فرش کاشان, وبلاگ

بهترین فرش ماشینی از لحاظ شانه

وقتی حرف از بهترین شانه فرش‌های موجود در بازار می‌شود، همه ما به فرش ۱۵۰۰ شانه فکر می‌کنیم. اما آیا از مزایای دیگر محصولات اطلاعی دارید؟ به‌طور کلی، کارپت، از مهم‌ترین وسایل هرخانه به‌حساب می‌آید و نبود آن تقریبا غیرممکن است. این کالا می‌تواند زیبایی خاصی به خانه و دیزاین آن ببخشد، درصورتی‌که از نظر رنگ و طرح با دیگر بخش‌ها هم‌خوانی داشته باشد. اما علاوه ‌بر این، گزینه مهم دیگری نیز وجود دارد که خرید آن را با چالش مواجه می‌کند. این چالش در واقع انتخاب شانه مناسب محصول برای محیط‌های مختلف است. این مقاله به بررسی کامل انواع این محصولات، از نظر شانه و معرفی بهترین آن پرداخته‌ایم تا بهترین رنگ فرش برای پذیرایی را با بهترین کیفیت از لحاظ شانه انتخاب کنید

 

 تراکم و شانه فرش چیست؟

تراکم فرش ماشینی

تراکم فرش ماشینی

 

قبل از پرداختن به معرفی فرش‌ها بهتر است، آشنایی کافی با ۲ اصطلاح شانه و تراکم را پیدا کنید. انواع ماشینی، دارای گره‌های عرضی و طولی بسیاری بوده که تعداد این گره‌ها نشان‌دهنده تراکم عرضی یا طولانی آنها می‌باشد.

شانه در این محصولات، مانند فرش ۱۵۰۰ شانه، به تعداد گره‌های ایجاد شده عرضی در یک مترمربع و تراکم طولی به تعداد گره‌های ایجاد شده طولی در یک مترمربع گفته می‌شود. شانه و تراکم، نقش مستقیمی در بالا بردن کیفیت و ریزنقش شدن محصول دارند.

یعنی هرچه تعداد گره‌های ایجاد شده در طول و عرض محصول بیشتر باشد، کیفیت و شفافیت آن بالا رفته و همچنین قیمت نهایی نیز بالا می‌رود. همچنین می‌توان گفت تراکم بالا در فرش باعث سفت و محکم شدن آن می‌شود.

 

فرش ۷۰۰ شانه و ویژگی‌های آن

 

 

 

یکی از پرفروش ترین طرح فرش ماشینی مدل‌های فرش ۷۰۰ شانه آن است. این محصول، از کیفیت خوبی برخوردار بوده و قیمت مناسبی دارد و همین باعث شده افراد زیادی نسبت به خرید آن مشتاق باشند. با اینکه استفاده از انواع ۷۰۰ شانه، به‌دلیل طرح‌های زیبا و لطافت و نرمی مناسبی که دارند در تمام محیط‌ها امکان‌پذیر است.

اما توصیه می‌کنیم از این نوع، در سالن‌های پذیرایی استفاده نشود و آن را برای اتاق خواب و… در نظر بگیرید. فرش ۱۵۰۰ شانه نیز، در شرایط مشابهی با این نوع فرش است. این محصول، بهترین گزینه برای مکان‌هایی است که خیلی در معرض دید قرار نداشته و فقط می‌خواهید با استفاده از کارپت، تا حدودی مکان را از بی‌روحی نجات داده و همچنین راحتی رفت‌وآمد را در آن محل مهیا کنید.

 

فرش ۱۲۰۰ شانه و ویژگی‌های آن

از انواع مهم دیگری که در قیاس با محصولات ۱۵۰۰ شانه آورده می‌شود، می‌توان به ۱۲۰۰ شانه اشاره کرد. در این نوع محصول، به‌دلیل استفاده از نخ‌های ظریف و همچنین نمره نخ بالایی که دارد شباهت زیادی به انواع دستباف پیدا کرده و این موضوع باعث زیبایی بیش از پیش آن می‌شود.

این محصول، باتوجه به تراکم و شانه‌ای که دارد از ارتفاع خواب کم‌تری نیز برخوردار است. تراکم خواب پایین باعث ظرافت و سبک شدن وزن آن می‌شود. ارتفاع معمولی در این نوع فرش برجسته، معمولا ۶ میلی‌متر است. اگر قصد تهیه محصول برای اتاق خواب، اتاق کودک و محل‌های پر رفت‌وآمد دارید پیشنهاد می‌کنیم به‌هیچ وجه از ۱۲۰۰ شانه استفاده نکنید. زیرا مانند فرش ۱۵۰۰ شانه، دارای ظرافت خاصی بوده و در نگه‌داری از آنها باید کاملا هوشیار باشید.

استفاده از این نوع محصول، در مکان‌های دور از آلودگی و کم رفت‌وآمد مانند سالن‌های پذیرایی و مکان‌های لاکچری خانه توصیه می‌شود. باتوجه به تولید آن در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت و ظرافت و شفافیتی که دارد جلو‌ه‌ی زیبا و خاصی به خانه می‌بخشد.

 

فرش ۱۵۰۰ و ویژگی‌های آن

با توجه به ۱۵۰۰ شانه بودن آن، می‌توان دریافت مهم‌ترین ویژگی در این محصول، ریزنقشی و ظرافت بسیار بالا است. تراکم آن نیز معمولا ۴۵۰۰ می‌باشد که این ترکیب باعث ایجاد یک محصول با طرحی شفاف، ظریف، سبک و محکم می‌شود.

فرش ۱۵۰۰ شانه، با درخشش و جذابیتی که دارد یک کالای لوکس و لاکچری محسوب می‌شود. به‌همین دلیل استفاده از آن در هر مکانی ممکن نیست و در صورت خریداری این فرش باید نهایت دقت و تلاش را در نگهداری و حفظ زیبایی آن انجام دهید.

از آنجایی‌که هزینه‌ خریداری این محصول، بالاست معمولا از آن برای مکان‌های فوق‌العاده لوکس مانند کاخ‌ها و سالن‌های لاکچری استفاده می‌شود. نخ استفاده شده در ۱۵۰۰ شانه، معمولا از جنس پلی‌پرویلین، پلی‌استر و اکریلیک‌ هیت‌ست است. این نخ دارای ظرافت خاصی است و در نهایت باعث ریزنقشی محصول می‌شود.

همچنین فرش ۱۵۰۰ شانه، نازکی بسیار در این محصول، باعث عدم تحمل وزن اجسام سنگین بر روی آنها شده است. همچنین این ظرافت سبب تکان خوردن کارپت از روی سطوح می‌شود. برای همین باید از ترمزگیر برای آنها استفاده کنید.

نوع ۱۵۰۰ شانه نسبت به فرش ۷۰۰ شانه، از ضخامت خیلی کمتری برخودار است و از این رو نمی‌توان آن را در محیط‌های پر رفت‌‌وآمد مانند اتاق خواب و جلوی درب ورودی استفاده کرد. مهم‌ترین ویژگی فرش ۱۵۰۰ شانه، علاوه‌بر ریزنقش بودن، تراکم بالا و فشردگی زیاد آن است.

این موضوع سبب جلوگیری از ورود گردوغبار و هرگونه آلودگی به درون بافت‌های فرش می‌شود. برای خرید فرش کوروش می‌توانید از فروشگاه آنلاین و معتبر این مجموعه کمک بگیرید.

نکات مهم برای بالا بردن عمر ۱۵۰۰ شانه

  • سر و ته کردن فرش تا حد زیادی جلوی ساییدگی آن را می‌گیرد. سعی کنید هر چند ماه یکبار این نوع محصول را سرو ته کنید.
  • با جارو کشیدن از کثیف­شدن آن پیشگیری کنید.
  • کارپت را در محل‌هایی که آفتاب به‌طور مستقیم می‌تابد قرار ندهید.
  • از تاکردن محصول، به هر دلیلی اجتناب کنید. زیرا ظرافت زیاد، باعث خرابی آ« می‌شود.
  • از شستن دستی فرش پرهیز کنید و این کار را به قالیشویی‌های معتبر واگذار کنید.
  • بهترین فصل شستن آنها بهار و تابستان است.

جمع‌بندی

 

بهترین فرش ماشینی

بهترین فرش ماشینی

فرش ۱۵۰۰ شانه، از بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات موجود در بازار است. کشور ما در زمینه تولید این محصولات، بسیار موفق عمل‌کرده و در این بین فرش کاشان با سابقه و تجربه‌ای که دارد بهترین آنها را تولید می‌کند.

از انواع پرطرفدار این محصولات، می‌توان به فرش ۷۰۰ شانه، فرش ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه اشاره کرد. برای محیط‌های پر رفت و آمد، بهتر است از نمونه های ۷۰۰ شانه استفاده کنید. زیرا از کیفیت و طرح‌های متنوع و خوبی برخوردار هستند.

اما استفاده از انواع ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه برای مکان‌های لوکس و سالن‌های پذیرایی مناسب‌تر است. فرش کاشان، در زمینه ارائه محصولاتی باکیفیت و با مناسب‌ترین قیمت‌ در اختیار شما عزیزان می‌باشد تا بهترین فرش ماشینی را به قیمت تولید و مستقیم از کارخانه خرید کنید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *