وبلاگ

بهترین فرش ماشینی + بهترین فرش ماشینی مال کجاست؟ ( فرش ایرانی )

بهترین فرش ماشینی

بهترین فرش ماشینی

بهترین فرش ماشینی ؟

همیشه انتخاب بهترین فرش ماشینی، از مهمترین دغدغه های خانم های خوش سلیقه بوده و حس خوبی به افراد منزل می دهد. انتخاب فرش ماشینی درجه یک و خوش رنگ و طرح به زیبایی دکوراسیون داخلی شما کمک می کند. اگر قصد خرید بهترین فرش ماشینی را دارید، حتما با سوالاتی مثل :

کدام مارک فرش ماشینی خوبه؟

بهترین برند فرش ماشینی کاشان کدام است؟

بهترین مدل فرش ماشینی چه مارکی است؟

بهترین فرش ماشینی مال کجاست؟

معتبرترین کارخانه فرش کاشان

در این مقاله راهنمای خرید بهترین فرش ماشینی را برای شما تهیه کردیم، پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

 

ویژگی های بهترین فرش ماشینی

 

امروزه فرش های ماشینی با برند های مختلف در بازار موجود می باشد. اما در حالت کلی فرش های درجه یک دارای ویژگی های خاصی هستند که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

  • دارای نرمی و لطافت بالا
  • با طرح و نقوش زیبا و چشم نواز
  • ریزبافت بوده و دارای نقش و نگار واضح
  • با کمترین میزان پرزدهی
  • مقاوم در برابر پارگی، سوراخ شدگی و پوسیدگی
  • پاخور مناسب
  • دارای ثبات رنگ و علامت استاندارد

در زمان خرید فرش حتما به شناسنامه فرش دقت نمایید که دارای اطلاعات الیاف فرش و نیز علامت استاندارد باشد.

 

بهترین برند فرش ماشینی

 

فرش ماشینی چه مارکی خوبه برای خرید بهترین فرش ماشینی نیاز است چند نکته را در نظر داشته باشید که در ادامه به آن ها اشاره شده است. بهترین فرش ماشینی برای هر منزلی به شرایط خانه و خانواده بستگی دارد. اگر می خواهید خریدی با قیمت مناسب داشته باشد، یا قصد دارید بهترین فرش ماشینی باکیفیت را خریداری کنید، با ما همراه باشید.

 

  • شانه فرش

فرش های ماشینی ۱۵۰۰ شانه ضخامت کمی دارند و بیشتر برای جاهای کم رفت و آمد و خانه های لوکس و مجلل پیشنهاد می شوند. فرش های ۱۲۰۰ شانه نیز ارتفاع خاب کمی دارند و برای جاهایی که نشست و برخاست روی مبلمان انجام می گردد، توصیه می شوند. استفاده از فرش های ۱۵۰۰ و ۱۲۰۰ بیشتر در اتاق های پذیرایی گربنه مناسبی است.

فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه ظرافت و تراکم بافت بالایی داشته، و همچنین در مقایسه با فرش ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه خاب بیشتری را دارا می باشد. از این رو، این فرش ها برای سالن پذیرایی و نیز جاهایی که روی فرش می نشینند، قابل استفاده است.

فرش های ۷۰۰ شانه دارای قیمت پایین تری در بین دیگر فرش ها دارند و برای استفاده در منازل پر رفت و آمد مناسب هستند. از فرش های ۷۰۰ شانه در اتاق خواب، نشیمن و پذیرایی می توان استفاده نمود.

 

  • بهترین فرش ماشینی از نظر جنس الیاف

 

جنس الیاف نخ خاب از مهمترین عوامل تاثیرگذار در کیفیت فرش است که نشان دهنده ضخامت فرش نیز می باشد. بنابراین در زمان خرید باید دقت کنید تا انتخابی درست داشته باشید. در بافت فرش های ماشینی از الیاف مختلفی استفاده می شود، مانند اکریلیک، پلی پروپیلن، پلی استر یا ترکیبی از آن ها قابل اشاره است. در این بین اکریلیک بهترین الیاف مورد استفاده در فرش های ماشینی می باشد. فرش ماشینی اکریلیک در میان انواع جنس فرش، محبوبیت بالایی دارد. چون جزو بهترین جنس فرش ماشینی موجود در بازار است.

فرش‌ اکریلیک ویژگی های ممتازی مانند بدون پرزدهی، دوام، استحکام، عمر طولانی تر، عدم ایجاد حساسیت و آلرژی و… را دارا می باشد. نکته مهم دیگر درباره فرش های اکریلیک هیت ست شده نرم، لطافت و زیبایی مضاعف و آبرفت بسیار کم این جنس فرش ماشینی در مقایسه با دیگر فرش هاست. همچنین، فرش‌ اکریلیک بعد از شستشو، تغییر رنگ نمی دهند و ماندگاری رنگ آن نیز بسیار بالاست. این فرش ها در برابر گرما مقاومت زیادی دارند و اگر جسم داغی مانند اتو روی فرش بماند، به راحتی آسیب نخواهد دید.

در این بین بعضی افراد هم به فرش های پلی استر علاقمندند، چون ظاهر شفاف دارند. دوام نخ پلی استر کمتر از نخ اکریلیک بوده و هماهنگی فرش با دمای محیط نیز بسیار ضعیف می باشد.

 

  • توجه به کاربری فرش

 

هر فرشی کارایی خاصی در منزل دارد و باید در محیطی متناسب با آن کاربری استفاده شود. برای مثال فرش های ۱۵۰۰ یا ۱۲۰۰ شانه برای آشپزخانه یا اتاق خواب گزینه مناسبی نیست، همان گونه که پهن کردن یک فرش گرد با قطر ۱ متر در یک اتاق نشیمن بزرگ کار اشتباهی است. البته بیشتر افراد به وجود تناسب بین نوع فرش و کاربری فضا و محیط دقت دارند، اما بعضی ها شاید با عدم اطلاع کافی در این زمینه، انتخاب نامناسبی داشته باشند.

  • همخوانی با دکوراسیون

 

از دیگر موارد مهم در زمان خرید فرش ماشینی که باید به آن دقت داشت، همخوانی فرش با دکوراسیون اتاق است. فرش انتخابی باید از نظر رنگ، طرح و نقشه تناسب خوبی با سایر لوازم منزل داشته باشد. البته مهمترین عامل در این زمینه سلیقه افراد است که سبب چینش وسایل و عناصر مختلف در کنار یکدیگر می شود.

بنابراین بهترین فرش ماشینی نباید فقط براساس شانه یا جنس نخ و… انتخاب شود، بلکه معیارهای بهترین فرش ماشینی در افراد و خانه ها متفاوت است و در این بین نباید سلیقه، فرهنگ و سبک زندگی افراد را از یاد برد. پس بهترین فرش ماشینی برای شما فرشی است که کیفیت در بافت خوبی داشته باشد و با فضای مورد نظر شما، مثلا اتاق پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه، راهرو و…، از نظر ابعاد و کاربری متناسب باشد، با همچنین با سلیقه شما هم هماهنگ باشد.

  • بهترین دستگاه بافت

امروزه دستگاه های بافت توانایی تولید انواع فرش، حتی فرش ۱۵۰۰ شانه با تراکم ۴۵۰۰ را نیز دارند. بهترین دستگاه بافندگی فرش ۷۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه HCPx2 می باشد و نیز بهترین دستگاه برای بافت فرش ۱۲۰۰ شانه vandewiele – HCIx2 است. که محصولات تولیدی با این فرش ها کیفیت بالایی دارند و جزو فرش های درجه یک می باشند.

  • خدمات پس از فروش

بعد از خرید فرش، گارانتی یا خدمات پس از فروش جزو امتیازات آن محسوب خواهد شد. اینکه شرکتی برای تولیداتش گارانتی و ضمانت قرار دهد، نشان از اطمینان از محصول تولیدی است.

 

بهترین مارک فرش ماشینی ایرانی

 

بهترین فرش ماشینی

در سال های اخیر صنعت فرش ماشینی در ایران رشد خیلی خوبی داشته است. و به علت فضای رقابتی زیاد، کارخانجات بی‌کیفیت تعطیل شده و برندهای بزرگ جا برای فعالیت بیشتر را پیدا کرده اند. در بافت فرش ماشینی، به خصوص فرش های اکریلیک ۷۰۰ شانه به بالا، تولید کنندگان از نخ های با کیفیت بالا استفاده می کنند تا جوابگوی نیاز ماشین‌آلات مدرن باشند. استفاده از نخ اکریلیک بی کیفیت سبب افزایش پرز دهی در فرش می شود.

با توجه به وجود برندهای باکیفیت خوب تولید کننده فرش های ماشینی، انتخاب بهرتین مارک فرش ماشینی ایرانی کار سختی است. پس سعی کنید از مارک های خوب فرش ماشینی، مانند فرش کوروش، خرید نمایید که دارای نشان استاندارد باشد. از جمله ویژگی های بهترین مارک فرش ماشین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای تنوع طرح و نقشه در بافت انواع فرش
  • فروش انواع فرش با قیمت مناسب
  • دارای خدمات پس از فروش و گارانتی
  • امکان تعویض و پس دادن فرش به دلیل نقص و ایراد
  • و…

بهترین برند فرش ماشینی –بهترین برند فرش کاشان

 

معمولا خانم ها برای تمیز کردن فرش خانه، فرش های اکریلیک را ترجیح می دهند؛ چون بدون نگرانی می توان لکه ها را راحت تر از پاک کرد. همچنین به دلیل نرمی الیاف فرش قابلیت انعطاف‌پذیری دارد و در صورت قرارگیری اجسام سنگین روی آن، سریعا به حالت قبلی باز می گردد. بنابراین فرش های اکریلیک رتبه اول باکیفیت ترین فرش ها را در میان انواع الیاف فرش ماشینی دارا می باشند.

فرش های آکریلیک هیت ست شده با شانه و تراکم بالا جزو برترین فرش های ماشینی هستند، و دارای بالاترین کیفیت می باشند. از نظر طرح و رنگ‌ بندی فرش نیز، سلیقه ها متفاوت است، برخی افراد طرح های سنتی و قدیمی فرش را می پسندند و بعضی نیز به طرح های مدرن علاقمندند. بهترین تراکم فرش های ماشینی نیز ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه از پرفروش ترین و بهترین فرش های ماشینی محسوب می شوند.

فرش ماشینی کاشان کیفیت بالایی دارند و در مدل و طرح های زیبایی در بازار موجود هستند. معمولا فرش های کاشان از نقوش اصیل و قدیمی ایرانی الهام گرفته شده اند. طرح خشتی، افشان و لچک و ترنج از اصلی ترین نقش و نگار فرش های کاشان محسوب می شوند. در ادامه تعدادی از بهترین برند فرش ماشینی در ایران را معرفی خواهیم کرد:

فرش قیطران، ستاره کویر یزد، فرش ستاره کوروش، فرش پایار ،  فرش ساوین، فرش نگین مشهد، فرش نیاوران، فرش خاطره کاشان تعدادی از فرش های کاشان برتر و پرفروش فرش های ماشینی ایرانی هستند.

  • فرش خاطره کاشان

شرکت خاطره کاشان جزو بهترین برند های تولید کننده فرش ماشینی در ایران است که در حدود ده سال فعالیت مستمر دارند و در این مدت موفقیت های زیادی را کسب نموده اند.

  • فرش نگین مشهد

نگین مشهد از بزرگترین برندهای تولیدکننده فرش ماشینی مرغوب می باشد. این شرکت در سال ۱۳۷۱ تاسیس شده و به دلیل کیفیت بالای تولیداتش پیشرفت های زیادی در کشور داشته است.

 

  • فرش نیاوران

از بهترین برندهای تولیدکننده فرش ماشینی، فرش نیاوران قابل اشاره است. فرش های کلاسیک این برند بسیار مشهور بوده و با توجه به سلیقه افراد، نمونه جذابی قابل انتخاب است. این برند دارای ماشین های بافندگی زیادی جهت تولید فرش ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه است که همه دارای کیفیت بالایی دارند.

  • فرش عالی مقام

فرش عالی مقام از برندهای برتر فرش ماشینی در ایران بوده و در سال ۱۳۷۸ تاسیس شده است. این شرکت در حال حاضر فرش های متنوعی مانند فرش ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه را در طرح های مختلف تولید و به بازار عرضه می کند.

  • فرش محتشم

فرش محتشم در سال ۱۳۷۵ تاسیس شده و جزو بهترین مارک های فرش ماشینی است. این برند از بهترین مواد اولیه برای تولید فرش ها و نیز از پیشرفته ترین دستگاه های روز دنیا استفاده می کند. و نتیجه کار تولید انواع فرش های باکیفیت بالا و زیبا می باشد.

  • فرش فرهی

فرش های فرهی همیشه از جنبه های مختلف، مانند جنس، طرح و مدل، جزو بهترین های بازار بوده اند. گروه فرش فرهی اولین تولیدکننده نخ ۱۰۰ درصد پلی استر فیلامنت بود که برای خاب فرش ماشینی مورد استفاده قرار گرفت و یکی از معتبرترین شرکت های تولیدکننده فرش ماشینی در ایران می باشد. از ویژگی های محصولات این مجموعه می توان به عدم پرزدهی، ضد حساسیت، مقاومت بالا در برابر سایش، شستشو و نور اشاره کرد.

  • فرش ستاره کویر یزد

برند ستاره کویر یزد جزو بهترین برند تولید کننده فرش ماشینی در ایران است که کلکسیون های جذابی در زمینه فرش دارد. این شرکت همیشه تنوع بسیار زیادی در بین تولید کنندگان دارد که با پیشرفت ترین دستگاه ها و بهترین مواد اولیه بافته می شود.

  • فرش ساوین

از اولین و برترین برند تولیدکننده فرش ماشینی می توان به فرش ساوین اشاره کرد. این شرکت فرش های بسیارزیادی را تولید کرده و به داخل و خارج از کشور می فرستد. یکی از دلایل محبوبیت این برند این است که طرح های بسیارزیادی را متناسب با سیلقه های متفاوت و امروزی تولید کرده و وارد بازار می کند.

بهترین مارک فرش ماشینی کاشان

شهر کاشان یکی از شناخته شده ترین تولید کنندگان فرش در دنیا می باشد که شرکت ها و کارخانجات فرش بزرگ و معتبری را در خود جای داده است. برخی از شرکت های فرش که در زمینه تولید، خرید و فروش فعالیت دارند، بهترین و با کیفیت ترین فرش ها را به بازار عرضه می کنند.

برخی از شرکت های فرش کاشان به بهترین مارک های فرش تبدیل شده اند. کارخانه هایی که جزو بهترین مارک فرش ماشینی کاشان هستند در گروه شرکت هایی قرار دارند که رضایت مشتری برایشان مهم است و هدفشان رضایت مشتری از تولیداتشان راضی می باشد.

کارخانه فرش کوروش کاشان نیز یکی از مجموعه هایی است که جزو بهترین مارک های فرش ماشینی فعالیت دارد و توانسته مشتریان زیادی را به خود جذب کند. در ادامه شما را با مارک های فرش ماشینی کاشان آشنا می کنیم تا در زمان خرید فرش، انتخابی خوب داشته باشید.

  • شرکت فرش قیطران

فرش قیطران نیز از مارک های برتر فرش ماشینی کاشان است که در سال ۱۳۹۲ آغاز به کار کرده و دارای تنوع زیادی از نظر طرح و رنگ می باشد. از جمله انواع این تولیدات می توان به فرش های ۷۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه اشاره کرد. فعالیت این مجموعه در حدود یک ربع قرن پیش آغاز شده است. این برند بر استفاده از مواد اولیه مرغوب و با رعایت استانداردهای بین المللی تاکید بسیاری دارد.

شرکت فرش قیطران یکی از تولیدکنندگان فرش های ماشینی است که از جدیدترین دستگاه ها و ماشین آلات برای تولیدات خود استفاده می کند. ویژگی های محصولات شرکت فرش قیطران شامل، طرح و رنگ جدید و خاص و نیز ظرافت و لطافت بافت  فرش می باشد.

  • شرکت فرش عظیم زاده کاشان

این شرکت با سال های سابقه در زمینه تولید فرش های ماشینی در کاشان قرار دارد. بیشترین تولیدات این مجموعه، فرش های ماشینی ۷۰۰ شانه و ۱۰۰ شانه با ۱۰ رنگ است که با دستگاه های HCP و HCI بافته می شوند. این شرکت در تولید فرش های ماشینی خود از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت استفاده می نماید.

  • شرکت فرش پردیسان دلیجان

این شرکت نیز از بهترین مارک های فرش در کاشان است که فعالیت خود را در حوزه تولید انواع فرش ماشینی از سال ۱۳۸۱ آغاز نموده است. شرکت فرش پردیسان با کمک دستگاه های مدرن آلمانی و بلژیکی، توانسته زیبایی و جلوه خاصی به بافت فرش های خود دهد. این شرکت محصولات خود را به صورت فرش ۵۰۰ شانه، فرش ۷۰۰ شانه، فرش ۱۰۰۰ شانه و فرش ۱۲۰۰ شانه تولید و به بازار عرضه می کند.

  • فرش کوروش کاشان
فرش کوروش کاشان

فرش کوروش کاشان

فرش کوروش نیز جزو بهترین برند فرش ماشینی در ایران می باشد که تولیدات بسیارمرغوبی دارد. کیفیت بالای تولیدات این برند سبب شده تا بتواند سالیان متمادی مشتریان ثابت داشته باشد. این برند با تجربه کاری زیادی که دارد، فرش های متنوعی را در سایزها و ویژگی های متفاوت تولید کرده است.

برای تولید فرش کوروش از بهترین متریال و جدیدترین تکنولوژی روز دنیا استفاده می شود. تولید فرش در این مجموعه مطابق با استانداردهای بین المللی صورت می گیرد. شما می توانید انواع فرش در طرح و رنگ متنوع را با توجه به سلیقه خود از این مجموعه تهیه نمایید. همه محصولات ارائه شده فرش کوروش دارای گارانتی کیفیت هستند. این فرش ها برای بازار داخلی تولید می شوند، اما مازاد آن برای کشورهای آلمان، عراق و… صادر می گردد.

  • شرکت فرش راوند کاشان

 

شرکت صنایع فرش راوند کاشان در سال ۱۳۵۱ تاسیس شد و در حوزه هایی چون رنگ ریزی، ریسندگی، بافندگی، آهار، انبار فعالیت داشته است. این شرکت تمام تلاش خود را جهت تولید فرش های باکیفیت انجام داده و در نهایت توانست موفق به اخذ گواهینامه کیفیت برتر از اتحادیه اروپا شود.

  • شرکت فرش پاتریس

این مجموعه فعالیت خود را از دهه ۶۰ شروع و تاکنون پیشرفت چشم گیری داشته است. این شرکت بهترین طرح ها و نقش های زیبا و متنوعی را روی فرش های ماشینی پیاده سازی می نماید.

 

بهترین فرش ماشینی مال کجاست

 

کارخانجات فرش ماشینی در بیشتر شهر ها حضور و فعالیت دارند که با توجه به ماشین آلات و تجهیزات خود اقدام به تولید و عرضه فرش ماشینی می کنند. ازجمله شهرهای تولید کننده فرش ماشینی در ایران می توان به کاشان، مشهد، دلیجان، اردکان یزد، شیراز، کرمان، تهران، ماکو و مازندران اشاره نمود که از جمله اصلی ترین شهرهای فعال در زمینه تولید فرش ماشینی هستند. البته در شهرهای دیگری نیز تولید فرش انجام می شود که تعدادشان اندک می باشد. در بین شهرهای تولید کننده فرش ماشینی، شهر کاشان و مشهد بیشترین میزان بافت فرش ماشینی را به خود اختصاص داده اند.

اما بهترین فرش برای کدام شهر است؟ شاید بدانید که تاریخچه اولین قالی دستباف به شهر کاشان بر می گردد. اما با پیشرفت تکنولوژی و در دهه ۵۰ اولین فرش ماشینی در شهرستان کاشان تولید و عرضه شد. با عرضه فرش های ماشینی، تحولی بزرگ در صنعت فرش ایجاد شد و افراد زیادی شروع به تاسیس کارخانه تولید و عرضه فرش در کاشان نمودند. شهر کاشان در رده تولید فرش ماشینی باکیفیت و درجه یک در ایران و جهان شناخته می شود و افتخاری بزرگ برای ایران است.

کارخانجات فرش ماشینی در بیشتر شهرهای کشور فعال هستند اما با توجه به امکانات برخی از شهرها، کثرت بیشتری در این زمینه دارند. در کاشان بیش از ۲۰۰۰ واحد، حدود ۷۰ درصد از کارخانه ها، در زمینه تولید و تکمیل فرش ماشینی وجود دار ند که با توجه به تعداد زیاد تولیدی و کارخانه حاضر در شهر کاشان، این شهر به عنوان پایتخت فرش ماشینی ایران نام گرفته است. جدیدترین فناوری و تجهیزات مرتبط با این صنعت در برندهای فعال شهر کاشان بکار گرفته شده اند.

کاشان با تولید بهترین و مرغوب ترین فرش ماشینی در دنیا، در میان مردم و خریداران از محبوبیت خاصی برخوردار است و بیشتر افراد در زمان خرید فرش ماشینی، مایل به خرید فرش کاشان می باشند. بهترین فرش های ماشینی ایران متعلق به کاشان است چون از به‌روزترین و جدیدترین ماشین آلات بافت فرش استفاده می شود تا کالای تولیدی کیفیت بسیار بالای داشته باشد.

 

خرید فرش کاشان مستقیم از کارخانه بهترین برند فرش کاشان

 

فرش کوروش کاشان یکی از تولید کنندگان انواع فرش ماشینی کاشان، از جمله فرش ۷۰۰ ، ۱۰۰۰ ، ۱۲۰۰ شانه و نیز فرش گل برجسته، با بالاترین کیفیت می باشد. تمامی تولیدات این مجموعه با ضمانت ۵ ساله به مشتریان عزیز در سرتاسر ایران عرضه می شود.

قابل ذکر است که خرید فرش ماشینی کاشان از وب سایت فرش کوروش، به دو صورت خرید اینترنتی فرش و خرید حضوری از کاشان و تهران امکان پذیر است. شما عزیزان که به دنبال فرش ماشینی ارزان و باکیفیت هستید، می توانید به صورت مستقیم از کارخانه فرش مورد نظر خود را با خیال راحت و اطمینان از وبسایت ما خریداری نمایید.

در فرش ماشینی تولید برند فرش کوروش از بهترین نخ و الیاف، آکریلیک هیت ست شده، و نخ تار و پود آن نیز از جنس پنبه می باشد.

مطالب مرتبط

یک نظر در “بهترین فرش ماشینی + بهترین فرش ماشینی مال کجاست؟ ( فرش ایرانی )

  1. سلیمانی گفت:

    ما فرش کوروش خرید کردیم عالیییییییییییی هست
    واقعا بهترین فرش ماشینی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *