فرش کاشان, وبلاگ

فرش مناسب برای پذیرایی کوچک

امروزه اکثر خانه‌های ساخته شده متراژی بین ۷۰ تا ۱۰۰ متر دارند که دارای پذیرایی‌های کوچک هستند. به همین دلیل چیدن وسایل در پذیرایی به طوری که خانه را بزرگ نشان دهد به کاری سخت تبدیل شده است. هنگام خرید فرش به متراژ خانه دقت کنید و سعی کنید ۲۵ تا ۴۰ سانتی متر فرش‌ها از کنار دیوار فاصله داشته باشند. در طراحی دکوراسیون منازل هرچه رنگ وسایل خانه به ویژه فرش پذیرایی روشن‌تر باشد خانه بزرگ‌تر دیده می‌شود. سعی کند تمامی وسایل را در یک طیف رنگی انتخاب کنید و از فرش‌های طرح و نقش‌دار شلوغ بپرهیزید. در زمان خرید فرش پذیرایی از طیف رنگی مختلف استفاده کنید که به مبل و پرده‌های خانه شما نزدیک باشد. برای هماهنگی بیشتر با باقی وسایل سعی کنید از رنگ‌های مکمل هم بهره ببرید.

 

چیدمان فرش پذیرایی

چیدمان فرش پذیرایی

کدام فرش پذیرایی خانه را بزرگتر نشان می‌دهد؟

در ادامه به نکات مهم انتخاب فرش برای خانه‌های کوچک می‌پردازیم تا در نهایت یک فرش مناسب برای پذیرایی کوچک در رنگ‌ها و ابعاد و انوع مختلف به طوری که خانه بزرگ دیده شود انتخاب و خریداری کنیم.

 

رنگ فرش مناسب فضای کوچک

در طراحی دکوراسیون داخلی یک اصل وجود دارد که می‌گوید هرچه رنگ فرش تیره‌تر باشد فضا کوچک‌تر از آن چه هست دیده می‌شود. اگر خانه نورگیر مناسبی نداشته باشد پیشنهاد نمی‌شود از طیف رنگی تیره استفاده کنید ولی معمولا رنگ فرش پذیرایی باید تیره‌تر از رنگ مبل و پرده باشد که خانه نما داشته باشد. پس سعی کنید در پذیرایی کوچک، مبل و پرده‌ها را در طیف رنگی روشن خریداری کنید. همچنین رنگ‌های روشن باعث شاد شدن روحیه شما و اطرافیان می‌شود که بهتر است به این نکته توجه داشته باشید.

 

فرش کرم برای پذیرایی

فرش کرم برای پذیرایی

داشتن فرش کرم در پذیرایی ممکن است کثیفی را بیشتر نشان دهد و مداوم بخواهید آن بشورید. اما قبل از خرید می‌توانید از فرش‌های جدید کاشان با زمینه کرم، سورمه‌ای، آبی، لاکی، گردویی از ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ شانه در سایت کارخانه کاشان دیدن فرمایید و بهترین رنگ از نظر خود را انتخاب کنید و در نهایت ثبت سفارش کنید.

 

طرح فرش مناسب برای بزرگتر نشان دادن خانه کوچک

 

پس از انتخاب رنگ فرش نوبت به نقش و نگار فرش می‌رسد، فرش‌ها هر چقدر طرح‌های شلوغی داشته باشند خانه را شلوغ جلوه می‌دهد ولی اگر در مرکز فرش نقوش بزرگی داشته باشد پذیرایی را بزرگ نشان خواهند داد. فرش‌های جدید با ابعاد کوچک فراوان است اگر فرش پذیرایی شما  بزرگ است فرش جدید با ابعاد کوچک بخرید طوری که مبل‌ها روی فرش نباشند یا فرش از دیوار فاصله داشته باشد. در صورت دلخواه می‌توانید از فرش‌های گرد هم استفاده کنید که دارای طرح و نقش‌ها متنوع و زیبا هستند.

 

قالی مناسب‌تر است یا فرش؟

 

در انتخاب فرش دستبافت یا فرش ماشینی نظر خود شما اهمیت دارد چون تفاوت آن در کیفیت و قیمت فرش پذیرایی است. فرش جدید ماشینی به کمک دستگاه با نخ آکریلیک، بی‌سی‌اف و گاهی پلی‌استر بافته می‌شوند و بعد اتمام بافت ریشه‌ها به آن وصل می‌شوند چون با ماشین ساخته خواهد شد. این فرش‌ها طرح‌های گوناگون و زیادی دارند به طوری که با فرش ماشینی در طرح و نقش مو نمی‌زنند ولی در کیفیت هیچ موقع به دستبافت نمی‌رسند زیرا فرش‌های دستبافت هنر دست بافنده است. برای میز نهار خوری یا قسمت‌های دیگر را خانه را می‌توانید با فالی بپوشانید.

 

نکات مهم در خرید فرش پذیرایی که باید به آنها توجه کنید

تضاد رنگ را جدی بگیرید، اگر تمامی وسایل یک اتاق یا پذیرایی یک رنگ باشند خانه کوچک و خیلی شلوغ نمایان می‌شود که اصلا جالب نیست. سعی کنید از رنگ‌هایی استفاده کنید که هم دیگر را خنثی کنند. اگر رنگ پرده و میل مشکی بود، رنگی را انتخاب کنید که مشکی را خنثی کند. رنگ دیوار باید طوری باشد که به تمامی وسایل خانه نزدیک باشد. سعی کنید با ترکیب رنگ‌های مختلف جلوه خوبی به خانه خود بدهید. اگر کودک یا حیوان خانگی دارید بهتر است از رنگ قهوه ای (شکلاتی) یا تیره استفاده کنید. فرش‌های پذیرایی باید دارای طرح ساده باشند و هرچقدر گل‌های آن پراکنده‌تر باشد بهتر است و فضای خانه را بزرگتر نشان می‌دهند.

 

برای خانه کوچک کدام فرش پذیرایی مناسب است؟

بهترین توصیه برای منزل‌های کوچک فرش افشان است که گل‌های ریز و درشتی و در رنگ بندی متنوع بافته شده است. فرش جدید ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ گل برجسته نمونه جالبی برای انتخاب است. اما اگر فرش جدیدتر و خلوت تر دوست دارید پیشنهاد ما فرش‌های با ترنج وسط است  فرش وینتج شباهت زیادی به فرش‌های قدیمی و اصیل دستبافت دارد  که بهترین آن طرح افشان نیلو، طرح سپهر،طرح اهورا و… است. فرش‌های ماشینی فانتزی که معمولا دارای پرز بلند هستند هم در رنگ‌های روشن و مخصوصا در ابعاد گرد مناسب برای پذیرایی و اتاق می‌باشند؛ البته بهتر است برای اتاق گرد استفاده نشوند!

نتیجه گیری

ما سعی کردیم در مطلب بالا نکات مهم در خرید فرش پذیرایی را ذکر کنیم. مهم ترین اصل در انتخاب فرش و مبل و… راحتی و آسایش شماست طوری که در خانه دل شما نگیرد. در خانه‌هی با سبک مدرن بهتر است رنگ فرش کرمی یا نقره‌ای یا … انتخاب کنید که هم دیگر را خنثی کند. بهترین فرش مناسب برای پذیرایی کوچک، فرش‌های ساده و خلوت است که چند نمونه در بالا ذکر شد. به عنوان مثال برای مبلمان سبز، رنگ قرمز می‌تواند مکمل خوبی باشد. سایت کارخانه فرش کاشان بهترین قیمت و دارای بیشترین تنوع فرش و ارسال سریع به تمام نقاط کشور دارد. شما می‌توانید برای راهنمایی بیشتر در مورد خرید فرش با پشتیبانی کارخانه فرش کاشان در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *