فرش کاشان, مطالبی درباره فرش, وبلاگ

فرش دستبافگونه ماشینی را بهتر بشناسیم+ کارشناس فرش باشیم

یکی از خط تولیدهای مهم صنعت فرش ماشینی، تولید فرش ۱۲۰۰ شانه ماشینی است. باتوجه به قدمت راه‌اندازی تولید فرش ، می‌توان گفت این صنعت نسبت به فرش دستبافت عمر طولانی ندارد، اما روند پیشرفت این محصول به‌دلیل ارزش مادی و سرعت در تولید آن در قرن اخیر بسیار چشم‌گیر بوده است.

از ‌آن‌جایی‌که فرش یک محصول مهم و باارزش در عرصه فروش به‌حساب می‌آید، بهتر است قبل از اقدام به خرید آن، حتما مشاوره گرفته یا اطلاعاتی درباره محصول به‌دست بیاورید. برای همین منظور در ادامه مطلب به بررسی فرش‌های دستبافگونه ماشینی می‌پردازیم.

همه چیز درباره فرش دستبافتگونه ماشینی

 

فرش سلطنتی کرم حاشیه طوسی

فرش طرح دستبافت افشان

باتوجه‌ به پیشرفت تکنولوژی و صنعتی‌شدن تولید محصولات، روند کار و عرضه در کارخانه‌ها به شکلی بود که کاربران نمی‌توانستند حضوری یا غیرمستقیم شیوه تولید کالاها را مشاهده کنند. اما این روزها درهای کارخانه‌ها به روی مشتریان باز است و همین امر باعث آشنایی بیشتر افراد از خرید محصول مورد نیاز خود می‌شود.

فرش ماشینی هم از این رویداد عقب نبوده و اطلاعات بسیاری را زمان خرید در اختیار مشتریان خود می‌گذارد. دراین‌بین، عاملی که این محصول را باارزش می‌کند، ارائه ندادن نقشه فرش قبل از تولید است. این امر هم در تولید فرش ماشینی و هم فرش دستبافت به‌کار می‌رود.

یکی از نکات مهمی که هنگام خرید فرش به آن توجه می‌شود نقشه فرش است. تنوع طرح و نقش در فرش‌های دستبافگونه ماشینی بسیار زیاد است. به‌عبارتی می‌توان گفت بهترین فرش طرح دستباف ماشینی، فرشی است که از تنوع بالایی در رنگ و طرح برخوردار باشد.

فرش طرح دستباف ماشینی کاشان چه ویژگی‌‌هایی دارد؟

 

فرش کرم نسکافه ای 1200 شانه کاشان

فرش دستبافگونه

کاشان یکی از مراکز مهم تولید فرش ماشینی به‌حساب می‌آید. این شهر در تولید انواع فرش‌ها با متنوع‌ترین طرح‌ها و کیفیت بافت، به پرچم‌دار این صنعت تبدیل شده است.

از ویژگی‌های مهم فرش‌های این شهر می‌توان به حوزه تخصصی طراحی فرش آن اشاره کرد. این شهر دارای شرکت‌های معتبری در زمینه طراحی و رنگ فرش است که می‌توان گفت چرخ مهم این صنعت در زمینه ارزش‌پذیری این محصول به‌حساب می‌آید.

طراحان فرش ماشینی کاشان با تسلط بی‌نظیر در ترسیم نقوش کلاسیک یا خلق ترکیب‌بندی‌های مدرن، توانسته‌اند این صنعت را رو به رشد و قابل رقابت با تولیدات برندهای معتبر دیگر قرار دهند. فرش دستبافگونه ماشینی به‌دلیل ظرافتی که در بافت دارد، دارای نقشه بسیار باکیفیت و دقیقی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

فرش‌ ماشینی کاشان در انواع اندازه‌ها تولید و به بازار عرضه می‌شود. این امر سبب انتخاب راحت‌تر خریدار و مچ‌کردن فرش با دکوراسیون خواهد شد. به‌طور کلی کاربرد فرش‌های دستبافگونه ماشینی در دکوراسیون منزل به شیوه‌ای است که باید در تفکیک فضای داخلی به‌کار بروند و همین موضوع باعث می‌شود تا این فرش‌ها در مسیرهای پررفت‌وآمد قرار نگیرند.

به‌دلیل تولید انبوه و سرعت در روند عرضه این محصول در بازار، قیمت فرش برای خرید بسیار مناسب است. البته فرش طرح دستباف ماشینی از ارزش بالاتری نسبت به نسخه‌های پلی‌استر خود برخوردار است؛ اما بااین‌حساب می‌توان گفت برای بهره‌بردن از کیفیت این محصول و داشتن یک اثر هنری بی‌نظیر می‌توانید فرش دستبافگونه ماشینی را نسبت به دستباف راحت‌تر تهیه کنید.

یکی دیگر از مزایایی که فرش دستبافگونه ماشینی کاشان دارد، تنوع در اندازه‌ها است. با وجود این تنوع، انتخاب شما به تهیه فرش‌های جفت محدود نمی‌شود و می‌توانید مناسب با دکوراسیون خود، انواع طرح‌ها را با هر نوع سایزبندی خریداری کنید.

انتخاب فرش‌های ماشینی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا از سبک‌های مختلف دکوراسیون برای منزل خود استفاده کنید. این سبک‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • فرش کلاسیک
  • سبک روستیک
  • سبک مینیمال

چند نوع نقشه برای فرش‌های  دستبافگونه ماشینی در بازار وجود دارد؟

فرش کاشان طرح اصفهان دودی

فرش دستبافگونه ماشینی رنگ سرمه ای

تنوع طرح و نقش در فرش ایرانی بسیار بالا است. همین امر موجب شده که در حوزه تولید این محصول، ایران حرف اول را در بازار دنیا بزند. باتوجه به پیشینه تاریخی فرش ایرانی، بسیاری از طرح‌ها به نقوش کلاسیک محدود می‌شوند؛ مانند انواع لچک ‌ترنج‌ها، طرح اسلیمی، محرمات، هزارگل و فرش قرمز

فرش ماشینی کاشان قرمز جدید

یکی دیگر از متداول‌ترین نقوش به‌کار رفته در فرش طرح دستباف ، طرح‌های تصویری یا رئال است. برای طراحی این نقشه‌ها از رنگ‌های متعدد با دقت بسیار استفاده می‌شود. پروسه تولید چنین نقشه‌هایی بسیار زمان‌برتر از نقوش کلاسیک است.

اما پرطرفدارترین طرح در فرش های طرح دستباف، طرح‌های فرش وینتیج با ترکیب‌بندی‌های جدید است. این طرح‌ها امکان دارد با اجرای چندین قاب درهم، برای ایجاد فضاهای متنوع و چرخش رنگی بی‌نظیر در فرش دیده شوند. اکثر این ترکیب‌بندی‌ها از فرم کلاسیک خارج شده و مطابق با ترندهای طراحی دنیا پیش می‌روند.

معایب فرش طرح دستباف ماشینی

از مهم‌ترین معایب فرش‌های دستبافگونه ماشینی می‌توان به کم بودن تعداد رنگ در بافت انها اشاره کرد . در فرش دستباف تعداد زیادی رنگ استفاده میشود که این محدودیت در فرش های ماشینی وجود دارد  این فرش‌ها اشاره کرد. فرش‌های ماشینی به‌دلیل این‌که در الیاف آن‌ها از ترکیبات مصنوعی استفاده می‌شود تا در داخل دستگاه قابل بافت باشند، از لطافت و نرمی فرش‌های دستبافت برخوردار نیستند.

نکته مهم دیگری که در خرید این فرش‌ها باید به ‌آن توجه کنید، انتخاب سایز استاندارد است. اصولا در فرش‌های ماشینی، طراحی سایزهای ۱۲متری و ۹متری به‌صورت اورجینال و اختصاصی طراحی می‌شود و بقیه سایزها با تغییر در نقشه اصلی به‌وجود می‌آیند.

این فرش‌ها به‌دلیل نداشتن الیاف طبیعی معمولا از انعطاف پایینی برخوردار هستند که باعث می‌شود لطافت فرش های دستباف را نداشته باشند.

فرش های طرح دستباف معمولا با دستگاه های پیشرفته بافت میشود . برای مثال فرش ۱۵۰۰ شانه گل برجسته و فرش ۱۲۰۰ شانه که قیمت بالای انها هم می‌تواند یکی از معایب آن محسوب شود. اگر قصد خرید این نوع فرش‌ها را دارید باید این نکته را در نظر بگیرید که باتوجه به سایز و طرحی که این فرش‌ها دارند، در قیمت بسیار متفاوت‌تر از انواع دیگر فرش‌های ماشینی هستند.

برای خرید فرش طرح دستباف ماشینی می‌توانید اول به وب‌سایت‌های تولید کننده فرش کاشان مراجعه کنید تا با طرح و رنگ آن‌ها بیشتر آشنا شوید؛ یا در بهترین حالت از متخصصان این رشته مشاوره بگیرید.

جمع‌‌بندی

فرش یک محصول ارزنده در کشور ما به‌حساب می‌آید. اما بسیاری از انواع آن‌ها مثل فرش دستبافگونه ماشینی وجود دارند که از ارزش بالایی برخوردار هستند. آشنایی و شناخت این محصول برای افرادی که قصد تهیه و خرید اعلاترین نوع آن را دارند، بسیار پیچیده و تخصصی است. به ‌همین منظور پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید حتما مشاوره بگیرید تا بهترین فرش را برای دکوراسیون منزل‌تان و طبق سلیقه خود تهیه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *