اطلاعیه تولیدی فرش کاشان, فرش کاشان, وبلاگ

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

فرش های ایرانی جزو لوازم اساسی و زیبا در دکوراسیون داخلی ایرانیان به شمار می آید. گردش رنگ در فضای خانه نیز از ارکان مهم چیدمان داخلی محسوب می شود که به راحتی قابل اجراست. می توان با کمک یک یا چند رنگ فرش، قسمت های مختلف خانه را دلنشین و چشم نواز نمود. در این مقاله سعی می کنیم بهترین رنگ فرش ماشینی برای دکوراسیون منزل را بیان خواهیم کرد.

 

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

 انواع رنگ فرش

انواع رنگ فرش

 

بهترین رنگ فرش چیست ؟ در زمان انتخاب رنگ فرش حتما باید به رنگ دکوراسیون منزل خود توجه کنید. باید بین رنگ فرش و دیگر لوازم منزل هارمونی وجود داشته باشد، مثلا می توانید رنگ فرش را با رنگ مبل ست نمایید. و یا از ترفند تیره و روشن استفاده کنید.

اگر از فرش های ساده و یک رنگ در خانه استفاده می کنید، بهتر است برای هماهنگی بیشتر رنگ ها، دیگر لوازم منزل را از بین رنگ های مکمل به کار ببرید. و از تکرار یک رنگ خاص بپرهیزید. فرش دارای رنگ های زیادی نیز می تواند انتخاب خوبی برای انواع دکوراسیون می باشد. چون می توانید هر رنگی را به راحتی با وسایل خانه ست کرد.

به دلیل استفاده از فرش برای مدت طولانی در منزل، بهتر است فرشی انتخاب کنید که بعد از مدتی از مد نرود و خسته کننده نباشد. خانواده های پر رفت و آمد و یا داری بچه کوچک، باید از فرش هایی با رنگ تیره استفاده نمایند. چون فرش های رنگ روشن خیلی زود کثیف شده و مجبور به شستشن چند باره در سال هستند.

انواع رنگ فرش در دکوراسیون و پذیرایی

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

در حال حاضر تنوع رنگ و طرح زیادی در بین فرش های موجود در بازار وجود دارد. تعدادی از رنگ های فرش بسیار پمحبوب و پر فروش هستند. از جمله:

  • فرش با زمینه کرم

 

فرش کرمی برای پذیرایی

فرش کرمی برای پذیرایی

فرش کرمی ، جزو رنگ های شیک، روشن و خنثی می باشد که بسیار چشم نواز بوده و در نتیجه به فضای خانه آرامش می بخشد. فرش های با زیمنه رنگ خنثی قابلیت کاربرد در هر محیطی را دارند، بنابراین برای هر خانه ای مناسب هستند.

همچنین به دلیل روشن بودن این رنگ، برای فضاهایی با وسعت کم و نور کم نیز انتخاب عالی می باشد. چون سبب بزرگتر و نورانی تر شدن فضا می شود. پس اگر اتاق پذیرایی خانه شما کوچک است، فرش های زمینه کرم می تواند انتخاب خوب برای شما به شمار آید.

  • فرش به رنگ سورمه ای
فرش سرمه ای برای پذیرایی

فرش سرمه ای برای پذیرایی

فرش  سورمه ای، رنگی بسیار زیبا داشته و از تاثیر آرام بخشی بر اعضای خانواده برخوردارند. انتخاب فرش به رنگ سورمه ای به مدرن شدن دکوراسیون منزل شما کمک می کند. به یاد داشته باشید كه رنگ های تیره ارتفاع اتاق را كم و دیوارها را نزدیکتر به نظر می رسانند. بنابراین اتاق بزرگ با یک فرش سورمه‌ای صمیمی تر و دلنشین تر خواهد بود.

  • فرش های رنگ گردویی

رنگ گردویی نیز از رنگ های گرم به شمار می آید و سمبلی از زمین و طبیعت است. این رنگ نیز به محیط خانه آرامش می‌دهد و حس گرما، محبت، آسایش و امنیت را به در فضا ایجاد می کند. استفاده از فرش گردویی رنگ در دكوراسیون خانه سبب نزدیکی و صمیمیت بیشتر در بین افراد خانواده می شود.

رنگ های خاکستری روشن، بژ، کرم، نسکافه ای، شکلاتی و سفید در دکوراسیون داخلی، هارمونی زیبایی فرش گردویی ایجاد می کند. این رنگ فرش در اتاق پذیرائی، اتاق خواب، آشپزخانه و راهروها گرما و آرامش به وجود می آورد و جلوه ای بی نظیری به خانه می بخشد.

  • فرش های با زمینه لاکی

فرش لاکی (قرمز)، بسیار زیبا، شاد و پرانرژی می باشد و توجهات را به خود جلب می کند. این رنگ تحریک کننده و بالا برنده ضربان قلب است و در خانه جنب و جوش و دوستی ایجاد می کند. گرما‌بخشی نیز از دیگر ویژگی های این فرش زیبا می باشد. رنگ قرمز همچنین مناسب راهروها و اتاق پذیرایی می باشد. ترکیب قرمز و سفید از جمله تركیبات كلاسیك و بسیار زیبا و بسیار دوست داشتنی می باشد.

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

انتخاب رنگ فرش مناسب نقش زیادی در ایجاد چیدمانی زیبا و آرامش بخش در اتاق پذیرایی دارد. پیشنهاد می کنیم جهت انتخاب بهترین رنگ فرش مورد زیر را در نظر داشته باشید.

  • توجه به ابعاد اتاق پذیرایی

یکی از اصول مهم در طراحی دکوراسیون داخلی، توجه به انتخاب رنگ فرش است. چون فرش تیره رنگ و با طرح های شلوغ، فضا را کوچکتر نشان می دهد. و برعکس فرش هایی با رنگ روشن فضا را بزرگتر جلوه می دهد. بنابراین به ابعاد اتاق پذیرایی حتما توجه کنید، اگر اتاق شما بزرگ است، از بین فرش های تیره یا پر نقش و نگار انتخاب کنید. اما اگر فضای پذیرایی منزل کوچک است، فرش هایی با رنگ روشن گزینه بهتری می تواند باشد.

  • توجه به سبک دکوراسیون اتاق پذیرایی

اگر اتاق پذیرایی خود را به سبک سنتی چیده اید، فرش به رنگ قرمز انتخاب مناسب تری خواهد بود، چون این رنگ یادآور فرش های دستباف و سنتی ایرانی است. و نیز، فرش هایی با طرح شلوغ بیشتر در سبک سنتی دیده می شود.

اما اگر سبک پذیرایی شما مدرن است، خرید فرش هایی با رنگ خنثی یا تنالیته پایین انتخاب بهتری می باشد. در ضمن، در سبک مدرن معمولا از فرش های ساده و خلوت استفاده می شود.

اگر ترکیب رنگی مورد استفاده در دکوراسیون اتاق پذیرایی بین رنگ های خنثی بود، می توانید از هر رنگ فرشی انتخاب کنید و محدودیت خاصی ندارید. اما اگر دکوراسیون حول یک یا چند رنگ مشخص متمرکز است. یا رنگ فرش را نیز از بین همان طیف رنگ و با درجه ای متفاوت انتخاب نمایید. و یا از رنگ های مکمل رنگ اصلی استفاده کنید. برای مثال در کنار مبلمان سبز رنگ، فرش قرمز مکمل قابل قبولی می باشد.

  • توجه به رنگ مبلمان در اتاق پذیرایی و رنگ فرش در پذیرایی

طبق اصول چیدمان، بهتر است رنگ فرش کمی تیره تر از رنگ بندی دیگر لوازم اتاق پذیرایی، از جمله مبلمان انتخاب شود. البته رعایت این اصل به ابعاد فضا، رنگ دیوار و رنگ مبلمان شما نیز بستگی دارد. برای مثال، اگر رنگ مبلمان خانه بنفش است، انتخاب رنگ تیره برای فرش کار اشتباهی است. در این حال بهتر است از فرش رنگ یاسی یا کرم انتخاب نمایید. اگر رنگ مبلمان سبز یا زرد بود، می توانید رنگ فرش را از بین رنگ های خنثی انتخاب کنید. از انتخاب رنگ مشابه برای مبلمان و فرش خودداری کنید تا محیط یکنواخت و کسل کننده نشود.

بهترین رنگ فرش کاشان

انتخاب رنگ فرش ماشینی کاشان به عوامل زیادی چون رنگ مبلمان، اندازه فضا و نیز سلیقه صاحب خانه بستگی دارد. همچنین رنگ فرش بر اندازه فرش نیز تاثیر می گذارد. ممکن است یک فرش ۶ متری در مقایسه با فرش ۹ متری یا ۱۲ متری با یک ترکیب رنگ، متفاوت به نظر آید.

در حال حاضر فرش کاشان سبک مدرن با رنگ بندی های متنوع از جمله سبز، زرد، صورتی چرک و رنگ های فانتزی مانند آبی یا نارنجی در فروشگاه اینترنتی فرش کوروش موجود می باشد. که می توانید بعد از مشاهده بهترین را برای منزل خود انتخاب کنید. اگر در خانه کودک و یا حیوان خانگی نگهداری می کنید، انتخاب رنگ های تیره تر از فرش کاشان مانند مشکی، شکلاتی یا فیلی گزینه بهتری برای پذیرایی شما خواهد بود. چون می تواند لکه ها و آلودگی ها را پنهان کنند، در نتیجه، نیاز به تمیز کردن و شستشو کمتر می شود. فرش های ماشینی با رنگ های شلوغ گزینه بهتری به نسبت فرش های تک رنگ تیره هستند، چون آلودگی را در طولانی مدت پنهان می کنند.

البته توجه داشته باشید که هر چقدر تعداد شانه فرش بیشتر باشد، رنگ آن نیز برجسته تر و واضح تر دیده می شود. بنابراین، فرش ۱۰۰۰ شانه کاشان به نسبت فرش ۱۵۰۰ شانه در همان رنگ، روشن تر به نظر می آید. به طور معمول فرش های کاشان از جنس اکریلیک یا پلی استر، دوا بیشتری داشته و برای محیط های پر رفت و آمد انتخاب بهتری می باشند.

برای اتاق های کوچک با سقف کوتاه، انتخاب رنگ فرش روشن تر، هوشمندانه تر است، چون سبب بزرگتر به نظر آمدن فضای خانه شما می شود. فرش هایی با طرح برجسته، مانند فرش ۱۵۰۰ شانه به نسبت فرش های ۱۰۰۰ شانه یا ۷۰۰ شانه پیشنهاد مناسب تری برای فضاهای بزرگتر می باشند.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم مهمترین موارد مربوط به انتخاب بهترین رنگ فرش برای فرش پذیرایی را بیان کنیم. بنابراین با در نظر گرفتن این موارد می توانید، مناسب ترین رنگ فرش را برای هر بخش از دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید. برای خرید اینترنتی فرش و انتخاب رنگ مناسب آن می توانید به فروشگاه اینترنتی فرش کاشان  مراجعه کنید و با توجه به نکات گفته شده، فرش مناسب خود را انتخاب و خریداری نمایید. انواع فرش ماشینی کاشان ۵۰۰ شانه، ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه در سایت کارپت کاشان قابل مشاهده و خریداری می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *