وبلاگ

آیا فرش ماشینی بید می زند؟

بید فرش ماشینی

در پاسخ به این سوال که آیا فرش ماشینی بید می زند؟ در ابتدا می‌خواهیم بید را توضیح دهیم. بید نوعی حشره است که در تاریکی و رطوبت رشد و تخمک‌گذاری می‌کند‌ و  تغذیه‌اش از مواد پشمی است. از این رو اگر فرش در چنین شرایطی نگهداری شود، احتمال بید خوردگی آن بالا می‌رود.

در روزگاران قدیم بیدخوردگی فرش یکی از بزرگ‌ترین معضلات مردم بود و گاهی این حشره ویران‌گر به فرش‌های گران‌بها حمله و تمام تار و پود آن را نابود می‌کرد. با این حال امروزه خبری از بید خوردگی فرش‌های ماشینی نیست و بیشتر باید مراقب فرش‌های دستباف باشیم.

شاید از خودتان بپرسید علت این موضوع چیست ؟ وجود و افزودن مواد شیمیایی و مصنوعی در فرش‌های ماشینی سبب جلوگیری از بید خوردگی فرش شده است و این رضایت اکثریت مشتریان را به خود جلب کرده است. در این‌جا می‌خواهیم به بررسی موضوعاتی در زمینه فرش کاشان بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید‌.

بید خوردگی در فرش های ماشینی

بید فرش

بید فرش

بیدها به دلیل وجود مواد پروتئینی در فرش‌ها به آن‌ها حمله می‌کنند، این مواد در فرش‌های ماشینی وجود ندارد. زیرا فرش‌های ماشینی دارای مواد شیمیایی هستند که این مواد مانع حمله بیدها می‌شود. از این رو فرش‌های ماشینی که شامل مواد مصنوعی آکرلیک، پلی‌استر، پروپیلن، الیاف مصنوعی و… هستند، از تهدید بید خوردگی در امان هستند.

مقاومت قالی‌های دستباف به دلیل وجود مواد پروتئین کراتین در برابر بیدخوردگی ضعیف است و از این رو بیدها به این نوع فرش بیشتر حمله می‌کنند. بیدها نیز همانند موریانه‌ها در مکان‌های طبیعی رشد می‌کنند. با این تفاوت که موریانه‌ها در چوب‌های مرطوب اما بیدها در اعماق الیاف طبیعی پشم در قالی‌های دستباف رشد می‌کنند.

روش‌های جلوگیری از بید زدگی فرش

اسپری‌های مخصوص بید زدگی و پودرهای سمی، یکی از راه‌های موثر جهت از بین بردن بید زدگی به‌شمار می‌رود. یکی دیگر از راه‌های مهم جهت جلوگیری از حملات بیدها، تمیز نگه داشتن فضای خانه است. از این رو در هنگام جاروبرقی، فضاهایی همچون لبه‌های اتاق و کناره‌های مبل را حتما تمیز کنید. در این‌جا می‌خواهیم به بیان برخی روش‌ها جهت کنترل و جلوگیری از بید زدگی فرش، بپردازیم.

  1. یکی از راه‌های کنترل و جلوگیری از حمله بیدها، جاروبرقی کشیدن کامل سطح فرش است. این‌کار باید به‌صورتی انجام شود که از جمع شدن گرد و غبار از روی فرش اطمینان حاصل شود‌.
  2. به کار گرفتن پودرهای مخصوص برای بید زدگی یکی دیگر از روش‌های موثر جهت از بین بردن بیدها است. این‌کار باید به این صورت انجام شود که ابتدا پودر را بر روی سطح فرش ریخته و مدت زمانی اجازه دهید تا پودر بر روی فرش بماند. استفاده از این پودر به دلیل وجود مواد شیمیایی، باید به دور از دسترس کودکان و همراه با ماسک انجام شود.
  3. در صورت زیاد بودن تعداد بیدها می‌توانید جهت جلوگیری از آسیب به فرش، اسپری حشره کش را به تمام نقاط فرش بزنید. از این اسپری در کناره مبل‌ها و لبه‌های اتاق استفاده کنید.
  4. پس از اسپری زدن از فضای اتاق خارج شوید و دو الی سه ساعت زمان برای خشک شدن آن صرف کنید. پس از آن جهت تهویه هوا، در و پنجره را به مدت سی دقیقه باز کنید تا روند خشک شدن سریع‌تر پیش برود.
  5. یکی دیگر از روش‌ها، پهن کردن فرش بر جلوی نور آفتاب است. می‌توانید این‌کار را یک یا دوبار در هفته انجام دهید‌.
  6. اگر مقدار آلودگی که توسط بیدها ایجاد شده است ژیاد باشد، بهتر است روش‌های ذکر شده پس از ۳۰ روز مجدد تکرار شود.

بهترین فرش ماشینی

امروزه تولید کنندگان بسیاری در سراسر کشور در حال بافت و فروش انواع فرش‌های ماشینی هستند. یکی از رایج‌ترین پرسش هایی که در هنگام خرید فرش به ذهن می‌آید، این است که بهترین فرش ماشینی کدام است؟ فرش‌های ماشینی در برندهای مختلفی موجود هستند که شما باید در هنگام خرید دقت داشته باشید تا فرش با کیفیت و از فروشگاه معتبری خریداری کنید. امروزه فرش کاشان در میان افراد معروف شده است.

کارخانه فرش کاشان انواع مختلفی از فرش‌های با کیفیت در طرح‌های متنوع از جمله فرش طوسی جدید، فرش قرمز و… را برای مشتریان ارائه داده است. شما می‌توانید از این فرش‌ها دیدن کنید و سپس اقدام به خرید نمایید. در این صورت شما به‌صورت مستقیم از کارخانه، فرش  کاشان  را با کیفیت فوق‌العاده خریداری کردید. ارائه فرش مرغوب با ضمانت کتبی از سوی کارخانه، تضمین کیفیت و دوام بالای فرش از اهداف کارخانه کاشان است.

ویژگی‌های فرش کاشان

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فرش کاشان، کیفیت بالای این محصول است که این کیفیت به دو عامل مهم مرتبط است. عامل اول الیافی است که در فرش استفاده می‌شود و عامل دوم دستگاهی است که کار بافت فرش را انجام می‌دهد.

هرچه دستگاه بافت فرش پیشرفته‌تر باشد، کیفیت فرش بافته شده بالاتر است. استفاده از الیاف خارجی در بافت فرش، میزان کیفیت آن را چندین برابر می‌کند. اما طبیعیتا قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. علاوه بر استحکام، کیفیت و دوام بالا، ویژگی مهم دیگر فرش کاشان، تنوع بالای محصولات است.

به‌دلیل وجود تفاوت در سلیقه افراد مختلف، کارخانه فرش کاشان سعی کرده با تنوع گسترده محصولات، تمام دکوراسیون و سبک‌های مختلف را با محصولات متنوع خود پوشش دهد تا بتواند به خوبی پاسخگوی نیاز مشتریان باشد.

در حال حاضر می‌توانید انواع فرش‌های کلاسیک، فرش فانتزی،فرش وینتیج، فرش مخصوص اتاق کودک، فرش اتاق، آشپزخانه و… را با کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب از کارخانه فرش کاشان تهیه کنید.

جمع‌بندی

همان‌طورکه می‌دانید امروزه فرش کاشان محبوبیت بالایی نزد مردم داشته و از جایگاه بالایی برخوردار است. تنوع بالای محصولات فرش کارخانه کاشان باعث شده است تا تمامی علایق مردم پوشش داده شود. شما می‌توانید جهت خرید فرش مورد نظر خود با بهترین متریال و کیفیت عالی از کارخانه فرش کاشان اقدام کنید.

این کارخانه از دستگاه پیشرفته و مجهزی در زمینه تولید انواع فرش، برخوردار است.همچنین قیمت مناسب فرش‌های کارخانه کاشان نسبت به سایر رقبا، از دیگر مزایای مهم این کارخانه است. از این رو توصیه ما به شما جهت خرید فرش در هر نوع سبک و میزان کیفیت، کارخانه کاشان است.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *