعث پوسیدگی فرش میگردد.

این مقاله هم شما رو در رفع پوسیدگی فرش کمک میکند

چگونه متوجه پوسیدگی فرش بشویم

جمع‌بندی

پوسیدگی یکی از مشکلات بسیار مهمی است که به شدت به تار و پود قالی آسیب می‌رساند. عوامل بسیار زیادی باعث پوسیدگی قالی می‌شوند، چه بسا اینکه اگر محصول دارای تار و پود و استقامت ضعیفی باشد که سریعاً آسیب می‌بیند.

معمولا بهترین و با کیفیت‌ترین قالی‌های موجود در بازار، کمتر دچار پوسیدگی می‌شوند. به همین منظور توصیه می‌کنیم تا به دنبال بهترین و با کیفیت‌ترین قالی‌های موجود در بازار باشید که تار و پود مقاوم‌تر و کیفیت عالی‌تری دارند. فرش کاشان جزو بهترین برندهای بازار است که از نظر زیبایی طرح، کیفیت تار و پود و همچنین قیمت رقیب ندارد. شما کاربران عزیز می‌توانید بهترین فرش جدید کاشان را همین حالا بدون هیچ واسطه‌ای از درب کارخانه فرش با قیمت ارزان تهیه کنید.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *