فرش کاشان, وبلاگ

چیدمان فرش و اشتباهات رایج در چیدمان فرش

چیدمان فرش

چیدمان فرش یک موضوع بسیار مهم است که باید با توجه به اندازه پذیرایی در نظر گرفته شود. به سخن دیگر، اینکه منزل شما چه متراژی دارد، مسئله حیاتی است که نحوه چیدن فرش‌ها را تعیین می‌کند.

از‌طرف‌دیگر، اگر هنگام چیدن فرش نکات مهم رعایت نشود، دکوراسیون داخلی منزل‌تان، در هماهنگی با سایر وسایل نخواهد بود و این امر ممکن است منجر به عدم جذابیت‌های بصری خانه شود.

به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با نکات مهمی در رابطه با نحوه چیدن فرش‌ها آشنا کنیم. این نکته‌ها هم شامل پذیرایی‌های بزرگ می‌شود و هم پذیرایی‌های کوچک را در برمی‌گیرد.

با اهمیت چیدمان فرش آشنا شوید!

فرش یک کالای لوکس و اصیل است که وجودش در خانه هر ایرانی به‌عنوان یک ضرورت شناخته می‌شود. در واقع جایی در خانه وجود ندارد که بتوان آن را بدون فرش چیدمان کرد. باید گفت از میان تمام قسمت‌های خانه، پذیرایی جایی است که بیشترین توجه به آن اختصاص داده می‌شود. بنابراین، نکاتی را که در ادامه شرح می‌دهیم، ابتدا روی پذیرایی خود اجرا کنید.

فرش های متضاد را کنار هم قرار ندهید!

 

فرش متضاد کنار هم

فرش متضاد کنار هم

یکی از اصول اولیه چیدمان هر یک از فرش‌های خانه، دقت به رنگ، طرح، مرکز و حاشیه آن‌هاست. به‌طوری که توصیه می‌شود از کنار هم گذاشتن ۲ فرش که رنگ مرکز و حاشیه متضادی دارند، باید خودداری کرد.

این مشکل زمانی رخ می‌دهد که برخی خانه‌ها به‌دلیل محدودیت متراژ پذیرایی، به‌جای یک فرش ۱۲ متری، اقدام به خرید ۲ فرش ۹ متری می‌کنند. این موضوع زمانی غیرقابل‌تحمل می‌شود که هر یک از فرش‌های ۹ متری، دارای طراحی و رنگ‌بندی مستقل باشند. در این حالت نتیجه واضح است!

قطعا شما با چیدمان شلوغی مواجه می‌شوید که هیچ وجه اشتراکی در آن یافت نمی‌شود. ذکر این نکته لازم است که با انجام این کار، فضای پذیرایی‌تان خیلی کوچک‌تر از آنچه که واقعا هست، به‌نظر خواهد رسید. پس تا حد امکان از انجام چنین کاری خودداری کنید.

چیدمان کج فرش، یک اقدام مدرن نیست!

 

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که با چیدن کج فرش، می‌توانند ظاهری مدرن و متفاوت به دکوراسیون خانه خود بدهند. به این دسته از افراد باید بگوییم که اگر چیدمان فرش را کج در نظر بگیرید، در واقع از مساحت خانه خود به بدترین شکل ممکن استفاده کرده‌اید. به‌طوری که گوشه‌های فضا از دست می‌رود و ظاهری ناهماهنگ به کل دکوراسیون پذیرایی تحمیل خواهد شد.

از قالیچه های کوچک در گوشه خانه استفاده نکنید!

قالیچه های مختلف در منزل

قالیچه های مختلف در منزل

اگر به‌دنبال چیدمان فرش در پذیرایی بزرگ هستید، احتمالا با این مشکل مواجه می‌شوید که به‌کمک قالیچه‌های کوچک، تمام سطح زمین را بپوشانید. باید گفت که با انجام این کار، فضای خانه‌تان تفاوتی با مسجد نخواهد داشت. به سخن دیگر، اگر با قالیچه‌های کوچک تمام سطح زمین را بپوشانید، قطعا با مشکلاتی مثل آشفتگی محیط و به‌هم‌ریختگی نامطلوبی دست‌وپنجه نرم خواهید کرد.

از فرش با طرح های کاملا یکسان استفاده نکنید!

برخی به اشتباه تصور می‌کنند که اگر تمام خانه را با فرش‌های یکسان چیدمان کنند، قطعا انتخاب کم‌ریسکی کرده‌اند. به همین دلیل به این دسته از افراد باید متذکر شویم که هر بخش از خانه، دارای هویت مشخصی برای خود است. به‌طوری که هیچ یک از اعضای خانواده، قرار نیست حس‌وحال مشابهی در پذیرایی و آشپزخانه به‌صورت همزمان داشته باشد. پس با چنین تصمیم اشتباهی، کیفیت دکوراسیون داخلی منزل خود را پایین نیاورید.

با چیدمان فرش فضای خانه خود را تفکیک کنید!

با توجه به سبک زندگی‌های مدرن و جدید، قطعا شاهد این بوده‌اید که فضای اکثر آپارتمان‌ها، بسیار کوچک در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل چیدمان داخلی خانه باید طوری باشد که فضا بسته و خفه به‌نظر نرسد. برای این منظور روش‌های مختلفی آموزش داده می‌شود که یکی از آن‌ها، استفاده اصولی از فرش است.

به‌عنوان مثال، تصور کنید که در یک آپارتمان نقلی، هیچ پله، اپن یا دری برای تفکیک پذیرایی از آشپزخانه در نظر گرفته نشده است. در چنین حالتی، قطعا وجود یک میز ناهارخوری در ورودی آشپزخانه، موجبات این تفکیک را فراهم می‌کند.

اما نکته قابل توجه این است که چگونه می‌توان میز و صندلی‌های ناهارخوری را از مبلمان موجود در فضای پذیرایی جدا کرد؟ قطعا برای پاسخ به این سوال باید به‌سراغ تکنیک‌های استفاده صحیح از فرش برویم. زیرا فقط به‌کمک فرش است که می‌توان تک‌تک لوازم موجود در پذیرایی و سایر بخش‌های خانه را از هم تفکیک کرد.

به نوع فرشی که خریداری می کنید، دقت داشته باشید!

یکی از موضوعاتی که جامعه مدرن امروزی با آن درگیر است، مربوط به اشکال مختلف فرش می‌شود. در واقع با توجه به اینکه فرش‌های ماشینی، هیچ محدودیتی در تولید انواع مختلف فرش ندارند، خیلی از افراد جذب سبک‌های جدید طراحی می‌شوند و برای منزل خود طرح‌های دایره، مربع یا نمونه‌های دیگر را خریداری می‌کنند.

اما باید توجه داشته باشید که درصورت خرید خودسرانه و عدم مشورت با کارشناسان امور دکوراسیون داخلی، شما فرشی می‌خرید که با هیچ یک از لوازم منزل‌تان هماهنگ نیست و استفاده از آن، ظاهر خانه را آشفته و خفه می‌کند. علاوه‌بر این‌ها، چیدمان فرش‌هایی که شکل‌های متفاوتی دارند، به‌هیچ‌عنوان کار آسانی نیست. پس از اهمیت این موضوع غافل نشوید.

برای داشتن یک دکوراسیون مدرن، فرش ماشینی بخرید!

اگر در دسته افرادی قرار دارید که به خرید انواع فرش افشان و نمونه‌های دیگر فرش ماشینی علاقه دارید و به‌دنبال این هستید تا دکوراسیون داخلی منزل خود را در بازه‌های زمانی کوتاه تغییر دهید، توصیه ما به شما این است که خرید فرش ماشینی را به انواع فرش‌های دستبافت ارجحیت دهید.

در واقع خرید فرش ماشینی نیاز به بودجه کمتری دارد. همچنین این فرش‌ها دارای تنوع رنگ و طرح زیادی هستند. بنابراین، اگر برای چیدمان فرش و خانه خود، به‌دنبال قیمت فرش هستید و در پی فروشگاهی می‌گردید که بدون واسطه و کاملا مستقیم از کارخانه به شما فرش بفروشد، می‌توانید با کارشناسان فروش کارخانه فرش کاشان تماس بگیرید.

جمع‌بندی

 

چیدمان فرش یک موضوع بسیار مهم است که اگر نکات مربوط به آن رعایت نشود، فضای پذیرایی و سایر قسمت‌های خانه جلوه نامطلوبی به چشم بیننده منتقل خواهند کرد. در این راستا ازجمله نکاتی که باید هنگام چیدن فرش‌های خانه به آن دقت کنید، باید به عدم کج‌چیدن فرش، عدم استفاده از قالیچه‌های کناری و بسیاری موارد دیگر اشاره کنیم. انتخاب فرش جدید کاشان کمک بزرگی در زیباتر کردن فضای شما میکند شما  میتوانید جدیدترین مدل فرش پذیرایی را در سایت کارخانه ببینید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *