فرش کاشان, وبلاگ

بهترین رنگ فرش چیست؟

بهترین رنگ فرش چیست؟

همه‌ افرادی که قصد خرید فرش را دارند، با این سوال مواجه هستند که بهترین رنگ فرش ماشینی کدام است؟ برای پاسخ به این سوال عوامل زیادی نقش داشته و باید بررسی‌های کاملی صورت گیرد.

اینکه فرش را برای چه مکانی خریداری می‌کنید یا طرح و رنگ کلی دکوراسیون خانه چگونه‌ است، از موارد مهم و تاثیرگذار حین خرید فرش است.

از آنجایی‌ که فرش علاوه‌بر کاربردهایی که دارد تا حد زیادی باعث زیبایی خانه و چیدمان منزل نیز می‌شود، نباید با انتخابی نادرست هزینه‌ی پرداختی خود را بی‌ثمر کنید. زیرا این کالا قیمت نسبتا بالایی دارد.

اما کدام رنگ فرش مناسب‌تر است؟ برای یافتن پاسخ این سوال تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مهم‌ترین گزینه‌های انتخاب بهترین رنگ فرش ماشینی

چند فاکتور وجود داشته که باعث انتخاب بهترین رنگ فرش برای پذیرایی  می‌شود که به‌شرح زیر است:

  • فرش برای مکان‌های کوچک استفاده شود و با انتخاب رنگ مناسب آن محیط را بزرگ‌تر نشان دهد یا برعکس
  • فرش برای محیط‌های پر رفت‌وآمد تهیه شود که در این‌صورت برای جلوگیری از کثیف شدن زود هنگام باید از رنگ تیره استفاده شود.
  • دکوراسیون کلی منزل، رنگ دیوارها و لوازم خانه با رنگ فرش هم‌خوانی داشته باشد.
  • احساسی که فرش باید در مخاطب ایجاد کند نیز در انتخاب رنگ آن تاثیر زیادی دارد که در واقع همان روان‌شانسی رنگ فرش است.

بهترین رنگ فرش ماشینی طبق نحوه چیدمان

اگر هنوز دکوراسیون منزل خود را نچیده‌اید، باید حتما سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ زیرا انتخاب رنگ مناسب برای سبک‌های متفاوت بسیار با اهمیت است.

نمی‌توان از هر رنگی در سبک‌های مدرن، کلاسیک و سنتی استفاده کرد. در نظر بگیرید خانه‌ای با چیدمان کاملا مدرن اما دارای فرشی با طرح و رنگ‌های سنتی چه تضاد نامناسبی ایجاد می‌کند!

این موضوع برای همه‌ی رنگ‌ها و سبک‌ها صدق کرده و لازم است قبل از خرید فرش به نحوه چیدمان و وسایل منزل دقت کنید.

فرش مناسب برای خانه‌هایی به سبک مدرن

برای خانه‌هایی با سبک مدرن می‌توان از طیف‌های مختلف رنگی استفاده کرد؛ زیرا این دکوراسیون‌ها قوانین خاصی ندارند. البته فرش‌های مدرنی که در رنگ‌های متفاوت تولید می‌شود بهترین گزینه برای خانه‌های سبک مدرن به حساب می‌آید.

از نظر رنگی هم می‌توان از فرش‌های مدرن با رنگ‌ خنثی مانند خاکستری، بژ و… که با رنگ کلی خانه و سایر وسیله‌ها به‌راحتی ست می‌شود استفاده کرد.

باتوجه به طرفدارانی که این سبک فرش دارد تولید آن در انواع رنگ‌های تیره، روشن و خنثی انجام می‌شود. از محبوب‌ترین فرش‌های تولید شده در این سبک می‌توان به فرش طوسی جدید، فرش زمینه صدفی و نقره‌ای اشاره کرد.

 

فرش مناسب برای خانه‌هایی به سبک کلاسیک

در دکوراسیون‌های کلاسیک استفاده از فرش‌هایی با طرح اصیل و رنگ‌هایی مناسب با سایر اجزای خانه توصیه می‌شود. در بین فرش‌های تولید شده با طرح اصیل می‌توان از رنگ کرم آن استفاده کرد. زیرا کرم از رنگ‌های خنثی بوده و هارمونی زیبایی با سایر لوازم خانه ایجاد می‌کند.

به‌طور کلی در سبک‌های کلاسیک و سنتی، استفاده از رنگ‌های گرم مانند قرمز و نارنجی یا رنگ‌های کرم و سرمه‌ای می‌تواند ظاهری کاملا شکیل و جذاب به خانه دهد و استفاده از آن‌ها توصیه می‌شود.

خصوصیات انواع رنگ فرش ماشینی

برای انتخاب بهترین رنگ فرش  ماشینی آشنایی کاملی با ویژگی‌های فرش‌های رنگی پیدا کنید. این خصوصیات به شرح زیر است:

ویژگی‌های فرش قرمز

 

فرش-قرمز

فرش-قرمز

این رنگ که با دکوراسیون‌های خنثی به‌خوبی ست می‌شود بسیار انرژی‌بخش و گرم می‌باشد. اگر خانه‌ای با دکوراسیون کاملا خنثی دارید، استفاده از فرش قرمز به‌همراه چند وسیله‌ی کوچک قرمز برای ایجاد محیطی زیبا در خانه شما موثر است.

فرش قرمز مناسب برای اتاق کودک و اتاق خواب می‌باشد و بارنگ‌هایی مانند کرم، بژ، خاکستری و آبی آسمانی برای سالن و رنگ‌های سبز، زرد و آبی برای اتاق خواب ست می‌شود.

ویژگی‌های فرش سفید و کرم

این رنگ بسیار پرکاربرد است و به‌راحتی با انواع محیط و رنگ کلی دکوراسیون ست می‌شود. اما استفاده از آن به‌دلیل روشنی زیاد و در نتیجه لکه‌گرفتن در مکان‌های پر تردد توصیه نمی‌شود. زیرا شست‌وشوی زیاد فرش باعث کوتاه شدن عمر آن خواهد شد.

 ویژگی‌های فرش مشکی

 

فرش مشکی طلایی

فرش مشکی طلایی

برای محیط‌های کلاسیک گزینه‌ خوبی بوده و باتوجه به تیرگی که دارد لکه‌ها را به‌راحتی پنهان خواهد کرد. البته این مزیت برای لکه‌های روشن کاربرد ندارد.

فرش مشکی به‌خوبی با رنگ‌های تیز و روشن مانند خاکستری، زرد، گلبهی، سفید، کرم، سبز زمردی و صورتی‌گرم ست می‌شود.

برای جلوگیری از تیرگی بیش ازحد محیط، از وسایلی با رنگ روشن در این فضاها استفاده کنید. همچنین نورپردازی آن بخشی که فرش مشکی قرار دارد باید کاملا پرنور باشد.

ویژگی‌های فرش بژ

این رنگ نیز مانند قهوه‌ای و مشکی اما به میزان کمتر برای پوشش لکه‌ها مناسب است. باتوجه به خنثی بودن با رنگ‌های زیادی ست شده و به‌راحتی می‌توان در مکان‌های مختلف و با رنگ‌های روشن از این فرش استفاده کرد.

در بین رنگ‌های موجود فرش بژ با دکوراسیون‌های روشن و تیز مانند کرم، گردویی و خاکستری بیشترین جذابیت را به‌وجود می‌آورد.

ویژگی‌های فرش آبی

 

فرش روژان آبی ۷۰۰ شانه

 

رنگ آبی، علاوه‌بر زیبایی بسیار آرامش‌بخش بوده و باعث جذابیت خاص محیط می‌شود. این فرش برای استفاده در محیط‌هایی با طیف رنگی آبی و رنگ‌هایی مانند خاکستری، سفید و زرد مناسب است.

همچنین این رنگ در پوشش لکه‌های احتمالی کاربرد دارد و استفاده از آن در مکان‌های پر رفت‌و آمد گزینه‌ی خوبی است.

ویژگی فرش سبز

در بین بهترین رنگ فرش ماشینی، می‌توان به سبز نیز اشاره کرد. رنگ سبز قابلیت هم‌خوانی با رنگ‌های زیادی داشته و در صورت استفاده درست از آن فضایی کاملا مدرن به شما هدیه می‌دهد.

از رنگ‌های مناسب برای فرش سبز می‌توان به قهوه‌ای مایل به زرد، گردویی، صورتی و خاکستری اشاره کرد.

بهترین فرش ماشینی چه برندی است؟

 

 

بهترین فرش ماشینی چه مارکی است برندهای معتبر زیادی در زمینه تولید فرش‌های ماشینی با طرح و رنگ‌های متفاوت فعالیت می‌کنند اما در بین آن‌ها می‌توان به فرش کاشان که از سابقه و تجربه بسیار زیادی برخوردار است، اشاره کرد.

جمع‌بندی

بهترین رنگ فرش ماشینی باتوجه به گزینه‌های متفاوتی انتخاب می‌شود. اینکه فرش را برای چه مکانی در نظر دارید یا نورپردازی محیط چگونه است و البته دکوراسیون خانه به چه سبکی طراحی شده، از عوامل تاثیر گذار در انتخاب بهترین رنگ فرش می‌باشد.

هر رنگ ویژگی‌های منحصر به‌فردی داشته که با آگاهی از این خصوصیات می‌توان رنگ مناسب برای خانه را انتخاب کرد.

برای تهیه فرش در رنگ مدنظر می‌توانید از  قالی کاشان که بهترین و جذاب‌ترین فرش‌ها را در تنوع رنگی فراوان تولید می‌کند، کمک بگیرید.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *