فرش کاشان, وبلاگ

چگونه فرش رو با وسایل منزل ست کنیم؟

ست کردن فرش با لوازم منزل و دکوراسیون قواعد و اصول خاصی دارد. با رعایت آنها می توان فضایی چشم نواز در منزل ایجاد کرد و به نتیجه مورد دلخواه دست یافت. در این مقاله در مورد اصول ست کردن فرش و لوازم منزل با شما صحبت خواهیم کرد.

چگونگی ست فرش با دکوراسیون

چگونگی-ست-فرش-با-دکوراسیون
در طراحی دکوراسیون و انتخاب رنگ و ست کردن اجزای مختلف با هم، تنوع گوناگونی وجود دارد که ممکن است گمراه کننده باشد. اما آشنایی با اصول هماهنگ سازی فرش و دیگر وسایل، می تواند یک ست زیبا با هماهنگی کامل ایجاد کند. تکنیک های مختلفی در ست کردن لوازم دکوراسیون وجود دارد.
یکی از موثرترین و ساده ترین اصول دیزاین فضای بسته، استفاده از فرش است. ست کردن فرش با چیدمان منزل، می تواند ظاهر اتاق را فوق العاده زیبا و جذاب کند. استفاده از فرش در هر فضایی، برای بیننده هیجان انگیز بوده و رنگ بهتری به فضا می دهد. همچنین، وجود فرش در خانه باعث افزایش گرمی و صمیمیت شده و به عنوان ابزار موثری در دیزاین داخلی مورد استفاده می باشد.
اصول ست کردن فرش با دکوراسیون
عناصر زیادی در محیط می تواند به ایجاد فضای زنده و بانشاط نقش کمک کند. یکی از این عناصر که قابل چشم پوشی نیست؛ فرش می باشد. انتخاب فرش مناسب، فضای اتاق را تغییر دهد. ست کردن خلاقانه فرش با دکوراسیون، بین رنگ و شخصیت بخشی فضا تعادل ایجاد می کند. اصول بسیاری در مورد همخوانی فرش با دکوراسیون خانه وجود دارد که در ادامه به تعدادی از این عوامل اشاره خواهیم کرد.

۱. انتخاب فرش و لوازم یک رنگ

 

انتخاب-فرش-و-لوازم-یک-رنگ

انتخاب فرش با دکوراسیون یک رنگ

اگر از دوست داران سبک مینیمال و فضای ساده هستید، بهتر است فرش و مبل خود را یک رنگ انتخاب کنید. برای مثال، در زمان ست کردن فرش ۱۲۰۰ شانه با مبل طوسی، بید توجه کنید که رنگ مبل تان را با همان رنگ یا اندکی اختلاف خریداری کنید. دیگر لوازم دکوراسیون مثل مجسمه یا آباژور و کوسن را با رنگ های متضاد تنوع ببخشید.
البته این نکته را در نظر داشته باشید که طوسی از رنگ های خنثی است که با بیشتر رنگ ها همخوانی و سازگاری دارد.

۲. خرید فرش چند رنگ

 

خرید فرش چند رنگ

خرید فرش چند رنگ در دکوراسیون های رنگی

اگر برای تغییر دکوراسیون خود، فرش چند رنگ خریدید. در این حالت، تنوع رنگ زیادی دارید تا بتوانید لوازم را با یکی از رنگ ها ست کنید، فرش چند رنگ با هر مبل و پرده ای به راحتی ست می شود. بهترین رنگ فرش پذیرایی را میتوان بهترین رنگ قابل ست شدن با وسایل منزل دانست

۳. ست کردن فرش و وسایل با رنگ متضاد

 

ترکیب رنگ های متضاد همیشه جذاب است. برای این کار باید هارمونی و مفهوم رنگ ها را بشناسید. برای مثال، رنگ کرم بهترین رنگ فرش پذیرایی است و در دکوراسیون، انرژی، نشاط و شادی به ارمغان می آورد. یا رنگ هایی چون قهوه ای، طوسی، سفید، سیاه و… جزو رنگ های خنثی شناخته می شوند و با بیشتر رنگ ها به راحتی ست می شوند.

۴. هماهنگی سبک و نوع لوازم با فرش

یکی دیگر از اصول ست کردن فرش با وسایل منزل، هماهنگ بودن سبک و مدل لوازم با فرش است. مثلا اگر سبک مبلمان خانه شما سلطنتی و استیل است می توانید از فرش های ۱۲۰۰ شانه با طراحی جدید استفاده کنید. اما در دکوراسیون مینیمال، فرش جدید ۱۴۰۲ با طرح مدرن و فانتزی، جذاب تر است.

۵. خرید فرش های پر نقش و نگار

فرش  پر نقش و نگار
اگر فرشی با طرح شلوغ دارید، بهتر است دیگر لوازم مانند مبل و پرده را ساده و تک رنگ متناسب با رنگ زمینه فرش انتخاب کنید. با این کار هارمونی خوبی بین فرش و وسایل منزل ایجاد می شود.

۶. ظاهر فضا

استفاده از فرش می تواند ظاهر کلی اتاق را تغییر دهد. فرش هایی با الگو های رنگی می تواند تصویری چشم نواز به محیط بدهد و نگاه بیننده را جذب کند.

۷. اجرای یک سبک خاص

برای ایجاد شخصیت و سبک خاص در اتاق خود، باید یک فرش مناسب انتخاب کنید. طرح و بهترین رنگ فرش پذیرایی تاثیر زیادی بر درک و دید مخاطب از محیط دارد.

چگونه فرش را با وسایل منزل ست کنیم؟

برای ست کردن فرش با وسایل دکوراسیون منزل باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید.
• انتخاب فرشی به عنوان مرکز توجه در خانه
برای این کار باید فرشی با رنگ چشمگیر انتخاب کنید تا نظر بیننده را بسیار به خود جلب کند. برای اینکه فرش را به مرکز کانونی خانه تبدیل کنید، از رنگ های خنثی اجتناب کنید. قرمز گزینه مناسبی است، چون به هر فضایی سرزندگی و جنب و جوش می دهد. انتخاب فرش خشتی قرمز رنگ، می تواند طرح منحصر به فردی به اتاق باشد. البته بهترین رنگ فرش پذیرایی، می توانید از نقشه و رنگ های مدرن تر برای دیزاین داخلی خانه استفاده نمایید.

• انتخاب طرح ساده و مدرن

 

فرش مدرن ساده

فرش مدرن ساده

به جای نقشه شلوغ و پر نقش و نگار، به دنبال طرح مینیمال باشید. استفاده از فرش های تک رنگ یا دو رنگ برای زیباتر کردن دکوراسیون اتاق بسیار مناسب هستند. با این کار، ظاهری مینیمال به اتاق خواهید داد. برای مثال، برای اتاقی با دیوارهای سفید، می توانید یک فرش کرم یا سفید رنگ بخرید و دیگر وسایل و اکسسوری را مشکی انتخاب نمایید. پرده و کاناپه ها را نیز سفید رنگ انتخاب کنید تا با فرش سفیدتان هماهنگ باشد. فقط چند اکسسوری رنگی در گوشه و کنار اتاق استفاده کنید تا اتاق تمیز و آرام به نظر آید.

• بهترین رنگ فرش پذیرایی کوچک و سبک مدرن

اگر تمایل ندارید که کف خانه مرکز توجه باشد؛ فرشی با یک رنگ خنثی مانند بژ، کرم یا خاکستری روشن بخرید و سپس روی دیگر جنبه‌های دکوراسیون اتاق تمرکز کنید. اگر کاناپه‌ها یا پرده‌ها دارای رنگ روشن هستند، قفسه‌ای با وسایل تزئینی جذاب کنار اتاق بگذارید یا یک لوستر زیبا و رنگی از سقف آویزان کنید. در این شرایط رنگ خنثی ایده‌آل‌ترین گزینه برای انتخاب فرش است.

  • توجه به اندازه فرش

 

 

برای خرید فرش مناسب، طول و عرض فضا را اندازه بگیرید و سپس فرش را بر اساس این ابعاد انتخاب کنید. فرش استاندارد مناسب هر اتاقی باید حداقل ۹۰ سانتی متر از هر طرف کوچکتر باشد. این کار سبب می‌شود که فضای اتاق پذیرایی کمی بزرگتر به نظر آید.

برای اتاق نشیمن، می توانید از فرشی پهن تر از کاناپه انتخاب کنید تا پایه های مبل چند سانتی متر روی فرش قرار گیرد. اگر برای زیر میز ناهارخوری فرش می خواهید بخرید، فرش را کمی بزرگتر از فضای میز و صندلی انتخاب کنید تا در زمان بیرون کشیدن صندلی، پایه آنها روی فرش قرار گیرد. برای فضای ۲۰ متر بهترین انتخاب ابعاد فرش ۹ متری هست.

  • ایجاد هارمونی و الگو در محیط

 

بهترین رنگ فرش پذیرایی

انتخاب بهترین رنگ فرش ماشینی به عوامل زیادی چون رنگ مبلمان، ابعاد فضا و همچنین سلیقه صاحب خانه بستگی دارد. در حال حاضر فرش جدید ۱۴۰۲ در سبک مدرن با رنگ بندی های متنوع در فروشگاه های فرش موجود هستند. شما می توانید با توجه به این عوامل بهترین را برای منزل خود انتخاب کنید.

فرش فیلی یکی از بهتریی رنگ فرش پذیرایی است، چون لک و آلودگی ها را نشان نمی دهد. در نتیجه نیاز به تمیزکاری و شستشو کمتری دارد. برای اتاق پذیرایی کوچک می توانید فرش با رنگ روشن تر انتخاب کنید، چون سبب بزرگتر دیده شدن فضای خانه می شود.

 

خرید فرش ۱۲۰۰ شانه با قیمت ارزان

 

حالا و بعد از مطالعه این مقاله، متوجه شدید که چطور می توانید به راحتی و با رعایت چند نکته از ست کردن فرش و لوازم خانه، دکور جذابی بچینید. یکی از جدیدترین و پر فروش ترین فرش های ماشینی دستباف گونه، فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان است.  کارخانه فرش کاشان با سابقه زیاد در زمینه تولید و فروش آنلاین فرش، اقدام به تولید انواع طرح و رنگ فرش ۱۲۰۰ شانه با کیفیت عالی نموده است. تمامی محصولات این مجموعه با قیمت کارخانه و گارانتی کیفیت ۵ ساله و به صورت مستقیم از کارخانه به مشتریان عرضه می شود.
پس اگر به دنبال فرش ۱۲۰۰ شانه ارزان قیمت برای منزل خود هستید، حتما به فروشگاه فرش کاشان سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *