وبلاگ

اشنایی با دکوراسیون فرش پذیرایی مستطیل

برای تمامی منازل ایرانی استفاده از چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل یکی از اصلی‌ترین رکن‌های دکوراسیون محسوب می‌شود. خیلی از افراد برای ایجاد حس راحتی و صمیمیت از پرکردن فضا با فرش استفاده می‌کنند. اما باید به این موضوع هم توجه داشته باشید که فرش می‌تواند موثرترین گزینه در تفکیک فضای پذیرایی شما باشد.

استفاده از فضاهای خاص در چیدمان فرش پذیرایی می‌تواند بهترین کاربرد برای اجرای دکوراسیون‌های غربی در نظر گرفته شود. اگر علاقه دارید با جزئیات چیدمان فرش در پذیرایی و عوامل موثر بر آن آشنا شوید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

نکات مهم در چیدمان مبل روی فرش

چیدمان مبل روی فرش

چیدمان مبل روی فرش

 

مهم‌ترین جاهایی که فرش برروی دکوراسیون تاثیر می‌گذارد، نوع طرح و رنگ آن است. اطلاع از رنگ و نقوش جایگاه بسیار مهمی در انتخاب فرش مناسب با دکوراسیون شما دارد. ازآن‌جایی‌که فرش کالایی شلوغ و پرنقش‌ونگار است، توصیه می‌کنیم برای دکور پذیرایی با هر ابعاد، ابتدا به طراحی فرش دقت کنید. برای چیدمان مبل روی فرش‌های ۱۲ متری توجه به یک‌سری نکات می‌تواند موثر باشد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • نوع طراحی در فرش
  • انتخاب رنگ فرش
  • سبک مبلمان
  • انتخاب پرده

 

نوع طراحی فرش در چیدمان

چیدمان فرش در پذیرایی

چیدمان فرش در پذیرایی

چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل با فرش ۱۲ متری می‌تواند بسیار آسان باشد، البته اگر به طراحی فرش دقت کنید. زمان چیدمان مبل روی فرش حتما دقت داشته باشید که اگر فرش‌تان طراحی لچک‌ترنج دارد، فضا را به‌گونه‌ای چیدمان نکنید که حاشیه‌ها پوشانده و میز روی ترنج فرش قرار بگیرد. اگر از آن دسته از افرادی هستید که چیدمان مبلمان‌تان را به‌شکل گرد می‌پسندید، پس از فرش‌های افشان استفاده کنید.

فرش‌های افشان بسیار مناسب با دکوراسیون‌‌های مدرن هستند. ترکیب یک‌دست گل‌ها و برگ‌ها در همه‌جای فرش نوعی تعادل در پذیرایی‌تان به‌وجود می‌آورد که این امکان را در اختیارتان می‌گذارد که از هر جهت بتوانید مبلمانی با هر سبکی که می‌خواهید تهیه کنید.

تاثیر طراحی فرش برروی دکوراسیون بسیار مهم و تخصصی است که توجه به آن می‌تواند نیازتان از زیبایی در دکوراسیون را رفع کند. با این حال مثال‌های زده‌شده تنها گوشه کوچکی از این تاثیرات محسوب می‌شود که با استفاده از آن قطعا انتخاب بهتری در خرید فرش خواهید داشت.

انتخاب رنگ فرش

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی قطعا مطابق و هماهنگ با طراحی آن انجام می‌شود. در واقع این ۲ عنصر از حیاتی‌ترین قسمت‌های یک فرش محسوب می‌شوند که در انتخاب برای دکوراسیون بسیار موثر هستند. از انتخاب فرش خوش رنگ یا فرش‌هایی با رنگ‌های تند نترسید. هماهنگی مبلمان با رنگ فرش‌ها یا تفکیک فضاها می‌تواند بسیار راحت‌تر و متناسب با زندگی ایرانی باشد.

برای چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل با سبک کلاسیک، حتما از فرش‌ طوسی جدید استفاده کنید. این ترکیب رنگ با ابعاد بزرگ ۱۲ متری همراه با مبلمان چوبی بسیار خاص و دل‌انگیز می‌شود.

برای داشتن دکوراسیون‌های مدرن هم انتخاب فرش‌هایی با طراحی سنتی مثل ترکیب‌بندی‌های خاص از اسلیمی و ختایی با سبک‌ و سیاق فرش‌های اصفهان و نایین می‌تواند بسیار زیبا باشد و چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره کند.

سبک مبلمان

انتخاب مبلمان در چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل بسیار اهمیت دارد. فرش پذیرایی باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که با عناصری مثل مبل هم‌خوانی داشته باشد. هماهنگ‌شدن مبلمان راحتی مثل تدی با فرش‌های نقوش هندسی و ساده‌تر می‌تواند ترکیبی عالی باشد.

بسیاری از افراد موافق داشتن مبلمان کلاسیک و سلطنتی نیستند و در این‌ صورت است که می‌توانند با انتخاب فرش‌هایی با نقوشی کمی ساده‌تر یک چیدمان عالی برای خود داشته باشند. تعویض فرش‌های متنوع در این سبک دکوراسیون می‌تواند مثل اکسسوری برای پذیرایی باشد. انتخاب فرش جدید و بروز همیشه ست کردن با مبل جدید را راحت تر میکند جدیدترین مدل فرش پذیرایی خیلی راحت با مبل جدید میتوان ست کرد.

انتخاب پرده

پرده جزء جذایی‌ناپذیر در چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل محسوب می‌شود. انتخاب پرده‌های ساده در کنار فرش‌هایی با رنگ‌های خاص و دل‌انگیز می‌تواند بسیار محافظه‌کارانه در طراحی دکوراسیون به‌نظر برسد.

این ۲ عنصر در کنار هم، مکمل‌های بسیار نادری هستند که اگر از اهمیت آن‌ها در دکوراسیون غافل شوید، یکی از رازهای مهم در جذابیت فضای پذیرایی خود را از دست داده‌اید. ترکیب نور، پرده و فرش می‌تواند فضایی آرامش‌بخش و عرفانی برایتان ایجاد کند.

راهنمای چیدمان فرش در پذیرایی ۲۴ متری

فرش پذیرایی در دکوراسیون

فرش پذیرایی در دکوراسیون

بهترین گزینه برای چیدمان فرش در پذیرایی ۲۴ متری خرید  طراحی‌های کلاسیک اما تلفیقی باشد. تهیه این ابعاد فرش برای دکوراسیون این فضا تنها می‌تواند به ۲ شیوه طراحی فرش هماهنگ شود:

  • فرش‌هایی با طراحی ساده، کلاسیک و سلطنتی
  • فرش‌هایی با طراحی سنتی، پرکار و ریزبافت

با توجه به این ۲ استایل فرش می‌توانید فضایی با چیدمان کلاسیک یا درباری داشته باشید. سبک‌ کلاسیک تنها با چیدمان بخشی از فضای پذیرایی با مبلمان شکل می‌گیرد، اما در فضاهای درباری می‌توانید با چیدن چندین مبل یک فضای ۲۴ متری را به فضاهای کوچک‌تر تبدیل کنید.

در واقع استفاده از چیدمان‌های ساده و سلطنتی از دربار انگلیس و فرانسه رواج پیدا کرد. ترندشدن طراحی‌های خاص فرانسوی می‌تواند سندی برای اجرای این سبک دکوراسیون باشد.

اما اگر گزینه شما برای انتخاب فرش چنین فضایی، طراحی سنتی باشد که ترکیبی از اسلیمی و گل‌های ختایی است، حتما از لوسترهای فاخر برای ترکیب دکوراسیون خود با فرش کمک بگیرید. این ترکیب سمت‌وسوی دربارهای ایرانی را دارد و می‌تواند بسیار اصیل باشد.

مزایای چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل

استفاده از فرش در پذیرایی‌های مستطیل امکاناتی به طراحی دکوراسیون شما می‌دهد که نمی‌توانید جایگزینی برای آن پیدا کنید. فرش ایرانی امکان اجرای هر نوع دکوراسیون را به شما می‌دهد.

تنها این عنصر است که شرایط یک‌پارچگی یا تفکیک فضاها را به شما خواهد داد. حتی بسیاری از قسمت‌ها مثل اتاق تلویزیون یا کتابخانه می‌تواند تنها به‌وسیله یک فرش به‌خوبی مستقل دیده شود. تبدیل‌کردن فضاها به سلیقه و حال‌وهوای مورد نظرتان ازطریق فرش امکان‌پذیر است.

جمع‌بندی

یکی از مهم‌ترین دشواری‌هایی که هنگام خرید فرش با آن سروکار دارید، طراحی دکوراسیون است. تقریبا این موضوعی است که کم‌تر راجع‌به آن پرداخته می‌شود. اما با تنوع بالایی که در نقوش و رنگ فرش ایرانی وجود دارد، می‌توان گفت که برای اجرای هر نوع دکوراسیونی آزاد هستید. توجه به نکات بسیاری باعث ایجاد یک ترکیب بی‌نظیر در دکوراسیون شما با فرش می‌شود که به آن‌ها اشاره کردیم.

چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل یکی از مسائلی است که در طراحی و تولید هر نوع فرش به آن پرداخته می‌شود. با مراجعه به سایت کارخانه فرش کاشان می‌توانید از تنوع رنگ و طرح فرش‌ها بهره‌مند شوید و برای خرید، از مشاوران در این زمینه کمک بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *